קנדה Canada

טיול מומלץ

מפה

טיפים

מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות

תמונות

 


מדינה גדולה בין האוקיאנוס האטלנטי לאוקיאנוס שקט המשלבת ערים גדולות בדרום מזרח ונוף פראי של יערות עד, הרים גבוהים, אגמים, קרחונים, ונהרות בדרום מערב. קנדה הינה פסיפס של אוכלוסייה בעלת תרבות מגוונת, שילוב של אנגלים, צרפתים ומהגרים רבים שהגיעו בשנים אחרונות מסין וממזרח אירופה.
טורונטו (Toronto) עיר גדולה ורב תרבותית שמהווה את המרכז הכלכלי של קנדה. מומלץ לטייל בעיר התחתית, לעלות למגדל סי אן (CN Tower) ממנו יש תצפית יפה. כדאי לסייר על שפת אגם אונטריו, ולבקר באזור בהיי פארק (High Park). כדאי לשוט עם מעבורת בערב לאיי טורונטו (Toronto Islands) כדי לראות את המבט הפנורמי של העיר ביום ובלילה.
ניתן לעשות שייט באזור אלף האיים (The Thousand Islands) לראות את הבתים של העשירים שנבנו על האיים וליהנות מהנוף המרהיב. מומלץ לבקר במפלי הניאגרה (Niagara Falls) המרשימים, הנמצאים על הגבול ארה"ב.

אוטווה (Ottawa) בירת קנדה היא עיר של תערובת היסטורית אנגלית וצרפתית. מומלץ לטייל בגבעת הפרלמנט (Parliament Hill), בה מתקיים טקס חילופי המשמר. כדאי לסייר במרכז העיר התחתית ולבקר במרכז האומנויות הלאומי (Canadian Museum of Civilization) בעל אוסף היסטורי ולטייל ליד תעלת רידו (Rideau Canal).


מונטריאול (Montreal) היא עיר גדולה בחלק הצרפתי של קנדה. מומלץ לטייל ברובע העתיק (Vieux-Montreal) המשופץ בעל סגנון צרפתי ולבקר בכנסיית נוטרדאם (Notre-Dame Basilica). כדאי לעלות לפסגת "מאונט רויאל" (Plateau Mont-Royal), לטייל בגן ממנו יש תצפית פנוראמית יפה. אפשר לטייל בעיר התת קרקעית (Underground City) עם רחובות ממוזגים, חנויות, מסעדות. כדאי לבקר באצטדיון האולימפי (Stade Olympique) ובגן הבוטני (Jardin Botanique) הסמוך.

קוויבק סיטי (Quebec City) היא ליבת קנדה הצרפתית. מומלץ לטייל בסמטאות העיר העתיקה (Vieux-Québec) המוקפת חומה עם בתים בסגנון צרפתי. כדאי להגיע לארמון פורטנאק (Château Frontenac) בחלק העליון של העיר העתיקה ולמרפסת התצפית (Terrasse Dufferin). מומלץ לסייר בכיכר העיר התחתונה עם בניני הממשל וקתדראלת נוטרדאם. 


