אוסטריה Austria

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


נוף יפה של הרים, צלילי המוזיקה, שוקולד ועוגות הם חלק מהסיבות לפופולאריות של אוסטריה בקרב המטיילים הישראלים. האטרקציות המרכזיות הם אתרי הנופש עם הנוף המרהיב, העיירות הציוריות, מסלולי הטיול הרגלי הנוחים, נקודות התצפית המרשימות במערב המדינה והעיר וינה עם הארמונות, הכנסיות והגנים יפים. ובכללי תשתית התיירותית המצוינת.
 

וינה (Vienna) 
עיר הבירה של אוסטריה עם אתרים ומסורת של האימפריה האוסטרו הונגרית. מומלץ לטייל במדרחוב שבמרכז העיר עם קתדרלת סטפנוס הקדוש (Stephansdom), לסייר בכיכר הקיסרית מריה תרזה ובארמון הופבורג (Hofburg) עם המוזיאונים: של עוצרות האימפריה (Schatzkammer) ואלברטינה (Albertina) עם הרישומים המרשימים של הצייר אלברכט דירר (Durer) ולראות את בית האופרה ובנין הפרלמנט. מומלץ לבקר בארמון שנברון (Schönbrunn) ובגנים המרהיבים המקיפים אותו. כדאי לבקר בארמון בלוודרה (Belvedere) עם אוסף האומנות המרשים מתחילת המאה ה- 20 והגנים המטופחים. אפשר לבקר בפארק העירוני (Stadtpark) עם הפסל המוזהב של מוצרט. מומלץ לסייר בבית הונדרטוואסר (Hundertwasserhaus) הצבעוני. אפשר לבלות בערב בפארק השעשועים פראטר (Prater).


 
זאלצקמרגוט (Salzkammergut) 
אזור האגמים הוא האתר הקלסי של נופש בטבע עם הרים, גבעות ירוקות, עיירות ציוריות על שפת אגמים, נופים עוצרי נשימה ורוגע. מומלץ לסייר מסביב לאגם וולפגאנג (Wolfgangsee), לטייל בעיירה סנט וולפגאנג (St. Wolfgang) שהיא פנינת האגם, להתרשם מהנוף ומהאווירה המיוחדת. כדאי לעלות עם רכבת מסנט וולפגאנג להר שאפברג (Schafberg) ממנו יש תצפית יפה לאגמים מסביב ולטייל ברגל באזור. מומלץ לבקר בעיירות סטרובל (Strobl) וסנט גילגן (St. Gilgen) שנמצאות על שפת אגם וולפגאנג, או לשוט על האגם בין העיירות.
כדאי לבקר בעיירה ההיסטורית האלשטאט (Hallstatt) השוכנת למרגלות צוק איתן וצופה אל אגם יפה. מומלץ לטייל ברחובות הצרים של העיירה ואפשר לבקר במכרות המלח (Salzwelten) הנמצאות מעל העיירה. באזור אפשר לבקר במערת הקרח דכשטיין (Dachsteinhöhlen) הנמצאת ליד העיירה אוברטראון (Obertraun). מקומות נוספים בהם כדאי לבקר באזור הם: העיירה הנחמדה מונדסי (Mondsee) הנמצאת על שפת אגם מונדסי, לטייל בסמטאות העיירה וליד האגם; העיירה גמונדן (Gmunden) הנמצאת על שפת אגם טראון (Traunsee) וידוע בזכות הקרמיקה המיוחדת; עיר המרחצאות באד אישל (Bad Ischl) החמודה.
 
זלצבורג (Salzburg)
עיר יפה על שפת נהר זלצך (Salzach) בה נולד המלחין וולפגנג אמדאוס מוצרט (Mozart). מומלץ לטייל בגדה השמאלית של הנהר, בסמטאות העיר העתיקה הציורית (Altstadt), לסייר בכיכרות: מוצרט ורזידנץ (Residenzplatz), ולבקר בקתדרלה ובאוניברסיטה העתיקה. כדאי לעלות לטירת זלצבורג (Hohensalzburg) ממנה יש מבט יפה על העיר. בגדה הימנית של הנהר כדאי לטייל במדרחוב המרכזי, ברחוב היהודים ולסייר בגני מיראבל (Mirabell) שנמצאים בארמון מיראבל ובהם צולם הסרט "צלילי המוסיקה". מומלץ לנסוע ולבקר בארמון הלברון (Hellbrunn) בה יש גן היפה. אפשר לבקר במוזיאון הפתוח (Salzburger Freilichtmuseum) בו משוחזרים מבנים כפריים.

