פרו Peru

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות  מזג האוויר תחבורה  עלויות תמונות
   

מדינה רבגונית עם אתרים ארכיאולוגיים מרשימים הפזורים במקומות רבים, חופים ארוכים, אנשים ידידותיים, מוזיאונים יפים. פרו היא מדינה אקזוטית ופראית בעלת נופים מרהיבים,  תרבות והיסטוריה מרתקת. במקום אפשר לעשות טרקים בהרים, טיולי הרפתקאות או לבלות בפסטיבלים.

 

אזור האינקה (Inca area)
קוסקו (Cusco) הינו המקום הפופולארי ביותר בדרום אמריקה בקרב התרמילאים הישראלים. מומלץ לטייל בכיכר המרכזית (Plaza de Armas) ולבקר בקתדראלה (La Catedral). כדאי לטייל בעיר העתיקה, לבקר במוזיאון האינקה (Museo Inka) שנמצא מאחורי הקתדראלה, לראות את הבנייה המרשימה של אימפריית האינקה, לטייל ברחובות לורטו (Calles Loreto) וחאטונרומיוק (Hatunrumiyoc). מומלץ להגיע לכיכר נצרת (Plaza Nazarenas) הנמצא  במעלה ההר ולבקר במוזיאון הפרה-קולומביאני (Museo de Arte Precolombino). כדאי לסייר ברחוב הראשי (Avenida Sol) ולבקר במקדש השמש (Qoricancha - Templo del Sol) הבנוי בצורה מרשימה ושימש ככנסייה. מומלץ לבקר באתרים הנמצאים מעל לקוסקו: הפסל של ישו ממנו יש מבט פנוראמי על העיר,מבצר סקסיואמאן (Sacsayhuamán) הבנוי מאבנים ענקים בשילוב מרשים, המנהרות בקנקו (Q'enko), מקדש המים בטאמבומאצ'י (Tambomachay). כדאי לבקר בשוק המרכזי (Mercado Central) המגוון ולטייל בעיר בה אפשר לפגוש משפחות בלבוש מסורתי מלוות בלמות המסתובבות בין הסמטאות. מקוסקו אפשר לעשות פעילות אתגר מגוונת כמו: רפטינג, טרקים ברגל או על סוסים.
העמק הקדוש (Sacred Valley) של האינקה נמצא לא רחוק מקוסקו. כדאי לבקר בשווקים של צ'ינצ'רו (Chinchero) ופיסק (Pisac) הגדולים והצבעונים הפעילים בימי ראשון ולבקר באתר העתיקות הנמצא מעל לפיסק (Pisac) ממנו יש נוף יפה. מומלץ להמשיך דרך עמק אורובאמבה (Urubamba) הנחמד לאתרי העתיקות המרשימים: מבצר אולאנטאיטמבו (Ollantaytambo) בה נשתמרו שרידים מדהימים, לבקר בטרסות החקלאיות העגולות של מוראי (Moray) ובמפעל המלח של סלינראס (Salineras de Maras) עם בריכות הנוצצות בשמש.
מאצ'ו פיצ'ו (Machu Picchu) היא העיר האבודה המפורסמת הנמצאת על גבע גבוהה מעל לג'ונגל. מומלץ לעלות בבוקר בדרך התלולה והחלקה לנקודת התצפית הוואינה פיצ'ו (Hauyna Pichu) מעל לעיר. כדאי לטייל ברחובות מאצ'ו פיצ'ו, לראות את הלמות, לבקר במקדש השמש ולעלות לנקודת הצילום הידועה שנמצאת בבקתת השומר (Caretaker's Hut) מעל לשער הכניסה לאתר. למרגלות המאצ'ו פיצ'ו נמצאת העיירה התיירותית אגואס קליינטס (Aguas Calientes) בה אפשר לבלות באמבטיות החמות.


