יפן Japan

טיול מומלץ

מפה

טיפים

מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות

תמונות

 


ארץ עם מסורת ותרבות עתיקה המשלבת ישן וחדש. ביפן חברה מתקדמת, ערים מלאי פעילות שכיף לטייל בהן, מקדשים מרשימים, גנים מיוחדים, רבי קומות ואדריכלות מדהימה. כשיוצאים מהערים הגדולות אפשר לראות שדות אורז, טבע יפה, הרים חשופים ומיוערים המכונים שלג בחורף. האנשים אדיבים באופן מיוחד משביעי פנים לתיירים.
 
טוקיו (Tokyo)
עיר גדולה וסואנת, המרכז הכלכלי והפוליטי של יפן המשלב חידושים טכנולוגיים, רבי קומות, מרכזי קניות מודרניים, עם מסורת עתיקה של חצר קיסרית, בתי עץ קטנים, פארקים, מקדשים ושווקים.
מומלץ לבקר במרכז העיר, לראות את ארמון הקיסרי (Imperial Palace), להצטלם עם הגשר בכניסה לארמון (Nijubashi Bridge) ולבקר בגנים המזרחיים של הארמון (East Garden). כדאי להמשיך לרובע גינזה (Ginza) המרכז העסקי של העיר עם מרכזי הקניות המעוצבים. מומלץ לבקר במקדש הבודהיסטי אסקוסה סנסו-ג'י (Asakusa Sensō-ji Temple) המרשים ולטייל ברחוב נאקאמיסה (Nakamise) עם חנויות המזכרות הסמוך למקדש.
אפשר לטייל בפארק אואנו (Ueno Park) הנחמד, בו יש בריכות עם דגי זהב, גשרים אופייניים וכרי דשא רחבים, לראות את מקדש טושוגו (Toshogu Shrine) עם פגודה בעלת חמש קומות. כדאי להגיע לרובע אקיבאחרה (Akibahara) שהוא המרכז הגדול של חנויות האלקטרוניקה. מומלץ להגיע לרובע שינג'וקו (Sinjuku) עם גורדי השחקים, לבקר בגן גיואן (Shinjuku Gyoen) החמוד, לטייל בערב באזור המואר בשלל אורות ניאון צבעוניים ולעלות לתצפית מקומה 45 של מגדל משרדי הממשלה (Tokyo Metropolitan Government Offices). מומלץ לבקר במקדש השינטו מייג'י (Meiji Shrine), שנמצא בתוך יער ונבנה לכבוד קיסר יפן ולהגיע לאצטדיון האולימפי (Yoyogi Olympic Stadium) הסמוך. אפשר לבקר בבוקר מוקדם בשוק הדגים "צוקיגי" (Tsukiji Fish Market), בו נערך מסחר של בורסת הדגים הגדולה בעולם או לנסוע ליום בילוי בדיסנילנד של טוקיו (Tokyo Disneyland).

 
ניקו (Nikkō) עיירה השוכנת צפונית לטוקיו בלב הרים, יערות, מפלי מים ומהווה את אחד משיאי יצירות האדריכלות והאומנות היפנית מהמאה ה-17. מומלץ לבקר במקדש טושוגו (Tōshō-gū Shrine) ובו נמצא המאוזוליאום של השוגון טוקוגאווה ייאסו (Tokugawa Ieyasu). כדאי לטייל בין המקדשים המפוארים: רינו-ג'י (Rinnō-ji), לראות את השער יומימון (Yomeimon Gate) היפה וגשר שינקאיו (Shin-kyō bridge) המצופה לקה אדומה. אפשר לראות במקדשים את עבודות גילוף בעץ, פסלי האבן ודמויות שלושת הקופים המפורסמים. היער המקיף את המקדשים נותן למקום אווירה מיוחדת. מומלץ לעלות בדרך המפותלת לאגם צ'וזנג'י (Chūzenji-ko), לראות את המפלים הגבוהים קיגון (Kegon falls).
קאמקורה (Kamakura) בירת יפן לשעבר היא עיר נחמדה עם הרבה מקדשים הנמצאת ליד טוקיו. מומלץ לבקר במקדש דאיבוצ'ו (Daibutsu) בו נמצא בודהה (Budha) הברונזה הענק עם החיוך המיסתורי. כדאי לבקר במקדשים המרשימים: טסורוגאקו (Tsurugaoka Hachiman-gū) שילוב של שערים אדומים, גשרים ואגמים, טוקאי-ג'י (Tōkei-ji) ששימש בעבר מקום מקלט והגנה לנשים שרצו להתגרש, חאסה דרה (Hase-dera) מקדש הנמצא גבוה מעל לעיר. אפשר לבקר בעיר הנמל יוקוהמה (Yokohama) ליד טוקיו, לראות את הבניין הגבוה ביותר ביפן, לבקר ברובע הסיני (Chinatown) הצבעוני.
אפשר להגיע להאקונה (Hakone), עיירת נופש השוכנת על שפת אגם אשי (Ashi) הנמצאת מדרום לטוקיו. מומלץ לבקר במקדש האקונה, ששער הכניסה הגדול והכתום שלו (Tori) ניצב במימי האגם. באזור יש מעיינות חמים רבים והוא נמצא למרגלות הר פוג'י (Mt. Fuji) שהינו הסמל של יפן. מומלץ לעלות על ההר לפחות עד לתחנה מספר 5 עם הצלינים היפנים וממנה יש נוף יפה לסביבה. 