 
וונקובר (Vancouver) העיר היפה בצפון אמריקה, מוקפת ים, פארקים ירוקים והרים גבוהים. מומלץ לטייל במרכז העיר עם מרכז הקונגרסים (Canada Place) המודרני דמוי ספינה, לעלות לתצפית (Vancouver Lookout) ממגדל הנמל, לסייר ברחובות העיר העתיקה (Gastown) עם שעון הקיטור המיוחד. אפשר לטייל באי גרנוויל (Granville) נמל שהוסב לחנויות, גלריות ובתי קפה. מומלץ לטייל בשבילים בפארק סטנלי (Stanley Park) העוברים בין עצים גבוהים, לראות את אוסף פסלי הטוטם, לבקר באקווריום עם לווייתנים ולסייר בטיילת (Seawall Promenade) ליד הים. אפשר לטייל בפארק המלכה אליזבט (Queen Elizabeth Park). מומלץ לשוט עם אוטובוס הים (SeaBus) לגדע הצפונים ממנה יש מבט פנוראמי לעיר. באזור כדאי ללכת על גשר החבלים קפילנו (Capilano Suspension Bridge)  שעובר מעל ערוץ נהר, לראות את עמודי הטוטם המגולפים ולעלות ברכבל לפסגת הר גראוס (Grouse Mountain) ממנו יש תצפית על המפרץ. מוונקובר אפשר לקחת הפלגה עם אונית פאר לאורך החוף צפוני של קנדה עד אלסקה. 
ויקטוריה (Victoria) בירת המחוז היא עיר מרשימה וצבעונית שנמצאת בדרום האי וונקובר (Vancouver island). אפשר להגיע עליה במעבורת מוונקובר (Vancouver) או מסיאטל (Seattle) שבארה"ב. מומלץ לטייל במרכז העיר עם מעגן הסירות הציורי (Inner Harbor), הבניינים הקולוניאליים: בית המחוקקים (Provincial Legislature), מלון אמפרס (Empress hotel) ההיסטורי, שכדאי לבלות בו אחר הצהרים עם תה בריטי אופייני. אפשר לבקר במוזיאון האנתרופולוגי המלכותי (Royal British Columbia Museum) בו תצוגה של חיי האוכלוסייה המקומית. מומלץ לבקר ולטייל בגני בוצ'ארט (Butchart Gardens) המרהיבים עם המון פרחים צבעוניים שמדרום לויקטוריה.

כדאי לבקר בשמורת פסיפיק רים (Pacific Rim) שבמערב האי ונקובר (Vancouver Island), עם יער עתיק, פיורדים מדהימים וחוף סלעי (Long Beach). אפשר להפליג עם אוניה מפורט הרדי (Port Hardy) שבצפון אי וונקובר לעיר הנסיך רופרט (Prince Rupert) בצפון מערב קולומביה הבריטית. ההפלגה אורכת כ- 15 שעות ועוברת לאורך החופים הפראים של המעבר הפנימי (Inside Passage) של מערב קנדה. מומלץ לנסוע צפונה לסטיוארט (Stewart) ולעבור לעיירה הידר (Hayder) שבאלסקה (Alaska) כדי לראות דובים שצדים דגי סולומון בנהר בעונת הקיץ. כדאי לנסוע בדרך נוף "הראש הצהוב" (Yellowhead Highway) לאורך נחלים מרשימים, כפרים וחוות בודדות בין הנסיך רופרט (Prince Rupert) והנסיך גורג' (Prince George) ולהמשיך לעיירת הנופש ג'ספר (Jasper) שבמדינת אלברטה. 