 

אזור הדרום
ארקיפה (Arequipa) עיר גדולה הידוע בשם העיר הלבנה (La Ciudad Blanca) בגלל המבנים הבנויים מאבן לבנה. מומלץ לטייל בכיכר המרכזית (Plaza de Armas) היפה, לבקר בקתדראלה (Catedral) שבכיכר. כדאי לסייר ברחובות שבמרכז העיר, לבקר במוזיאון האוצרות של האנדים (Santuarios Andinos) בו נמצא המומיה חואניטה (Juanita) שהשתמרה בשלמותה ובמנזר סנטה קטלינה (Monasterio de Santa Catalina) הגדול עם המבנים הצבעונים.
עמק קולקה (Colca Valley) היפה נמצא כארבע שעות מארקיפה. כדי לבקר בעיירה צ'יבאי (Chivay) החמודה, לנסוע בבוקר לנקודת התצפית מפגש הקונדורים (Cruz del Cóndor) ממנה אפשר לראות מקרוב קונדורים מרחפים מעל לקניון. אפשר לעשות טרק היורד לתוך קניון הקולקה (Cañón del Colca) העמוק, לבקר בכפרים ולראות את האוכלוסייה המקומית עם הלבוש הצבעוני.
אגם טיטיקקה (Lake Titicaca) שהוא הגדול ביותר בדרום אמריקה נמצא בגבול בין פרו לבוליביה. מומלץ לעשות שייט בסירה מהעיר פונו (Puno) לאיים הצפים (Uros floating islands) המיוחדים הבנויים מקש. כחלק מהטיול אפשר לבלות לילה באי אמנטאני (Isla Amantaní) בבית מקומי. כדאי לבקר בעתיקות סילוסתאני (Sillustani ruins) עם מגדלי הקבורה המרשימים שנמצאים ליד פונו.
מומלץ להגיע לעיר נסקה (Nasca) ממנה אפשר לקחת טיסה במטוס קל מעל לקווי הנסקה (Nasca lines) עם צורות של חיות, עצים, אנשים. המקום היווה בסיס לסיפורי מרכבות האלים. 
בנסקה אפשר לבקר בבית הקברות צ'וצ'ילאה (Cementerios de Chauchilla) בה אפשר לראות מומיות מתקופת הפרה-אינקה. מומלץ לנסוע לאיקה (Ica) וללגונה הוואקאצ'ינה (Huacachina), המוקפת בדיונות חול גדולות בהם אפשר לעשות גלישת חול (Sand boarding). כדאי לבקר בעיר פיסקו (Pisco) ממנה יוצא שייט לשמורה שבאיי הקשת (Ballestas Islands) בהם נמצאים הרבה ציפורים וחיות ימיות.

 
אזור המרכז
לימה (Lima) הבירה של פרו היא עיר גדולה, המרכז השלטוני והכלכלי של המדינה. מומלץ להגיע ולבקר במרכז העיר (Plaza Mayor) עם הבניינים הקולוניאליים וברובע מירהפלורס (Miraflores) שבו נמצאים שווקים, מרכזים מסחריים, מלונות, מסעדות. כדאי לבקר במוזיאונים: רפאל לארקו הררה (Rafael Larco Herrera) עם אוסף גדול מהתקופה הפרה-קולומביאני, הנמצא בשכונה פואבלו ליברה (Pueblo Libre) ובמוזיאון הלאומי (Museo de la Nación) המציג את תרבות פרו לאורך השנים, הנמצא בשכונה סאן בורג'ה (San Borja). בערב מומלץ לראות מופע של מזרקות מוזיקאליות בגן השמורה (Parque de la Reserva) שליד האצטדיון הלאומי שבמרכז העיר.
ווארז (Huraz) הוא מקום פופולארי לעשות בו טרקים ופעילות אתגרית. מומלץ לעשות טיולים רגליים בסביבה, להגיע ללגונת צ'ורופ (Churup) וללגונה 69. בווארז אפשר לעשות פעילות אתגר כמו טיפוס על קרח או סנפלינג ולצאת לטרק של שבוע בהרים.

