שוויץ Switzerland

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


מקום עם נוף יחודי של הרים גבוהים, עמקים ירוקים, אגמים כחולים, ערים ועיירות יפות מסודרות ונקיות. מומלץ להגיע כדי להנאות מהנוף, האוויר הצלול, לעשות טיולים ברגל למפלים, קרחונים. מדינה מגוונת, שילוב של משמעת גרמנית בצפון, אוכל צרפתי טוב במערב ושיק איטלקי בדרום.
 
ציריך (Zürich) בירתה הכלכלית של שוויץ. מומלץ לטייל ברחוב הראשי (Bahnhofstrasse) היוקרתי. אפשר לטייל בעיר העתיקה ליד נהר לימט (Limmatquai) ועל הטיילת ליד אגם ציריך.
מומלץ לבקר במפלי הריין (Rhinefall) הגדולים הנמצאים בשפהאוזן (Schffhausen) ולהמשיך לעיירה שטיים אם ריין (Stein am Rhein) עם הבתים המצוירים, שנמצאת בסמוך.
באזל (Basel) עיר על שפת נהר הריין (Rhine) בגבול עם גרמניה וצרפת. מומלץ לטייל ברחובות העיר, לראות את הקתדראלה (Münster), לבקר במוזיאון טינגלי (Tinguely) עם פסלים זזים מיוחדים.
לוצרן (Lucerne) עיר תיירותית ליד אגם יפה, בה מומלץ לסייר בסמטאות העיר העתיקה עם כיכרות, מזרקות וחנויות מגוונות. כדאי להגיע לפסל האריה הגוסס (Löwendenkmal), את גשר העץ המפורסם (Kapellbrücke). אפשר לעלות אם רכבת להר פילאטוס (Pilatus) למבט יפה לסביבה מהפסגה.
ברן (Bern) הינה הבירה של שוויץ. מומלץ לטייל ברחובותיה הייחודיים של עיר, עם המזרקות, הבניינים המרשימים, השעון (Zytglogge) המיוחד, לראות את בור הדובים (Bärengraben) שהם סמל העיר ולעצור לתצפית על נהר ארה (Aare) מגן הוורדים.

אינטרלאקן (Interlaken) עיירת נופש מפורסמת באזור הפופולארי ביותר בשוויץ והיא בסיס טוב לטיולים באזור. מומלץ לטייל בעמק לאוטרברונן (Lauterbrunnen) עם עיירות הנופש: ונגן (Wengen), מורן (Mürren), גרינדלוולד (Grindelwald). כדאי לבקר במפלי טרומלבאך (Trümmelbach) הספיראליים ובמפלי סטאובך (Staubbach) הסמוכים. מומלץ לעלות עם רכבל לקרחונים המרשימים יונגפראו (Jungfraujoch) ושילטהורן (Schilthorn). מומלץ לטייל ברגל בשבילים המסומנים באזור, להגיע לנקודות התצפית הרבות בסביבה היפה של פסגות מושלגות, אגמים צלולים ויערות רחבים באזור אגם תון (Thunersee). בדרך לדרום שוויץ מומלץ לעצור במפל גיסבאך (Giessbach) שאפשר ללכת מאחוריו ולנסוע במעבר ההרים גרימזל (Grimselpass) היפה.


 
ג'נבה (Genève) עיר גדולה על שפת אגם למאן (Lac Léman). מומלץ לבקר בגנים האנגליים (Jardin Anglais), לטייל ליד האגם עם הגייזר (Jet d'Eau) המפורסם הפורץ במרכזו ועם שעון הפרחים (Flower Clock). כדאי לטייל בעיר העתיקה (Vieille Ville) ואפשר לבקר בארמון חבר הלאומים (Palais des Nations).
לוזאן (Lausanne) עיר גדולה ליד אגם למאן (Lac Léman). מומלץ לסייר בטיילת בלגיה (Quai de Belgique)     שליד האגם וטיילת הנמל (Quai d'Ouchy), לבקר בקתדראלה (Cathedral) הגותית ולטייל במדרחוב שבמרכז העיר העתיקה (Vieille Ville).
קרנס מונטאנה (Crans Montana) עיירת סקי יוקרתית הנמצאת בנקודת נוף יפה של עמק ירוק והרים גבוהים מסביב, מלונות וחנויות מפוארים.

  

לוגאנו (Lugano) עיר קייט נחמדה על שפת אגם לוגאנו (Lago di Lugano). מומלץ לטייל בעיר, לראות את הנוף היפה של הגבעות עם היערות שמקיפים אותה, האגם הצלול וההרים הגבוהים ברקע. מומלץ לטייל בגן (Parco Civico) שליד האגם וברחובות של מרכז העיר.


 
מומלץ לטייל בנוף ההררי היפה של האזור ולבקר בעיירות החמודות סנט גאלן (St. Gallen) שעל שפת אגם בודן (Bodensee), אפנצל (Appenzell) עם בתי עץ מעוטרים בציורי קיר, באד ראגאץ (Bad Ragaz) הידוע בזכות היידי בת ההרים ודאבוס (Davos) היוקרתית. 

