אנגליה England

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


מדינה מגוונת עם מסורת דמוקרטית והיסטוריה של האימפריה הבריטית. המקום משלב עיר גדולה ומרשימה כמו לונדון בה יש מוזיאונים, פארקים, ארמונות, סביבה כפרית בעלת אופי מיוחד ואזורים של טיולים ברגל בשבילים מרובים כמו: אזור האגמים, אזור פיק ויורקשייר. באנגליה יש גנים מרהיבים, ארמונות מרשימים, ערים ועיירות נחמדות ואווירה טובה.

 

לונדון (London)

עיר מגוונת, קוסמופוליטית, עם הרבה אטרקציות המתאימות לכל אחד ממוזיאונים, פארקים ועד לשווקים.
מומלץ לבקר בכנסיית וסטמינסטר (Westminster abbey) הגדולה, לראות את בית הפרלמנט הסמוך, ובאזור את מגדל הביג בן (Big Ben), רחוב דאונינג 10 (Downing Street 10) מקום מושבו של ראש הממשלה. כדאי לסייר בכיכר טרפלגר (Trafalgar Square) המפורסמת בה אפשר לבקר במוזיאון הלאומי (National Gallery) בו יש אוסף אומנות מרשים. מומלץ לטייל ליד נהר התמזה (Thames area), לעלות על לונדון איי (London Eye), גלגל מסתובב ענק, ממנו יש מבט יפה על העיר, הנהר, הפרלמנט וביג בן. כדאי להמשיך עד למוזיאון טייט מודרן (Tate Modern) בו אפשר לבקר ולראות את אוסף האומנות המודרנית המרשים. מהמוזיאון מומלץ לעבור את הגשר מעל נהר התמזה, לבקר בקתדרלת סנט פול (St. Paul's Cathedral) ולעלות לכיפה שלה ממנה יש תצפית פנורמית של העיר. אפשר להמשיך לאזור הסיטי (City of London) שהוא המרכז הפיננסי של העיר עם מבנים מרשימים. מומלץ לבקר במצודת לונדון (Tower of London) בו מוצגת תערוכת תכשיטי המלכה וכלי נשק רבים, באזור אפשר לעבור על גשר לונדון (London bridge) המרשים, ולהגיע לארמון בקינגהם (Buckingham Palace) בשעות הצהרים כדי לראות את החלפת המשמרות. בלונדון יש הרבה מוזיאונים מרשימים, בינם:
המוזיאון הבריטי (British Museum) בו יש אוסף ממצרים, יוון ורומא העתיקה ואוצרות שנאספו ברחבי האימפריה,
מוזיאון ויקטוריה ואלברט (Victoria and Albert) בו יש אומנות מכל העולם,
מוזיאון הטבע (Natural History Museum) עם שלדי הדינוזאורים, מאובנים,
מוזיאון השעווה של מדאם טוסו (Madame Tussauds)
מוזיאון התחבורה של לונדון (London Transport Museum) עם פריטים רבים מכל התקופות
אפשר לבקר בביתו של שרלוק הולמס (Sherlock Holms) ברחוב בייקר (Baker st.), ובפארקים הרבים והיפים: ריג'נטס פארק (Regent's Park) עם הוורדים היפים, בגני קנזינגטון (Kensington) בהם ניתן למצוא מדשאות רבות ואגמים, ובהייד פארק (Hyde Park) בו ישנה פינת הנואמים הידועה.
אפשר לבקר בחנויות ובבתי כלבו שברחוב אוקספורד (Oxford Street), ובשוק ההיפי של יום א' שברובע קמדן (Camden). בערב כדאי לטייל באזור קובנט גרדן (Covert Garden) עם בתי הקפה ואווירה נחמדה, או לסייר בכיכר פיקדילי (Piccadilly Circus) הסואנת. מומלץ לבלות בהצגה או מחזמר באחד מבתי התיאטרון הרבים שהעיר ידועה.
בלונדון אפשר לבקר בארמון האמפטון (Hampton Court Palace) עם סיפורי מלכים מרתקים, גינה יפה ומבוך צמחיה שאפשר ללכת בו לאיבוד. כדי לעשות סיור בגריניץ' (Greenwich), לבקר במצפה הכוכבים בו נמצא קו האורך 0º , להגיע לאולם O2 ולקחת את רכבל האמירויות (Emirates Air Line) למבט מעניין מעל נהר התמזה. 