 
אזור הצפון
טרוח'ילו (Trujillo) היא בירת הצפון. מומלץ לטייל במרכז הצבעוני של העיר ולבקר באחד מהבתים הקולוניאליים המרשימים. מסביב לטרוח'ילו נמצאים אתרי עתיקות רבים ומרשימים מהתקופה הפרה-קולומביאני. מומלץ לבקר בעמק הפירמידות (Huacas del Moche), לראות את פירמידת הירח (Huaca de la Luana) הגבוהה, שבנויה מבוץ ועליה ציורים מיוחדים. כדאי לסייר בשרידי העיר צ'אן צ'אן (Chan-Chan) הבנויה מחול, לראות את החומות, הקישוטים היפים. אפשר לבקר באתר העתיקות בית המכשף (Huaca El Brujo) בו נמצא מוזיאון חדש ונחמד. אפשר להגיע לעיירת החוף וואנצ'אקו (Huanchaco) הסמוכה כדי לראות את הסירות המסורתיות הבנויות מקש. מומלץ לבקר במוזיאון מקדש סיפן (Museo Tumbas Reales de Sipán) המרשים הנמצא בעיר צ'יקליו (Chiclayo) מצפון לטרוח'ילו.
 
אזור הג'ונגל של אמזונס (Amazon jungle) נמצא במזרח פרו. הטיול הפופולארי ביותר הוא באזור הדרום שמגיעים עליו בטיסה קצרה מקוסקו (Cusco) לפוארטו מאלדונדו (Puerto Maldonando) ומבקרים בשמורת מאנו (Manu) עם הצמחייה הצפופה והציפורים הרבים. בשמורה אפשר לעשות שייט, ללכת על צמרות העצים ולסייר במעלה הנהר. אפשר לבקר באזור הצפון ליד העיר איקוויטוס (Iquitos) שמגיעים עליו בטיסה או שייט של 5 ימים בנהר. מאיקוויטוס אפשר לארגן טיולים בג'ונגל.
 