קלגרי (Calgary) בירת הנפט של קנדה היא עיר מודרנית ובסיס לטיול בשמורת הרי הרוקי (Canadian Rockies). כדאי לטייל בעיר התחתית, לראות את רבי הקומות המרשימים, לעלות לתצפית ממגדל קלגרי (Calgary Tower) ולטייל בגני דבוניאן (Devonian Gardens) הנחמדים.
באנף (Banff) עיירת הנופש הראשית בשמורת באנף (Banff NP) שהוא אזור הררי של נוף עוצר הנשימה, הרים עם פסגות מושלגות, יערות, נהרות ואגמים. מומלץ לעלות עם רכבל להר הגופרית (Sulfur Mountain) ממנו יש תצפית יפה מאוד של הפארק. כדאי לעשות טיולים ברגל בשבילים שבאזור באנף.
מומלץ לנסוע מבאנף לאגם לואיז (Lake Louise) המוקף פסגות הרים מושלגות ומלון גדול לחופו, לעצור בנקודות התצפית ולטייל ברגל באזור. כדאי להמשיך לאגם מוריין (Moraine Lake) שהמים בו בצבע טורקיז. כדאי להגיע לקניון ג'ונסטון (Johnson Canyon), לטייל ברגל עד למפלי ג'ונסטון השוצפים ולהמשיך לנקודות התצפית על האגמים: אגם הקטור (Hector Lake), אגם בוה (Bow Lake) ואגם מיסטייה (Mistaya).
מומלץ לנסוע צפונה מבאנף (Banff) בכביש "שדה הקרח" (Icefields Parkway) עד לעיירה ג'ספר (Jasper), בדרך נוף העוברת בין הרים שפסגותיהן מושלגות, לאורך אגמים, יערות, נהרות ונקודות תצפית יפות. כדאי לעצור בשדה הקרח "קולומביה אייספילד" (Columbia Icefield) הענק, לקחת טיול עם רכב שטח מיוחד על קרחון אטבסקה (Athabasca) וללכת בזהירות על הקרח. בהמשך הדרך בפארק ג'ספר (Jasper NP) מומלץ לעצור לביקור ותצפית על מפלי סאנוופטה (Sunwapta falls) ומפלי אטבסקה (Athabasca falls) שכמות המים בהם עצומה.
ג'ספר (Jasper) היא עיירה קטנה הנמצאת בצפון שמורת הרי הרוקי. מומלץ לנסוע ולטייל באזור אגם מדיסין (Medicine lake), להמשיך לקניון נהר מליין (Maligne Canyon), לטייל ברגל בקניון עם גשרים מעל מים גועשים. כדאי לנסוע לאגם מלין (Maligne Lake) ולטייל ברגל באזור.
אם נוסעים דרומה מהרי הרוקי לכיוון ארה"ב אפשר לבקר בפארק אגמי וואטרטון (Waterton lakes) בו אפשר לעשות טיולים רגליים קצרים ליד האגמים עם מים בצבע כחול חזק. 

 

הטיול המומלץ בקנדה (נסיעה ברכב שכור)
יום 1 -  טיסה לוונקובר Vancouver.
יום 2 -  טיול בוונקובר Vancouver במרכז העיר, עם מרכז הקונגרסים דמוי הספינה, עליה לתצפית ממגדל הנמל, סיור ברחובות העיר העתיקה. טיול באי גרנוויל עם חנויות, גלריות ובתי קפה. אחר הצהרים טיול בפארק סטנלי, ביקור באקווריום עם הלווייתנים, סיור בטיילת ליד הים.
יום 3 -  טיול בוונקובר Vancouver שייט עם אוטובוס הים לגדה הצפונים. בילוי והליכה על גשר החבלים קפילנו,  עליה ברכבל לפסגת הר גראוס ממנו יש תצפית על המפרץ. חזרה לעיר ובילוי בערב בבית קפה או במסעדה.
יום 4 -  שיט ונסיעה מוונקובר Vancouver לויקטוריה Victoria במעבורת. טיול במרכז העיר, ביקור במעגן הסירות הציורי, וסיור בין הבניינים הרשמיים, בילוי במלון אמפרס לתה בריטי של אחר הצהרים.
יום 5 -  טיול באזור ויקטוריה Victoria ביקור בגני בוצ'ארט המרהיבים עם הפרחים הצבעוניים שמדרום לויקטוריה. אחר הצהרים ביקור במוזיאון האנתרופולוגי המלכותי.
יום 6 -  נסיעה וטיול בפארק פסיפיק רים Pacific Rim במערב האי וונקובר, בפיורדים המדהימים, החוף הארוך הסלעי וחופים נחמדים בדרום הפארק.
יום 7 -  טיול בפארק פסיפיק רים Pacific Rim טיול בחלק הצפוני של השמורה עם היער היפה והעיירה הציורית טופינו Tofino.
יום 8 -  הפלגה מפורט הרדי Port Hardy לעיר הנסיך רופרט Prince Rupert. הפלגה מהאי וונקובר לקולומביה הבריטית הגדולה דרך המעבר הפנימי שנמשכת 15 שעות לאורך החופים הפראים של מערב קנדה.
יום 9 -  נסיעה מהנסיך רופרט Prince Rupert להידר Hayder שבאלסקה Alaska (ארה"ב). טיול לאורך הנהר עם דובים שצדים דגי סולומון בעונת הקיץ. נסיעה חזרה דרך העיירה סטיוארט.
יום 10 - נסיעה מהנסיך רופרט Prince Rupert לעיר הנסיך גורג' Prince George בדרך נוף"הראש הצהוב" , לאורך נחלים מרשימים, כפרים וחוות בודדות.
יום 11 - נסיעה מהנסיך גורג' Prince George לג'ספר Jasper בהרי הרוקי. טיול בעיירה הציורית.
יום 12 - טיול בג'ספר Jasper נסיעה לאגם מדיסין וטיול מסביב לאגם, נסיעה לקניון נהר מליין וטיול ברגל בקניון עם הגשרים שמעל למים הגועשים. נסיעה לאגם מלין, סיור ברגל באזור וחזרה לג'ספר.
יום 13 - נסיעה מג'ספר Jasper לבאנף Banff בכביש "שדה הקרח", דרך נוף מדהימה ביופייה העוברת בין הרים מושלגות, לאורך אגמיםיערות, נהרות. בדרך כדאי לעצור בנקודות תצפית יפות ליד מפלי אטבסקה ומפלי סאנוופטה ולסייר בשדה הקרח "קולומביה אייספילד" בטיול עם רכב מיוחד הנוסע על קרחון אטבסקה.
יום 14 - טיול באזור באנף Banff עלייה להר הגופרית ממנו יש תצפית יפה של פסגות מושלגות ואגמים. נסיעה מבאנף לאגם לואיז וטיול מסביב לאגם עד המלון הגדול. נסיעה לאגם מוריין בעל בצבע טורקיז וחזרה לבאנף.
יום 15 - טיול בבאנף Banff בעיירה ובשבילים שבאזור, לראות את הנוף היפה. נסיעה לקניון ג'ונסטון וטיול ברגל עד למפלי ג'ונסטון. נסיעה לנקודות התצפית על האגמים: הקטור, בוה, ומיסטייה וחזרה לבאנף.
יום 16 - נסיעה בבאנף Banff לקלגרי Calgary וטיול בעיר התחתית עם רבי הקומות המרשימים, עליה לתצפית ממגדל קלגרי, טיול בגני דבוניאן הנחמדים.
יום 17 - טיסה חזרה מקלגרי Calgary או נסיעה לפארק הקרחונים בארה"ב. 

