הולנד Netherlands

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


מקום פופולארי במיוחד למטייל הישראלי, ארץ שטוחה, עם נוף של מרחבים ירוקים, ערים יפות עם תעלות מים, מוזיאונים מיוחדים, עיירות ציוריות ופרקי שעשועים מרשימים. ארץ של תחנות רוח מיוחדות, צבעונים שפורחים באביב, וכפכפי עץ מסורתיים.
 
אמסטרדם (Amsterdam) 
זוהי עיר השוכנת בין תעלות מים ארוכות ורחבות. מומלץ להתחיל את הביקור בכיכר דאם (Dam) עם ארמון המלוכה, לבקר במוזיאון מאדאם טוסו (Madame Tussaud's) החמוד ולטייל במדרחוב (Kalverstraat) עם מגוון עצום של חנויות. מומלץ לבקר בבית אנה פרנק (Anne Frank Huis) בו הסתתרה וכתבה את היומן המפורסם. כדאי לטייל לאורך הרחובות והתעלות ולבקר בבית הכנסת הפורטוגזי (Portuguese synagogue).
מומלץ לבקר ברובע המוזיאונים: רייכסמוזיאון (Rijksmuseum) בו יש יצירות קלאסיות כמו משמר הלילה של רמבראנד (Rembrandt), מוזיאון ואן גוך (Van Gogh) בעל הציורים האימפרסיוניסטים ומוזיאון סטדלייק (Stedelijk) לאומנות מודרנית. אפשר לטייל בפארק וונדן (Vondelpark) עם מרחבי דשא גדולים, עצים סבוכים ואגמים יפים. כדאי לעשות שייט בתעלות, היוצא ממול לתחנת הרכבת. אפשר לבקר במוזיאון הימי (Maritime Museum) ולסייר באוניה מסחר מהמאה ה- 18 ובערב לבקר באזור החלונות האדומים ובמוזיאון הסקס.
ליד אמסטרדם נמצאים מספר אתרים תיירותים:
מבצר מיודן (Muiden castle) טירה כמו מהאגדות עם מגדלים, גינה יפיפייה, והפעלות מרובות לילדים. זאנס סאכנס (Zaanse Schans) כפר ציורי, תיירותי מאוד עם טחנות רוח, בתי מלאכה, וחנויות. וולנדאם (Vollendam) כפר דייגים, תיירותי עם בתים ציוריים, דוכני אוכל של דגים, חנויות מזכרות, ומפעל לייצור קבקבי עץ. דולפינריום בהארדוויק (Dolfinarium Harderwijk) עם הופעות דולפינים, כלבי הים, אריות הים.
כדאי לבקר בעיירה חיטהורן (Giethoorn) ולשוט בסירת עם מנוע חשמלי בתעלות העוברות בין בתים, מתחת לגשרים, ליד גינות פרחים קטנות, ובין צמחיית מים טיפוסית.

 
אוטרכט (Utrecht) עיר אלגנטית, בה מומלץ לבקר במוזיאון תיבות הנגינה (Speelklok), לעשות סיור מודרך במגדל הפעמונים, ובמוזיאון הרכבת. לידן (Leiden) עיירה ציורית עם סירות ובתים נחמדים. מומלץ לבקר במוזיאון הטבע והמדע נאטוראליס (Naturalis) עם שלדים של דינוזאורים ובחדר האוצרות. קאוקנהוף (Keukenhof) גן פרחים של צבעונים הפורחים באביב.
דן האג (Den Haag) היא בירת הולנד המתאפיינת בבניינים מרשימים. כדאי לבקר בכיכר הפרלמנט (Parlement), ובמוזיאונים הסמוכים: מאוריציוס (Mauritshuis) בו מוצגים ציורים מיוחדים של ורמר (Vermeer), מוזיאון אשר (Escher in het paleis) עם ציורים תלת ממדיים מדהימים. אפשר לראות את פנוראמת מסדאך (Mesdag) ציור ענק משולב במציאות. מומלץ לבקר במדורודם (Madurodam) העיר המיניאטורית. אפשר לסייר בטיילת שליד הים (Scheveningen).
דלפט (Delft) עיר החרסינה הכחולה. מומלץ לטייל ברחובות הצרים בין התעלות, לסייר בכיכר המרכזית (Markt), לבקר בכנסייה החדשה (Nieuwe kerk), לעשות שייט בתעלות ולראות את הבתים עם החלונות הגדולים.
רוטרדם (Rotterdam) היא עיר נמל גדולה. כדאי לטייל ברחובות הראשים בהם יש פסלים מרובים, לעלות למגדל יורומאסט (Euromast) במעלית השקופה לתצפית על העיר. אפשר לבקר בגן החיות (Blijdorp Zoo) ולשוט עם ספינת הפנקייק.
חאודה (Gouda) היא עיר הגבינות בה מתקיימת מופע מיוחד לתיירים בשעות הבוקר. מומלץ לבקר בכנסיית סנט ג'ון (St. John) בה יש ויטראז'ים יפים. אפשר לבקר בפארק וואליבי (Walibi Holland) פארק שעשועים מיוחד עם הרבה רכבות הרים.