 

הטיול המומלץ בשוויץ (ברכב שכור)
יום 1 -  טיסה לציריך Zürich
יום 2 -  טיול בצפון נסיעה לשפהאוזן, ביקור במפלי הריין, סיור בעיירה שטיים אם ריין. נסיעה חזרה לציריך וביקור במרכז העיר ובטיילת ליד אגם ציריך.
יום 3 -  נסיעה מציריך Zürich לאינטרלאקן Interlaken, טיול בעיר לוצרן וסיור באזור אינטולאקן.
יום 4 -  טיול באזור אינטרלאקן Interlaken נסיעה לעיירה גרינדלוולד, עליה עם רכבל לקרחון יונגפראו, טיול בעיירה לאוטרברונן ובמפלי סטאובך טיולים ברגל באזור. חזרה לאינטרלאקן.
יום 5 -  טיול בברן Bern נסיעה מציריך, טיול ברחובותיה הייחודיים של עיר עם השעון המיוחד, בור הדובים ועצירה לתצפית מגן הוורדים. נסיעה חזרה לאינטולאקן.
יום 6 -  טיול באזור אינטרלאקן Interlaken נסיעה לעיירה מורן, עליה עם רכבל לקרחון שילטהורן, טיול במפלי טרומלבאך ובעיירות ונגן טיולים ברגל באזור. חזרה לאינטרלאקן.
יום 7 -  טיול באזור אינטרלאקן Interlaken  נסיעה באזור אגם תון, עצירה בנקודות התצפית וטיולים ברגל בשבילים בהרים.
יום 8 -  נסיעה מאינטרלאקן Interlaken לג'נבה Genève עצירה במפל גיסבאך, נסיעה בדרך נוף של מעבר ההרים גרימזל. עליה וביקור בעיירה קרנס מונטאנה ונסיעה לאורך אגם לוזן עד ג'נבה.
יום 9 - טיול בג'נבה Genève, ביקור בגנים האנגליים, טיול ליד האגם עם הגייזר. סיור בעיר העתיקה וביקור בארמון חבר הלאומים.
יום 10 - טיסה חזרה מג'נבה Genève

 

 

המלצות לטיולים קצרים בשוויץ:
3-6 ימים: אזור הצפון - ברן, טיולים ברגל באזור אינטרלאקן
2-4 ימים: אזור הדרום מערבי - אגמים, ערים יפות
2-3 ימים: אזור הדרום -  לוגאנו, טיולים בטבע
2-3 ימים: אזור המזרח - עיירות ציוריות
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: בהרים בצפון או בדרום.
אפשר לשלב טיול בשוויץ עם ביקור במדינות שכנות: קונסטאנס והיער השחור בגרמניה מצפון פרטים על גרמניה», טירול באוסטריה במזרח פרטים על אוסטריה»פרובנס בצרפת במערב פרטים על צרפת», אזור האגמים באיטליה מדרום פרטים על איטליה».

 

טיפים
1. העונה המומלצת לטיול בשוויץ היא בחודשי הקיץ: מאי - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.
2. קיימות טיסות ישירות מישראל לשוויץ.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא ברכב שכור. אפשר לטייל גם בתחבורה ציבורית: רכבות, אוטובוסים וטיולים מאורגנים מקומיים.
4. למטיילים לא נשקפת כל סכנה אישית בשוויץ והיא נחשבת למקום בטוח.
5. שוויץ נחשבת למקום יקר מאוד למטייל הישראלי, והוא יעד יחסית פופולארי.
6. המטבע המקומי הוא הפרנק השוויצרי. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת פרנקים מזומנים. אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי לשלם ולהוציא כסף בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות ובמרכזי הקניות של שוויץ.
8. שוויץ נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפות הרשמיות הם גרמנית, צרפתית ואיטלקית, אך אין בעיה להסתדר כי מרבית התושבים מבינים ומדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל אישור כניסה לשוויץ בשדה התעופה ואפשר לעבור לארצות האיחוד האירופי בלי בדיקות נוספות.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150$ 80-150$ פחות מ- 80$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  ציריך Zürich    

A -

 

Novotel Zurich City West

אתר המלון


 

Schiffbaustrasse 13, Am Turbinenplatz

המלצות מטיילים


 

41-44-2762200

.


 

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה
כתובת
מספר טלפון
 רוב המסעדות בשוויץ טובות אם אוכל מגוון בהתאם לאזור, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומים רבים.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי
חברה
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות משוויץ  
מבט משטיים אם ריין הרחוב הראשי בברן מבט על אינטרלאקן מגרינדלוולד
     
מבט מהעיירה מורן עיירת הסקי קנס מונטאנה הגשר העץ בלוצרן
     
        
מפלי הריין בשפהאוזן בתי אופייניים בשטיים אם ריין קרחון יונגפראו

 

רחוב בלוגאנו מפלי טרומלבאך מפל גיסבאך בית אופייני בונגן

 

הגייזר באגם ג'נבה מבט על עיירה ליד אגם תון קרחון שילטהורן
     
מבט על ברן מגן הוורדים מבט על אגם תון רחוב אופייני בשוויץ