הטיול המומלץ בפרו (בתחבורה ציבורית וטיולים מאורגנים מקומיים)
יום 1 -  טיסה ללימה Lima.
יום 2 -  טיסת מלימה Lima לקוסקו Cusco ונסיעה לאולאנטאיטמבו Ollantaytambo יום הסתגלות לגובה של 2,800 מטר, מנוחה, סיור קצר בעיר העתיקה של אולאנטאיטמבו.
יום 3 -  טיול בעמק הקדוש Sacred Valley בבוקר ביקור במבצר האינקה באולאנטאיטמבו. אחר הצהרים טיול במפעל המלח סלינאס עם הבריכות הנוצצות ובהר הגעש הקעור עם הטרסות העגולות בכפר מוראי. חזרה לאולאנטאיטמבו.
יום 4 -  טיול במאצ'ו פיצ'ו Machu Picchu יציאה בבוקר עם רכבת מאולאנטאיטמבו, נסיעה בנוף טרופי לעיירה אגואס קליינטס ועליה עם אוטובוס לאתר. עליה ברגל לנקודות התצפית הוואינה פיצ'ו, סיור ברחובות העיר ההרוסה, ביקור בבקתת השומר לצילום האתר. חזרה ברכבת לאולאנטאיטמבו.
יום 5 -  נסיעה מאולאנטאיטמבו Ollantaytambo לקוסקו Cusco דרך עמק אורובאמבה, סיור בשווקים המסורתיים של יום ראשון בצ'ינצ'רו ובפיסק. ביקור בעתיקות האינקה שמעל לפיסק. הגעה לקוסקו והסתגלות לגובה של 3,400 מטר.
יום 6 -  טיול בקוסקו Cusco ביקור בכיכר המרכזית, בקתדראלה וטיול רגלי לאורך הרחובות האופייניות עם עבודות באבן של האינקה. ביקור במוזיאון האינקה ובשוק המרכזי.
יום 7 -  טיול בקוסקו Cusco בבוקר ביקור במוזיאון פרה-קולומביאני שבכיכר נצרת ועליה לתצפית מהפסל של ישו. אחר הצהרים סיור מאורגן במקדש השמש ובאתרי האינקה: סקסיואמאן, קנקו, טאמבומאצ'י.
יום 8 -  טיסה מקוסקו Cusco לחוליאקה Juliaca ונסיעה לפונו Puno או נסיעת בערב הקודם עם אוטובוס לילה מקוסקו לפונו. טיול בפונו שעל שפת אגם טיטיקקה. אחר הצהרים ביקור במגדלי הקבורה באתר סילוסתאני.
יום 9 -  שייט באגם טיטיקקה Lake Titicaca סיור בסירה באיים הצפים שבאגם טיטיקקה אם האוכלוסייה המגוונת והמעניינת. אפשר לבלות את הלילה באי אמנטאני.
יום 10 - טיסה מחוליאקה Juliaca לארקיפה Arequipa או נסיעת בערב הקודם עם אוטובוס לילה מפונו לארקיפה. סיור בכיכר במרכזית של העיר הלבנה וביקור במנזר סנטה קטלינה.
יום 11 - טיול בעמק קולקה Colca Valley יציאה מארקיפה לטיול מאורגן של יומיים לעמק קולקה. ביקור בעיירה צ'יבי ובילוי ערב במרחצאות עם מים חמים.
יום 12 - טיול בעמק קולקה Colca Valley בבוקר יציאה לנקודת התצפית מפגש הקונדורים כדי לראות את הקונדורים עפים מעל העמק. חזרה לארקיפה ובדרך ביקור בכפרים ועצירה בנקודות נוף.
יום 13 - טיול בארקיפה Arequipa ונסיעה לנסקה Nasca ביקור בבתים הקולוניאליים שבמרכז העיר ובמוזיאון האוצרות של האנדים עם מומיה חואניטה. בערב נסיעה באוטובוס לילה מארקיפה לנסקה.
יום 14 - טיול בנסקה Nasca ונסיעה לאיקה Ica בבוקר טיסה מעל לקווי הנסקה. אחר הצהרים נסיעה לאיקה והמשך ללגונה הוואקאצ'ינה.
יום 15 - נסיעה מאיקה Ica ללימה Lima בבוקר גלישת חול בדיונות של הוואקאצ'ינה. נסיעה לפיסקו, יציאה לשייט בשמורת איי הקשת. נסיעה ללימה.
יום 16 - טיול בלימה Lima במרכז העיר וברובה מירהפלורס. בערב בילוי במופע של המזרקות המוזיקאליות בגן השמורה.
יום 17 - טיול בלימה Lima וטיסה לטרוח'ילו Trujillo בבוקר ביקור במוזיאון רפאל לארקו הררה. בערב טיסה או נסיעה באוטובוס לילה מלימה לטרוח'ילו.
יום 18 - טיול בטרוח'ילו Trujillo סיור במרכז העיר וביקור באחד מהבתים הקולוניאליים. אחר הצהרים טיול בעיירת החוף וואנצ'אקו.
יום 19 - טיול באזור טרוח'ילו Trujillo ביקור בטיול מאורגן במקדשים שבעמק הפירמידות הבנויים מלבני בוץ על ידי בני המוצ'ה ובעיר צ'אן צ'אן עם ארמונות הבוץ של בני הצ'ימו.
יום 20 - נסיעה מטרוח'ילו Trujillo לצ'יקליו Chiclayo וטיסה ללימה Lima בערב, או נסיעת עם אוטובוס לילה מצ'יקליו ללימה. ביקור בדרך בבית המכשף וסיור במוזיאון מקדש סיפן בצ'יקליו.
יום 21 - טיסה חזרה מ
לימה Lima

 


המלצות לטיולים קצרים בפרו:  
6-8 ימים: אזור האינקה - קוסקו, העמק הקדוש, מאצ'ו פיצ'ו (כחול)
6-8 ימים: אזור הדרום - ארקיפה, עמק קולקה, אגם טיטיקקה (צהוב)
2-4 ימים: אזור דרום - מערב - נסקה, איקה, פיסקו (ירוק)
1-3 ימים: מרכז פרו -  לימה (לבן)
3-4 ימים: צפון פרו - טרוח'ילו, אתרי עתיקות ומוזיאונים (חום)
2-4 ימים: מזרח פרו - ג'ונגל האמזונס (אדום)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: קוסקו והעמק הקדוש, לימה או לעשות טרקים באזור ווארז.
אפשר לשלב טיול בפרו עם ביקור במדינות שכנות: אזור אגם טיטיקאקה בבוליביה מדרום פרטים על בוליביה», ביקור בצפון צ'ילה פרטים על צ'ילה», איי גלפגוס שבאקוודור שבצפון פרטים על אקוודור».
 