 
העיר שימשה כבירת הקיסרות היפנית במשך אלף שנה וידועה כבירת התרבות והאומנות שלה. בקיוטו נמצאים הרבה מקדשים בודהיסטים ושינטו, גנים קלאסיים התורמים לאווירה ייחודית.
מומלץ לבקר במקדש קיומיזו-דרה (Kiyomizu-dera) במזרח העיר, עם מרפסת העץ הגדולה הנתמכת על מוטות, ממנה נשקף נוף העיר ולטייל בסמטאות הצרות והציוריות של הרובע העתיק סאנן-זאקה (Sannen-zaka) הנמצא מתחת למקדש. כדאי לבקר באולם סאנג'וסאנגן (Sanjūsangen-dō) עם 1,001 הפסלים מעץ. מומלץ להמשיך למקדש השינטו הייאן-ג'ינגו (Heian-jingū), לבקר בו ובגנים המרהיבים. אפשר להמשיך למקדש "ביתן הכסף" י'ג ריואן (Ginkaku-ji) עם גן הסלעים המפורסם. מומלץ לבקר במקדש פושימי-אינארי (Fushimi-Inari) הידוע במאות שערי העץ האדומים שלו. בערב כדאי להסתובב באזור הבילויים והגיישות ברובע גיון (Gion).
מומלץ לבקר במקדש "ביתן הזהב" קינקאקו-ג'י (Kinkaku-ji) בצפון מערב העיר, עם מבנה מוזהב המשתקף במי האגם הקטן קיוקו (Kyōko-chi) הבולט על רקע הרים ירוקים. כדאי להמשיך למקדש הזן ריואן-ג'י (Ryōan-ji) עם גן הסלעים המפורסם ולטייל בין הבריכות הקטנות שבגינה של המקדש.
אפשר לבקר בטירת השוגון ניג'ו (Nijō-jō) עם ציורי הקיר המרהיבים, ובמקדש חיגאשי הונגן-ג'י (Higashi-Hongan-ji) עם מבני העץ הענקים ובווילה הקיסרית בקאצורה (Katsura Imperial Villa).

 
נארה (Nara) בירתה של יפן במאה השמינית. מומלץ לבקר במקדשים שנותרו מתקופה זו ובפארק נארה (Nara-kōen) הגדול עם איילים וצבאים המשוטטים בו בחופשיות. כדאי לבקר במקדש הבודהיסטי טודאי-ג'י (Tōdai-ji) בעל מבנה העץ הגדול בעולם, בו נמצא פסל בודהה ענק היצוק מברונזה (Great Buddha). מומלץ לבקר במקדש קופוקו-ג'י (Kōfuku-ji) בו יש פסלים מעניינים בסגנון בודהיסטי עתיק, במקדש השינטו קאסוגה (Kasuga) המקושט באלפי מנורות עשויות מאבן ומברונזה.
אוסקה (Ōsaka) היא עיר גדולה המשלבת ישן וחדש, שאפשר לטייל בה, לראות את גורדי השחקים, לבקר בטירת אוסקה (Ōsaka-jō) ולעלות לנקודת תצפית בקומה השמינית. מומלץ לבקר בטירת חימז'י (Himeji Castle) המרשימה והמפורסמת שנבנתה בתקופת הסמוראים ונמצאת בעיירת חימז'י. כדאי לטייל בגן קוקו-אן (Kōko-en) המורכב מתשע גנים מחוברים בינם בסגנון פאודלי.