 
מסביב ללונדון יש הרבה אתרים מעניינים שאפשר לעשות בהם טיול יום מהנה:
ביקור בארמון המלכה בוינדזור (Windsor Castle) ובית הספר היוקרתי איטון קולג' (Eton College) הסמוך, טיול ברגל על שפת נהר התמזה, וסיור בפארק השעשועים לגולנד (Legoland).
הערים האוניברסיטאיות אוקספורד (Oxford) וקיימברידג' (Cambridge) המאופיינות במבנים מרשימים, כרי דשא רחבים, ואפשרות של שיט קיאקים בנהר באווירה נחמדה. אפשר לבקר באתר בלצ'לי פארק (Bletchley Park) ששימש כמקום לשבירת הקוד הסודי של גרמניה במלחמת העולם השניה והיום הוא מוזיאון היסטורי.

אפשר לנסוע למעגל האבנים סטונהדג' (Stonehenge)אתר פרהיסטורי מרשים הנמצא ליד העיר סלסבורי (Salisbury) ממערב ללונדון. מומלץ להגיע לעיר באת' (Bath) בעלת היסטוריה עשירה. מומלץ לטייל ברחובות עם בתים יפים, להגיע לכיכר (The Circus) המרשימה, לראות את המרחצאות הרומיות (Roman Bath), לבקר במוזיאון שבמקום (Pump Room) עם הריצוף המקורי, ולסייר בכנסיית באת' (Bath Abbey).
מומלץ לבקר בגני אקסבורי
(Exbury) שבדרום מערב אנגליה, ליד העיר
סאות'המפטון (Southampton) בהם יש שדות פרחים יפים וצמחיה מגוונת.


 
מנצ'סטר (Manchester) עיר אוניברסיטאית גדולה. מומלץ לטייל במרכז העיר, לסייר באזור רציפי הנמל המחודש (The quays) ולברק במוזיאון המלחמה (Imperial war museum) עם המבנה המרשים.
כדאי להגיע לעיירה הציורית צ'סטר (Chester), לטייל על שרידי החומה הרומית (City wall), ובגלריה (The rows) מעל לחנויות ממנה יש תצפית יפה למבני העיר העתיקה. כמו כן כדאי לבקר בגנים הרומים.
אזור פיק (Peak district)
אזור כפרי המתאים לטיולים ברגל שנמצא מדרום מזרח למנצ'סטר. מומלץ לטייל ברגל במסלולים היפים שבאזור כמו: שביל מונסל (Monsal trail) העובר בדרך שהייתה שייכת לרכבת בין העיירות בלקוול (Blackwell) למונסל הד (Monsal Head), והשבילים שיוצאים ממנזר בולטון (Bolton abbey). באזור אפשר לבקר בכפרים אופיינים: איים (Eyam), צ'סטרפילד (Chesterfield), באקוול (Bakewell).
מומלץ לבקר בגני אחוזת צ'אטסוורת' (Chatsworth house garden) הבנויים בסגנון אנגלי קלאסי, שילוב של צמחייה פראית ופארק מסודר השייך לרוזן מדבונשייר (Devonshire).
אזור האגמים (Lake district)
אזור ירוק עם טבע יפה שנתן השראה לגדולי המשוררים בבריטניה. מומלץ לסייר בעיירה הציורית באובנס-און-ווינדרמאר (Bowness-on-Windermere), לשוט ממנה על אגם ווינדרמיר (Windermere) עד אמבלסייד (Ambleside).
כדאי לטייל ברגל בשבילים הרבים שבאזור: להגיע לכפר הוקסהד (Hawkshead) ללכת ממנו לתרן חוס (Tarn Hows), לטייל ביער גריזדייל (Grizedale Forest) ובסביבת הכפר בורודל (Borrowdale).
כדאי לבקר בגני נוי לבנס הול (Levens Hall) בדרום אזור האגמים, עם צמחייה כמו פסלים בטבע.
חבל יורקשייר (Yorkshire Dales)
יורק (York) היא עיר עתיקה ומקסימה. מומלץ לטייל ברחובות הציוריות, לבקר בקתדרלת יורק (York Minster) הגדולה הבנוייה בסגנון גותי, ולראות את החומה הרומית (City walls) שבסמוך. אפשר לבקר במוזיאון יורקשייר הנחמד ובמצודת יורק (York castle).
כדאי לעשות טיול רגלי בשביל הנוף מהעיירה מאלחם (Malham landscape trail) שבחבל יורקשייר.
מומלץ לנסוע צפונה, לבקר בעיירה הקסהאם (Hexham), ולטייל במסלול חומת אדריאנוס (Hadrian's Wall Path) אשר נבנתה על ידי האימפריה הרומית כדי למנוע פלישה מסקוטלנד.