 
ארנהם (Arnhem) היא עיר נחמדה בה מומלץ לבקר במוזיאון הפתוח (Openlucht museum) עם הבתים המסורתיים, סדנאות המלאכה, ותחנות רוח מתקופות שונות. מומלץ לנסוע לכפר אוטרלו (Otterlo) ולבקר במוזיאון קרולר מולר (Kröller Müller) הנמצא בפארק דה הוחה פלואה (De Hoge Veluwe) ובו אפשר לעשות טיול נחמד באופניים. במוזיאון יש ציורים רבים של ואן גוך (Van Gogh) ופארק פסלים מדהים. מאסטריך (Maestricht) היא עיר נחמדה הנמצאת ליד הגבול עם גרמניה ובלגיה.
מומלץ לבקר בפארק השעשועים אפטלינג (Efteling) שם ניתן לבקר בעולם האגדות, לדהור ברכבות הרים מסתחררות, לשוט על האגם ולהסתובב בקרוסלה.

 

הטיול המומלץ בהולנד (טיול כוכב, לינה במקום אחד וטיול משולב של תחבורה ציבורית ורכב שכור)
יום 1 -  טיסה לאמסטרדם Amsterdam
יום 2 -  טיול באמסטרדם Amsterdam סיור בכיכר דאם, ביקור במוזיאון מאדאם טוסו, טיול במדרחוב עם מגוון עצום של חנויות. ביקור בבית אנה פרנקושייט עם סירה בתעלות.
יום 3 -  טיול באמסטרדם Amsterdam סיור לאורך הרחובות והתעלות, ביקור ברייכסמוזיאון, טיול בפארק וונדן עם מרחבי דשא, עצים סבוכים, ואגמים יפים. בערב ביקור באזור החלונות האדומים ובמוזיאון הסקס.
יום 4 -  טיול בסביבות אמסטרדם Amsterdam ביקור במבצר מיודן, טירה כמו מהאגדות. טיול בכפר הציורי זאנס סאכנס עם טחנות הרוח. סיור בכפר הדייגים וולנדאם עם הבתים הציוריים.
יום 5 -  טיול בדן האג Den Haag. סיור בכיכר הפרלמנט, ביקור במוזיאון מאוריציוס ומוזיאון אשר. סיור העיר המיניאטורית מדורודם וסיור על הטיילת ליד הים.
יום 6 -  טיול באוטרכט Utrecht ולידן Leiden סיור בעיר אוטרכט, ביקור במוזיאון תיבות הנגינה, סיור מודרך במגדל הפעמונים. נסיעה ללידן, ביקור במוזיאון הטבע והמדע נאטוראליס וסיור בעיירה הציורית.
יום 7 -  טיול בחאודה Gouda ובדלפט Delft סיור בעיר הגבינות חאודה, ביקור בכנסיית סנט ג'ון. נסיעה לדלפט, טיול בכיכר המרכזית עם הכנסייה החדשה, סיור ברחובות הצרים ושייט בתעלות.
יום 8 -  טיול ברוטרדם Rotterdam וחיטהורן Giethoorn סיור ברחובות הראשים של רוטרדם, עליה למגדל יורומאסט לתצפית יפה על העיר. נסיעה צפונה לחיטהורן, שייט בסירת בתעלות בין בתים, גינות פרחים קטנות וצמחיית מים.
יום 9 -  ביקור באפטלינג Efteling פארק השעשועים, סיור בעולם האגדות, דהירה ברכבות הרים מסתחררות, שייט על האגם והסתובבות בקרוסלה.
יום 10 - טיול בארנהם Arnhem ביקור במוזיאון הפתוח עם הבתים המסורתיים, נסיעה לאוטרלו  וביקור במוזיאון קרולר מולר עם ציורי ואן גוך, ורכיבה על אופניים בפארק דה הוחה פלואה שבמקום.
יום 11 - טיול בדולפינריום
 בהארדוויק Dolfinarium Harderwijk עם הופעות של דולפינים או בילוי בפארק ווליבי Walibi Holland, פארק שעשועים עם הרבה רכבות הרים.
יום 12 - טיסה חזרה מאמסטרדם Amsterdam