הירושימה (Hyroshima) העיר שעליה הוטלה הפצצה הגרעינית הראשונה במלחמת העולם השנייה. מומלץ לבקר במוזיאון אנדרטת השלום (Peace Memorial Park and Museum) המרשים והמרגש. אפשר לשוט לאי מיאג'ימה (Miyajima) די לבקר במקדש הצף המפורסם איצוקושימה (Itsukushima Shrine).


 

הטיול המומלץ ביפן (בתחבורה ציבורית)
יום 1 -  טיסה לטוקיו Tokyo.
יום 2 -  טיול בטוקיו Tokyo ליד הארמון הקיסרי ובגנים שמקיפים אותו, ברובע גינזה. ביקור במקדש אסקוסה סנסו-ג'י ולטיול ברחוב נאקאמיסה.
יום 3 -  טיול בטוקיו Tokyo בפארק אואנו, ביקור במקדש טושוגו. סיור ברובע רופונגי וביקור ברובע אקיבאחרה עם חנויות האלקטרוניקה.
יום 4 -  טיולבקאמקורה Kamakura נסיעה מטוקיו, ביקור במקדש דאיבוצ'ו עם פסל בודהה הענק, סיור במקדש טסורוגאקו עם השערים האדומים בומקדש טוקאי-ג'י, נסיעה חזרה לטוקיו.
יום 5 -  טיול בטוקיו Tokyo ביקור במקדש מייג'י, סיור באזור האצטדיון האולימפי. ביקור ברובע שינג'וקוובגן גיואן.
יום 6 -  טיול בניקו Nikkō נסיעה מטוקיו, ביקור במקדשים טושוגו ורינו-ג'י, סיור ליד שער יומימון וגשר שינקאיו. נסיעה וטיול ליד אגם צ'וזנג'י ונסיעה חזרה לטוקיו.
יום 7 -  נסיעה מטוקיו Tokyo לקיוטו Kyoto ברכבת מהירה.
יום 8 -  טיול בקיוטו Kyoto ביקור במקדשקיומיזו-דרהוטיול ברובע סאנן-זאקה. ביקור באולם סאנג'וסאנגן עם הרבה פסלים, במקדש הייאן-ג'ינגוובגנים המרהיבים.
יום 9 -  טיול בהירושימה Hyroshima נסיעה מקיוטו ברכבת מהירה, ביקור במוזיאון אנדרטת השלום המרשים ונסיעה חזרה לקיוטו.
יום 10 - טיול בקיוטו Kyoto ביקור למקדש הכסף י'ג ריואן ובגן הסלעים, במקדש פושימי-אינארי עם שערי העץ האדומים. בילוי בערב ברובע גיון.
יום 11 - טיול בחימז'י Himeji נסיעה מקיוטו, ביקור בטירת חימז'י, טיול בגן קוקו-אן ונסיעה חזרה לקיוטו.
יום 12 - טיול בנארה Nara נסיעה מקיוטו, טיול בפארק עם האיילים, ביקור במקדש טודאי-ג'י עם פסל הבודהה הענק, סיור במקדש קופוקו-ג'י ובמקדש קאסוגה המקושט באלפי מנורות. נסיעה חזרה לקיוטו.
יום 13 - טיול בקיוטו Kyoto ביקור במקדש הזהב קינקאקו-ג'י, במקדש ריואן-ג'י עם גן הסלעים וטיול בגן המקדש.
יום 14 - נסיעה מקיוטו Kyoto לאוסקה Ōsaka וטיסה חזרה מאוסקה Ōsaka

 

מפת יפן
המלצות לטיולים קצרים ביפן:  
3-5 ימים: טוקיו - ארמונות, מקדשים, גנים (צהוב)
2-4 ימים: מרכז האי הונשו - ניקו, קאמקורה (אדום)
4-6 ימים: קיוטו - מקדשים, גנים, היסטוריה (לבן)
2-4 ימים: דרום האי הונשו - נארה, הירושימה (כחול)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: טוקיו, קיוטו, ביקור בהרי יפן.
אפשר לשלב טיול ביפן עם ביקור במדינות שכנות: דרום קוריאה, טיוואן פרטים על טייוואן», הונג קונג ומקאו בדרום סין פרטים על סין».