 
חבל ארץ ידוע בעמקים הנרחבים והירוקים בדרום ובהרים והנופים הפראיים בצפון. מומלץ לנסוע לאורך החוף הצפוני, לעבור בעיירה בטס אי קוד (Betws-y-Coed) האופיינית, ולבקר בפארק סנודוניה (Snowdonia) בעל נוף המשלב הרים גבוהים, אגמים ויערות. אפשר לבקר בקארדיף (Cardiff) החמודה שהיא בירת ויילס.

 

הטיול המומלץ באנגליה (בתחבורה ציבורית בלונדון והסביבה וברכב שכור ביתר אנגליה)
יום 1 -  טיסה ללונדון London
יום 2 -  טיול בלונדון London ביקור בכנסיית וסמינסטר, טיול באזור עם בית הפרלמנט, מגדל הביג בן, רחוב דאונינג 10, הליכה וסיור בכיכר טרפלגר. טיול ליד נהר התמזה, עליה על לונדון איי הענק, המשך הליכה לאורך הנהר וביקור במוזיאון טייט מודרן, מעבר על הגשר, ביקור בקתדרלת סנט פול ועליה לכיפה ממנה יש תצפית פנורמית של העיר. הליכה בסיטי שהוא המרכז הפיננסי עם המבנים המענייניים.
יום 3 -  טיול בלונדון London ביקור במצודת לונדוןעם תערוכת תכשיטים וכלי נשק, מבט על גשר לונדון המרשים. סיור באזור ארמון בקינגהם בזמן החלפת המשמרות. ביקור במוזיאון הבריטי המרשים. בערב בילוי בהופעת מחזמר.
יום 4 -  טיול בלונדון London סיור בהייד פארק עם פינת הנואמים הידועה, טיול בגני קנזינגטון עם מדשאות ואגמים. ביקור במוזיאון ויקטוריה ואלברט בו יש יצירות אומנות מכל העולם. ביקור בביתו של שרלוק הולמס ברחוב בייקר ובשכונת נוטינג היל.
יום 5 -  טיול בלונדון London סיור ברחוב אוקספורד, ביקור בחנויות ובבתי הכלבו המפורסמים. ביקור במוזיאון הטבע עם שלדי הדינוזאורים. בערב טיול באזור קובנט גארדן עם האווירה הנחמדה.
יום 6 -  טיול באזור לונדון London נסיעה מלונדון, ביקור בארמון וינדזור, סיור באזור בית הספר היוקרתי איטון קולג', טיול על שפת נהר התמזה וביקור בפארק השעשועים לגולנד. חזרה ללונדון.
יום 7 -  טיול באזור לונדון London נסיעה מלונדון, סיור בעיר האוניברסיטאית קיימברידג', שיט קיאקים בנהר באווירה נחמדה. חזרה ללונדון.
יום 8 -  נסיעה מונדון London לבאת' Bath לקיחת רכב שכור, נסיעה וביקור במעגל האבנים סטונהדג'.
נסיעה לבאת', סיור ברחובות עד לכיכר עם המרחצאות הרומיות העתיקות, ביקור במוזיאון המרחצאות ובכנסיה.
יום 9 -  נסיעה מבאת' Bath למנצ'סטר Manchester בדרך ביקור בעיירה צ'סטר, סיור על שרידי החומה הרומית ובגלריה שמעל לחנויות, וטיול בגנים הרומים.
יום 10 - טיול במנצ'סטר Manchester במרכז העיר, סיור באזור רציפי הנמל המחודש וביקור במוזיאון המלחמה.
יום 11 - נסיעה ממנצ'סטר Manchester לאזור האגמים Lake district.
יום 12 - טיול באזור האגמים Lake district סיור בעיירה באובנס-און-ווינדרמאר, שיט על אגם ווינדרמיר עד אמבלסייד וטיולים ברגל באזור.
יום 13 - טיול באזור האגמים Lake district נסיעה לכפר הוקסהד, הליכה ברגל לתרן חוס, טיול ביער גריזדייל ובסביבת הכפר בורודל.
יום 14 - טיול באזור האגמים Lake district ביקור בגן לבנס הול בדרום אזור האגמים, עם צמחייה כמו פסלים בטבע וטיולים ברגל באזור.
יום 15 - נסיעה מאזור האגמים Lake district ליורק York, בדרך עצירה וטיול רגלי בשביל הנוף מהעיירה מאלחם.
יום 16 - טיול ביורק York בעיר העתיקה עם הרחובות הציוריות, ביקור בקתדרלה, סיור ליד החומות הרומיות. ביקור במוזיאון יורקשייר שבמצודת יורק.
יום 17 - נסיעה מיורק York ללונדון London.
יום 18 - טיסה חזרה מלונדון London.