מפת פרו




טיפים
1. אפשר לטייל בפרו בכל עונות השנה. העונה המומלצת: בחודשים ממאי עד ספטמבר שהיא העונה היבשה, בעיקר עם יוצאים לטרקים.
2. מקובל להגיע לפרו בטיסה דרך אחת מבירות אירופה, כמו מדריד בספרד, רומה באיטליה.
3. קל לטייל בפרו בתחבורה ציבורית: טיסות, אוטובוסים או רכבת המקשרים בין האתרים המרכזים. כדאי לארגן במקום טיולים לאתרים מיוחדים או טרקים.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. פרו אינה מסוכנת, הן מבחינת הביטחון אישי ולא מבחינת גניבות.
5. פרו נחשבת למקום לא יקר יחסית והוא יעד פופולארי בקרב המטיילים הישראלים.
6. המטבע המקומי הוא סול פרואני. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת כרטיס אשראי בינלאומי ולהוציא כסף מקומי בכספומטים בערים הגדולות בלבד. כאמצעי ביטחון מומלץ לקחת סכום מסוים בדולרים מזומנים שאפשר להמירו במקום.
7. אפשר לקנות מזכרות בפרו באתרי התיירות ובשווקים הססגוניים, אך אין בה מרכזי קניות גדולים, למעט בלימה הבירה.
8. בפרו אין צורך בחיסונים מיוחדים. במקומות שגובם מעל 3,000 מטר עלולים להרגיש את מחלת הגבהים ולכן מומלץ לעשות יום הסתגלות, להסתובב בקצב איטי, להרבות בשתייה ובמנוחה. בטרקים אם חשים ברע יש לעצור מיד את העלייה. אם ההרגשה הרעה ממשיכה יש לרדת מיד לגובה נמוך יותר.
9. השפה הרשמית היא ספרדית. באתרי התיירות ובמלונות הגדולים מדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל ויזה במעברי הגבול בכניסה לפרו. 

 
מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 120$
30-120$
פחות מ- 30$

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  קוסקו Cusco    
B - Hotel Rumi Punku
אתר המלון
Choquechaca No.339
המלצות מטיילים
51-84-236957
51-84-221102

C -  Qorichaska hostel 
אתר המלון
Calle Nueva Alta 458 
המלצות מטיילים
51-84-228974 
.
C - Magaly
.
Saphy 739-2
המלצות מטיילים
51-84-234665
51-99-1818730
C - Backpackers Pirwa
אתר המלון
Plaza San Francisco 360
המלצות מטיילים
51-84-244315
.
C - Loki
אתר המלון
Cuesta Santa Ana 601
המלצות מטיילים
51-84-243705
.
  אולאנטאיטמבו Ollantaytambo    
B - Hotel Pakaritampu
אתר המלון
Av. Ferrocarril
המלצות מטיילים
51-84-204020
51-84-204104

  אגואס קליינטס Aguas Calientes     
C - El Mirador
.
Av. Pachacútec 135
המלצות מטיילים
51-51-211194
.
  פוארטו מאלדונדו Puerto Maldonando   
A -  Corto Maltes Amazonia 
אתר המלון
Madre de Dios 
המלצות מטיילים
51-82-573831 
.
  ארקיפה  Arequipa    
B - El Lago Hotel 
אתר המלון
Camino al Molino, Sabandía 
המלצות מטיילים
51-54-448383
.
B - Casa Arequipa 
אתר המלון
Av. Lima 409 Vallecito 
המלצות מטיילים
51-54-284219 
.
C - Hostal Bhelen 
אתר המלון
Av Bolognesi no. 130 Yanahuara 
.
51-54-253625
51-54-9742765
 

  עמק קולקה Colca Valley    
A - Colca Lodge 
אתר המלון
Fundo Puye-Yanque-Caylloma 
המלצות מטיילים
51-54-202587 
.
  פונו  Puno    
B - Casa Andina Tikarani 
אתר המלון
Jr. Independencia 185 
המלצות מטיילים
51-51-367803 
.
C - Posada Don Giorgio 
אתר המלון
Jr. Tarapaca 238 
המלצות מטיילים
51-51-363648 
.
  נסקה Nasca     
C -  Pirwa Hostel Nasca 
אתר המלון
304Ave Maria Reiche 
המלצות מטיילים
51-84-244315 
.
  פאראקס Paracas    
C -   Paracas Backpackers' House 
.
Avenida Los Libertadores 
המלצות מטיילים
51-56-773131 
.