 


 
המלצות לטיולים קצרים בהולנד:
4-6 ימים: צפון הולנד - טיול באמסטרדם עם התעלות והמוזיאונים (כחול)
4-6 ימים: דרום הולנד -  דן האג, דלפט, חיטהורן  (אדום)
1-2 ימים: מזרח הולנד - מוזיאון קרולר מולר, אפטלינג (צהוב)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: אמסטרדם, פארקי שעשועים.
אפשר לשלב טיול בהולנד עם ביקור במדינות שכנות: הערים היפות בבלגיה מדרום פרטים על בלגיה», גרמניה במזרח פרטים על גרמניה» מעבורת ללונדון שבאנגליה פרטים על אנגליה».
מפת הולנד
 

 

1. העונה המומלצת לטיול בהולנד היא בחודשי האביב והקיץ: אפריל - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.
2. קיימת טיסה ישירה מישראל לאמסטרדם. אפשר להגיע גם בטיסה דרך אחת מערי אירופה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור המשולב עם בתחבורה ציבורית: אוטובוס ורכבת שמגיעים לכל המקומות.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית בהולנד והיא נחשבת למקום בטוח.
5. הולנד נחשבת למקום לא יקר למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי מאוד לטיול של משפחות.
6. המטבע המקומי הוא איורו. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת איורו מזומנים. אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי לשלם ולהוציא כסף בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות הרבות ובמרכזי הקניות שבהולנד.
8. הולנד נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא הולנדית ובכל המקומות מדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל אישור כניסה להולנד בשדה התעופה והוא תקף לכל ארצות האיחוד האירופי.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150€
80-150€
פחות מ- 80€

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  אמסטרדם Amsterdam    
B - Hotel The Neighbour's Magnolia
אתר המלון
Willemsparkweg 205
המלצות מטיילים
31-20-6769321
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
אמסטרדם Amsterdam    
Zus en Zus
אתר המסעדה 

Overtoom 548, Vondelpark
המלצות מטיילים

31-20-6165825
.

Ristorante Savini 
אתר המסעדה 

Spuistraat 1-D 
המלצות מטיילים 

31-20-6271282 

רוב המסעדות בהולנד סבירות עד טובות לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומיים רבים.
 

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

   תמונות מהולנד
 תעלות באמסטרדם מבט ליד הים ברוטרדם מוזיאון אשר בדן האג
     
מוזיאון הפתוח בארנהם שיט בתעלות חיטהורן מבט על מבני ממשל בדן האג
     
     
אנה פרנק במוזיאון מאדאם טוסו פריחת הצבעונים בפארק קאוקנהוף מבצר מיודן ליד אמסטרדם

 

     
הגן במוזיאון קרולר מולר בית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם פארק השעשעוים אפטלינג
     
המדרחוב במאסטריך מוזיאון נאטוראליס בלידן הכנסיה סנט ג'ון בחאודה
     
פארק וונדן באמסטרדם כפר הדייגים וולנדאם העיר המיניאטורית מדורודם בדן האג