 

 

 

המלצות לטיולים קצרים באנגליה:
4-6 ימים: לונדון - מוזיאונים, פארקים, נקודות תצפית (אדום)
2-3 ימים: דרום אנגליה וינדזור, סטונהדג', באת' (כחול) 
3-6 ימים: צפון אנגליה -  אזור פיק וחבל יורקשייראו אזור האגמים, טיולים בטבע (ירוק)
1-2 ימים: ווילס - טיולים בטבע (חום)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: לונדון וסביבותיה, האזורים הכפריים.
אפשר לשלב טיול באנגליה עם ביקור במחוזות ומדינות שכנות: ארמונות הרוסים בסקוטלנד מצפון פרטים על סקוטלנד», רפובליקת אירלנד במערב פרטים על אירלנד» מעבורת לאמסטרדם שבהולנד פרטים על הולנד», רכבת מהירה לצרפת פרטים על צרפת».

 

טיפים
1. העונה המומלצת לטיול באנגליה היא בחודשי הקיץ: מאי - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.
2. קיימת טיסה ישירה מישראל לאנגליה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל בתחבורה ציבורית בלונדון וסביבותיה וברכב שכור בשאר המדינה. אפשר לטייל גם בתחבורה ציבורית: רכבות, אוטובוסים וטיולים מאורגנים מקומיים. הנהיגה באנגליה היא בצד שמאל של הכביש.
4. למטיילים לא נשקפת כל סכנה אישית באנגליה והיא נחשבת למקום בטוח.
5. אנגליה נחשבת למקום יקר למטייל הישראלי, ולונדון הוא יעד מאוד פופולארי.
6. המטבע המקומי הוא הפאונד. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת פאונד מזומנים. אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי לשלם ולהוציא כסף בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות ובמרכזי הקניות של אנגליה.
8. אנגליה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא אנגלית ואין בעיה להסתדר.
10. אפשר לקבל אישור כניסה לאנגליה בשדה התעופה והוא תקף לכל ארצות האיחוד האירופי.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150£ 80-150£ פחות מ- 80£

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  לונדון London    

A -

 

St Martin's Lane

אתר המלון


 

45St Martin's Ln

המלצות מטיילים


 

44-20-73005500

.


 

A -

 

Sanderson Hotel

אתר המלון


 

50Berners St

המלצות מטיילים


 

44-20-73001400

.


 

A -

 

The Soho Hotel

אתר המלון


 

4Richmond Mews

המלצות מטיילים


 

44-20-75593000

.


 

A -

 

M by Montcalm

אתר המלון


 

151-157City Rd

המלצות מטיילים


 

44-800-2888100

.


 

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה
כתובת
מספר טלפון
לונדון London    

Maison Bertaux

אתר המסעדה


 

28Greek St

המלצות מטיילים


 

44-20-74376007

.


 

Maharani Soho

אתר המסעדה


 

77Berwick St

המלצות מטיילים


 

44-20-74378568

.


 

Las Iguanas Wembley

אתר המסעדה


 

97London Designer Outlet, Wembley Park Blvd

המלצות מטיילים


 

44-20-89009373

.


 

Ceviche Old St

אתר המסעדה


 

2Baldwin St

המלצות מטיילים


 

44-20-33279463

.


 

היום קיימים הרבה מסעדות באנגליה טובות אם אוכל בינלאומי מגוון, כולל אוכל איטלקי והודי, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים. אפשר לאכול אוכל טוב גם בפאבים, אך המבחר מצומצם.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי
חברה
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות מאנגליה  
בנין הפרלמנט בלונדון נוף אופייני באזור פיק מעגל האבנים סטונהדג'
     
גן לבנס הול באזור האגמים אוניברסיטת קיימברידג' הרחוב הראשי בצ'סטר
     
        
החלפת המשמרות בארמון בקינגהם ארמון צ'אטסוורת' מבט מקתדרלת סנט פול

 

בית הספר איטון הקתדרלה ביורק קתדרלת סנט פול בלונדון כנסיית באת'

 

העיר יורק גשר לונדון אזור האגמים
     
ארמון וינדזור מוזיאון הטבע בלונדון הרחוב הראשי בבאת'
     
        
אזור האגמים מבט מלונדון איי גני ארמון צ'אטסוורת'
     
המוזיאון הבריטי בלונדון הגן בארמון האמפטון בתים אופייניים בוינדזור