 

 

המלצות לטיולים קצרים בקנדה:
3-4 ימים: אונטריו - טורונטו, מפלי הניאגרה, אוטווה (ירוק)
3-4 ימים: קוויבק - מונטריאול, קוויבק סיטי (ירוק)
5-7 ימים: אלברטה - טבע בהרי הרוקי (צהוב)
5-8 ימים: קולומביה הבריטית - וונקובר, ויקטוריה, האי וונקובר (צהוב)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימיםכמו: הרי הרוקיס, ונקובר, האי ונקובר.
אפשר לשלב טיול בקנדה עם ביקור במדינות שכנות: ארה"ב הגדולה פרטים על ארה"ב»או נוף וקרחונים באלסקה פרטים על אלסקה»

 

טיפים
1. העונה המומלצת לטיול בקנדה היא בחודשי הקיץ: מאי- אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.
2. קיימת טיסה ישירה מישראל לטורונטו שבקנדה, אך אפשר להגיע גם בטיסה דרך אחת מערי אירופה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור. המעבר בין מערב קנדה למזרח קנדה מומלץ לעשות בטיסה בגלל המרחק הגדול. רק בערים טורונטו, מונטריאול ווואנקובר אפשר לטייל בתחבורה ציבורית.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית בקנדה והיא נחשבת למקום בטוח.
5. קנדה נחשבת למקום יקר למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי לטיול.
6. המטבע המקומי הוא דולר קנדי. הדרך הנוחה ביותר היא להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי שמאפשר להוציא כסף בכספומטים. מומלץ לקחת דולרמים אמריקאים ולהחליף אותם במקום.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות הרבות ובמרכזי הקניות שקנדה.
8. קנדה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפות הרשמיות הם אנגלית וצרפתיתשמקובלת במחוז קיובק, אך רוב האנשים מדברים אנגלית.
10. אין צורך בויזה לקנדה, אך אם רוצים לשלב גם טיול בארה"ב חובה להוציא ויזה מראש לפני שמגיעים, בשגרירות האמריקאית שבתל אביב.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 120$
60-120$
פחות מ- 60$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
   וונקובר Vancouver     
B -  Days Inn - Vancouver Airport
אתר המלון 
.2840Sexsmith Road BC
המלצות מטיילים 
1-604-2078000
.
  לנגלי Langley
 