  לימה  Lima    
A - Ramada Costa del Sol 
אתר המלון
Av. Elmer Faucett, Lima Airport 
המלצות מטיילים
51-1-7112000 
.
B - Antigua Miraflores 
אתר המלון
Av Grau 350, Miraflores 
המלצות מטיילים
51-1-2012060 
.
C - Nomade backpackers
.
 
Calle Marquez de Torre Tagle 107, Miraflores 
המלצות מטיילים
51-1-4469682 
.
  טרוח'ילו Trujillo      
B - Los Conquistadores Hotel 
אתר המלון
Jr. Diego de Almagro 586 Centro Historico 
המלצות מטיילים
51-44-481650
51-44-481660

C - Residencial "Munay Wasi" 
אתר המלון
Jr. Colon no. 250 
המלצות מטיילים
51-44-231462
51-949371589
 
מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
קוסקו Cusco    
Jack's cafe bar
אתר המסעדה
Choquechaka & Cuesta San Blas
המלצות מטיילים
51-84-254606
.
The Bagel café
.

Calle procuradores 351 interior 105
.
.
.
Chez Maggy Pizzeria
אתר המסעדה
Procuradores st. 344 / 365 / 374;Plateros 348
המלצות מטיילים
51-84-234861
51-84-246316 
Sueno Azul Restaurant
אתר המסעדה
Calle Tecsecocha 171
המלצות מטיילים
51-84-226579
.
Los Toldos Chicken
.
Calle Almagro no. 171
המלצות מטיילים
51-84-229829
.
 
ארקיפה  Arequipa    
Zig Zag
אתר המסעדה
Zela 210-212
המלצות מטיילים
51-54-206020
.
Tacos y tequila
.
Calle Ugarte 112
.
51-54-628653 
.
פונו  Puno    
La Hosteria
.
Jr. Lima 501
המלצות מטיילים
51-51-365406 
.
Balcones de Puno restaurant
אתר המסעדה
Jr. Libertad 354 - Balcones de Puno
המלצות מטיילים
51-51-365300 
.
טרוח'ילו Trujillo      
El Mochica
אתר המסעדה

Bolívar 462
המלצות מטיילים
51-44-293441
.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
טיסות פנים
LAN

אתר החברה
טיסות פנים בנסקה
Aero Paracas 
אתר החברה
אוטובוסים בין עירוניים

Cruz del Sur

אתר החברה
אוטובוסים בין עירוניים

Cial 

אתר החברה
 
  תמונות מפרו  
מבט על מאצ'ו פיצ'ו מבקתת השומר הטרסות העגולות במוראי מקומיים באיים הצפים
     
מבט על קוסקו מהפסל של ישו שוק יום ראשון בפיסק ציורים בפירמידת הירח ליד טרוח'ילו
     
        
האיים הצפים שבאגם טיטיקקה מרכז לימה תצפית על עמק קולקה

בדרך לג'ונגל האמזונס סירות מקש בוואנצ’אקו מקומית בעמק קולקה בריכות המלח בסלינאס

הכיכר המרכזית בארקיפה אתר סקסיואמאן מעל לקוסקו קווי הנסקה ממטוס
     
העיר צ'אן צ'אן הבנויה מבוץ המזרקות המוזיקאליות בלימה מקומיים בעמק הקדוש
     
        
עמק אורובאמבה מקדש השמש בקוסקו תצפית מהאוינה פיצו'

        
מנזר סנטה קטלינה בארקיפה שוק יום ראשון בצ'ינצ'רו קונדור מעל עמק קולקה