 

 

1. אפשר לטייל ביפן בכל עונות השנה. העונה המומלצת היא בחודשי האביב: אפריל - מאי והסתיו: ספטמבר - נובמבר בהם מזג האוויר נעים.
2. מקובל להגיע ליפן בטיסה מסיאול בקוריאה, מבנגקוק בתאילנד או מאחד מבירות אירופה.
3. קל לטייל ביפן בתחבורה ציבורית המצוינת: רכבות המגיעות לכל הערים המרכזיות או אוטובוסים וברכבת התחתית בטוקיו. כל התחנות בערים המרכזיות משולטות באנגלית והאנשים תמיד מוכנים לעזור למטייל.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית ביפן והיא נחשבת למקום בטוח ביותר.
5. יפן נחשבת למקום יקר מאוד למטייל הישראלי, הוא יעד פופולארי יחסית בגלל העניין הרב של המקום.
6. המטבע המקומי הוא ין. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת כרטיס אשראי בינלאומי ולהוציא כסף מקומי בכספומטים הנמצאים בכל מקום.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות ובמרכזי הקניות הרבות שביפן, אך המוצרים יקרים.
8. יפן נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא יפנית ורוב התושבים אינם מדברים אנגלית. רק חלק מהאנשים העובדים בתחום התיירות מדברים אנגלית, אך הם אדיבים ביותר ונסים לעזור בשמחה.
10. אפשר לקבל ויזה בשדה התעופה בכניסה ליפן.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150$
80-150$
פחות מ- 80$

 

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  טוקיו Tokyo    
A - Hotel Sunroute Plaza Shinjuku
אתר המלון
2-3-1Yoyogi, Shibuya-ku
המלצות מטיילים

81-3-33753211

.
B - Asakusa Ryokan Toukaisou 
אתר המלון
2Chome-16-12 Nishiasakusa, Taito
המלצות מטיילים
81-3-38445618
.
  סנדאי Sendai    
B - Sendai Kokusai Hotel 
אתר המלון
4-6-1Chuo, Aoba-ku
המלצות מטיילים

81-22-2681111

.
  קיוטו Kyoto     
C - Backpacker's Hostel Khaosan Kyoto
אתר המלון
568Nakanocho, Shimogyo Ward
המלצות מטיילים

81-75-2014063

.

  קויוסאן Koyosan     
B - Yochi-in
אתר המלון
293Koyasan, Koya
המלצות מטיילים

81-736-562003

.
  הירושימה Hyroshima    
C - Chisun Hotel Hiroshima
אתר המלון
14-7Nobori-cho, Naka-ku
המלצות מטיילים

81-82-5111383

.
  תאקאימה Takayama     
B - Hostel K's House Takayama
אתר המלון
4-45-1Tenman-cho
המלצות מטיילים

81-577-344410

.
  ניקו Nikkō     
B -  Nikko Park Lodge Tobu Station 
אתר המלון 
11-6Matsubaracho 
המלצות מטיילים 
81-288-253310 

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה
כתובת
מספר טלפון
רוב המסעדות ביפן סבירות, עם אוכל יפני אופייני ומגוון, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים, אך להיזהר כי חלק מהמנות אינם מתאימים לטעם הישראלי.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי
חברה
פרטים
רכבות
Japan Railways
אתר החברה
סוכנות נסיעות
 
איילה נסיעות ותיירות 
טלי זיו

אתר החברה
02-5006651

 

  תמונות מיפן  
הגשר לארמון הקיסרי בטוקיו
מקדש קיומיזו-דרה בקיוטו
מקדש רינו-ג'י בניקו
     
מקדש בטוקיו
בודהה במקדש טודאי-ג'י בנארה
הגנים במקדש הייאן-ג'ינגו בקיוטו
     
הר פוגי
מקדש הזהב קינקאקו-ג'י בקיוטו
מקדש טושוגו בניקו

 

מקדש דאיבוצ'ו בקאמקורה
מקדש טסורוגאקו בקאמקורה
אישה בקימונו בטוקיו
פאגודה בנארה
 
מקדש אסקוסה סנסו-ג'י בטוקיו
גן הסלעים במקדש ריואן-ג'י בקיוטו
מקדש טודאי-ג'י בנארה
     
   
פריחת הדובדבן באביב
שער במקדש בקיוטו
מקדש טושוגו בניקו
     
   
הגשר שינקאיו בניקו 
הגשר בכניסה לארמון 
דגלי תפילה במקדש בקאמקורה 
     
שלושת הקופים בניקו 
פסלים במקדש בקאמקורה 
 גני הארמון הקיסרי בטוקיו