 
B - Travelodge Langley City
אתר המלון 
.21653Fraser Hwy BC
המלצות מטיילים
1-604-5334431 
.
  ויקטוריה Victoria  
 
A - Hellm's inn
אתר המלון
.600Douglas St BC
המלצות מטיילים

1-250-3855767

.
  קמפלוס Kamloops    
B -  Maverick motor inn
אתר המלון
.1250W Trans Canada Highway BC
המלצות מטיילים
1-250-3749666
. 
  ג'ספר Jasper    
B -
Four cedars accomodations
אתר המלון

.912Patricia Street AL
המלצות מטיילים
1-780-8830626
.
A -  Mount Robson inn
.
.902Connaught Drive AL 
המלצות מטיילים

1-855-5527737
. 
  קנמור Canmore  
 
A -   Econo lodge Canmore
אתר המלון
.1602-2Avenue AL
המלצות מטיילים
1-403-6785488
.
  קואזנל Quesnel    
B -   Travelodge Quesnel
אתר המלון
.524Front Street BC  
המלצות מטיילים

1-250-9927071
.
  אגם דיס Dease lake  
 
A -  Northway Motor inn
אתר המלון 
.158Boulder Street BC
המלצות מטיילים 
1-250-7715341
.
  סמיטרס Smithers
 
 
A -  The Stork Nest Inn
אתר המלון
.1485Main Street BC
המלצות מטיילים
1-250-8473831
.
  פרינס רופרט Prince Rupert    
A -  Black Rooster Guesthouse
אתר המלון
.5016th Avenue West BC 
המלצות מטיילים

1-866-3715337
.
  וויטהורס Whitehorse  
 
A -   Historical Guest House
אתר המלון 
.5128Fifth Avenue YT 
המלצות מטיילים
1-867-6683907
1-867-6682526
  אגם ווטסון Watson lake     
B - Stampeders B&B Cabins
אתר המלון
.606Adela Trail YT 
המלצות מטיילים

1-867-5362157
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
קואזנל Quesnel    
Olive Grill
.

.158Barlow Avenue BC
המלצות מטיילים

1-250-9910057 
.
סמיטרס Smithers    
Steak House On Main
. 

.1314Main Street BC
המלצות מטיילים 

1-250-8472828

פרינס רופרט Prince Rupert     
Smile's seafood café 
אתר המסעדה 

.113Cow Bay Road BC
המלצות מטיילים 

1-250-6243072 

היינס Haines     
Chilkat bakery & restaurant 
אתר המסעדה 

.25-5th Avenue AK
המלצות מטיילים 

1-907-7663653 
. 

Fireweed restaurant 
אתר המסעדה 

.Blacksmith Rd Historic Bldg 37 AK
המלצות מטיילים 

1-907-7663838 

צומת היינס Haines Junction     
Frosty freeze
.

.Haines Junction YT
המלצות מטיילים 

1-867-6347070 

נוג'ט Nugget city     
Wolf it down restaurant 
אתר המסעדה 

.Mile 650, Alaska Hwy, Watson lake YT 
המלצות מטיילים  

1-867-5362307 
. 

רוב המסעדות בקנדה הם בין סבירות לטובות, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים.
 

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות מקנדה  
מרכז הקונגרסים בוונקובר אגם מוריין בהרי הרוקי גני בוצ'ארט באי וונקובר
     
הרי הרוקי קוויבק סיטי קרחון אטבסקה בהרי הרוקי

 

בית טירה באזור אלף האיים ראמים בהרי הרוקי מגדל סי אן בטורונטו
     
מבט מהר הגופרית בבאנף מבט מאי טורונטו מבט על העיר וונקובר