בלגיה Belgium

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


מדינה קתולית המשלבת אוכלוסייה ממוצא הולנדית בצפון וצרפתית בדרום. ההבדלים בין האזורים בולטים ורוב האתרים התיירותיים נמצאים בצפון: ערים עם היסטוריה עשירה, מרכזי סחר ותיקים, עושר ותעלות בין הבתים. בדרום יש מערות יפות, טבע עם יערות פראיות ואוכל טוב.
 
בירת בלגיה היא עיר קוסמופוליטית ומושב הקהילה האירופאית. מומלץ לטייל בכיכר הגדולה (Grand Place) המרשימה, עם בתים שנשתמרו מימי הביניים, האווירה השמחה וחנויות הפרלינים המיוחדים. אפשר ללכת לראות את הפסל הקטן של הילד המשתין "המניקן פיס" (Manneken-Pis).
מומלץ לטייל בפארק של בריסל (Parc de Bruxelles)
עם המבנים המרשימים: ארמון המלך (Royal Palais) וארמון האומה (Palais de la Nation). אפשר לבקר בקתדראלה סנט מישל (St. Michael) המרשימה. כדאי לנסוע לצפון העיר לבקר באטומיום (Atomium) עם המבנה המיוחד, ובאזור אפשר לבקר  ב"מיני אירופה" שבפארק ברו (Bruparck).

אנטוורפן (Antwerp) היא עיר גדולה עם קהילה יהודית ומרכז יהלומים. מומלץ לבקר בעיר העתיקה (Grote Markt) עם המזרקה היפה (Brabo), בביתו של הצייר רובנס (Rubenshuis), ולראות את הקתדרלה (De Kathedraal).
גנט (Gent) בירת פלנדריה לשעבר, עיר יפה עם בתים מסוגננים מתקופות שונות, תעלות וגשרים. מומלץ להגיע לכיכר המרכזית, לעלות לתצפית מרשימה ממגדל בלפרי (Belfry) שליד הקתדרלה (Sint-Baafs), לטייל בנמל הפנימי ברחובות קורנלי (Korenlei), גראסלי (Graslei), לבקר במבצר (Gravensteen) מתקופת ימי הביניים ולסייר בשכונה פטרסול (Patershol).
ברוז' (Bruges) עיר יפה מימי הביניים, עם רחובות המתפתלים סביב תעלות צרות, בניינים עתיקים, והמון צמחיה. כדאי לטייל בסמטאות העיר, לסייר בכיכר השוק (Markt) והבורג (Burg), לעלות במדרגות הרבות במגדל הפעמונים (Belfry) שבכיכר השוק. מומלץ לבקר בבזיליקת הדם הקדוש (Basiliek van het Heilig-Bloed) ולעשות שיט בתעלות.
 
האן סור לס (Han Sur Lesse) עיירה מקסימה באזור הרי הארדנים בדרום מזרח בלגיה. מומלץ לבקר במערת הזקיפים והנטיפים (Grottes de Han) שנכנסים אליה ברכבת ויוצאים בסירה. בסמוך למערה אפשר לבקר בספרי (Réserve d'Animaux Sauvages) הקטן.
 

 

הטיול המומלץ בבלגיה (טיול כוכב, לינה במקום בבריסל וטיול משולב של תחבורה ציבורית ורכב שכור)
יום 1 -  טיסה לבריסל Brussels
יום 2 -  טיול בבריסל Brussels טיול בכיכר הגדולה המרשימה, הליכה לפסל של הילד המשתין. סיור שבפארק של בריסל עם ארמון המלך וארמון האומה. ביקור באטומיום וב"מיני אירופה" בפארק ברו בצפון העיר. קנית פרלינים טעימים משוקולד איכותי.
יום 3 -  טיול בברוז' Bruges העיר היפה מימי הביניים. שיט בתעלות הנחמדות, סיור בסמטאות המתפתלים, ביקור בכיכרות המרכזיים השוקוהבורג. עליה במגדל הפעמונים שבכיכר השוק למבט יפה על העיר וביקור בבזיליקת הדם הקדוש.אפשר לעשות סיור בעיר בכרכרה עם סוסים.
יום 4 -  טיול באנטוורפן Antwerp בעיר העתיקה עם המזרקה היפה, ביקור בביתו של הצייר רובנס ובקתדראלה. סיור בשכונה היהודית הידוע בזכות שחר היהלומים.
יום 5 -  טיול בגנט Gent בעלת בתים מסוגננים מתקופות שונות. סיור בכיכר המרכזית, עליה לתצפית ממגדל בלפרי. טיול נחמד בנמל הפנימי ברחובות קורנלי וגראסלי, ביקור במבצר וסיור בשכונה פטרסול.
יום 6 -  נסיעה וטיול בהאן סור לס Han Sur Lesse עיירה מקסימה. ביקור במערת הזקיפים והנטיפים שנכנסים אליה ברכבת ויוצאים בסירה ואפשר לבקר בספארי.
יום 7 - נסיעה להולנד, לוקסמבורג או גרמניה או טיסה חזרה מבריסל Brussels

 


 
המלצות לטיולים קצרים בבלגיה:
1-2 ימים: בריסל - מרכז העיר, אטומיום (צהוב)
3-4 ימים: צפון בלגיה - אנטוורפן, גנטברוז' (אדום)
1-2 ימים: דרום בלגיה -  האן סור לס (ירוק)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: בריסל, פלנדריה.
אפשר לשלב טיול בבלגיה עם ביקור במדינות שכנות: הערים ופארקי השעשועים של הולנד מצפון פרטים על הולנד», גרמניה במזרח פרטים על גרמניה» אזור אלזס שבצפון צרפת פרטים על צרפת», נוף בלוקסמבורג פרטים על לוקסמבורג».
מפת בלגיה
 

 

1. העונה המומלצת לטיול בבלגיה היא בחודשי האביב והקיץ: אפריל - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.
2. קיימת טיסה ישירה מישראל לבריסל. אפשר להגיע גם בטיסה או בנסיעה ברכב או רכבת מאחת מערי אירופה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור המשולב עם בתחבורה ציבורית: אוטובוס ורכבת שמגיעים לכל המקומות.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית בבלגיה והיא נחשבת למקום בטוח.
5. בלגיה נחשבת למקום לא יקר למטייל הישראלי והוא יעד די פופולארי לטיול של משפחות המשולב עם מדינות שכנות.
6. המטבע המקומי הוא איורו. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת איורו מזומנים. אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי לשלם ולהוציא כסף בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות הרבות ובמרכזי הקניות שבבלגיה.
8. בלגיה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפות הרשמיות היא פלמית וצרפתית וברוב המקומות התיירותיים מדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל אישור כניסה לבלגיה בשדה התעופה והוא תקף לכל ארצות האיחוד האירופי.

  

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150€
80-150€
פחות מ- 80€

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  אנטוורפן Antwerp    
B - B&B De Baron
אתר המלון

32-476-534919
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
רוב המסעדות בבלגיה סבירות עד טובות לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומיים רבים. המומחיות המקומית היא של ופל בלגי בטעמים מגוונים.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות מבלגיה  
הנמל הפנימי בגנט הקתדראלה של אנטוורפן הכיכר הגדולה בבריסל
     
תעלות בברוז' העיריה של בריסל מבט על גנט ממגדל בלפרי
 
מבט על גנט ממגדל בלפרי שייט בתעלות ברוז' בית רובנס באנטוורפן קתדראלה סנט מישל בבריסל
 
העיר העתיקה באנטוורפן המבצר בגנט חגיגות חג המולד באנטוורפן