 
אזור זלצבורג (Salzburgerland) 
המחוז נמצא מדרום לעיר זלסבורג ומשלב אגמים, הרים גבוהים, קרחונים, נוף יפה ומסלולי טיול רגליים. מומלץ לסייר בעיירת הסקי צל-אם-זה (Zell Am see) המפורסמת, המוקפת פסגות מושלגות ושוכנת לחופו של אגם. כדאי לטייל על שפת האגם, להשכיר סירת פדלים, ולעלות עם אחד מהרכבלים לנקודת תצפית יפה על הסביבה. מומלץ לבקר בעיירה קפרון (Kaprun) הסמוכה ולנסוע באוטובוס וברכב לסכר המרשים. כדאי לנסוע בכביש האלפיני המרשים למעבר גרוסגלוקנר (Großglockner) לעצור בנקודות התצפית המרהיבות במתחם פרנץ יוזף (Franz-Josefs-Höhe) עם תצפית פנורמית לנוף ולקרחון, בנקודת התצפית אדלוויס שפיץ (Edelweißspitze) הגבוהה ובמגדל תצפית סברובסקי (Swarovski). אפשר לנסוע מערבה כדי לבקר במפלי קרימל (Krimml), ולהמשך צפונה "בדרך הרומנטית" האוסטרית עד גרמניה.
 

חבל טירול (Tyrol) 
אזור עם נוף אלפיני יפה. מומלץ לטייל בעיר הבירה של האזור אינסברוק (Innsbruck), לסייר בסמטאות העיר העתיקה (Altstadt) ובשדרה הראשית הרצוג-פרידריך (Herzog-Friedrich) עם "גג הזהב" המפורסם, הקתדרלה, ארמון הופנברג (Kaiserliche Hopfburg). כדאי לטייל ברחוב מריה תרזה (Maria Teresa) בה נמצא שער הניצחון. כדאי לעלות ולבקר בארמון אמברס (Schloss Ambrose) שמעל לעיר ממנו יש תצפית יפה. כמו כן ניתן לבקר במקפצת הסקי האולימפית הנמצאת מחוץ לעיר. מומלץ לנסוע מזרחה לעיירת הסקי קיצבהיל (Kitzbühel), לסייר במרכז העיירה עם מבנים מתקופת מתקופת ימי הביניים, ולעלות לאחת מנקודות התצפית היפות שבסביבה. ניתן לבקר בעיירה זיפלד (Seefeld) עם בתי העץ המעוטרים בערוגות פרחים שממערב לאינסברוק. אפשר לנסוע לעיירה וואטנס (Wattens) שממזרח לאינסברוק כדי לבקר במוזיאון הקריסטל של סוורובסקי (Swarovski Kristallwelten).


 

 

הטיול המומלץ באוסטריה (ברכב שכור)
יום 1 -  טיסה לוינה Vienna.
יום 2 -  טיול בוינה Vienna טיול במדרחוב עם קתדרלת סטפנוס הקדוש. סיור בכיכרמריה תרזה ובארמון הופבורג. ביקור במוזיאון אלברטינה עם הרישומים המרשימים של אלברכט דירר. טיול באזור הטבעת של העיר עם המבנים המרשימים בית האופרה ובנין הפרלמנט. אחה"צ סיור בגנים של ארמון שנברון.
יום 3 -  טיול בוינה Vienna ביקור בארמון בלוודרה עם אוסף האומנות המרשים. סיור בבית הונדרטוואסר הצבעוני. בערב בילוי בפארק השעשועים פראטר.
יום 4 -  נסיעה מוינה Vienna לזלצקאמרגוט Salzkammergut וטיול באזור.סיור בעיר המרחצאות באד אישל החמודה ובעיירה גמונדן שעל שפת אגם טראון וטיולים ברגל באזור.
יום 5 -  טיול באזור זלצקאמרגוט Salzkammergut סיור מסביב לאגם וולפגאנג, טיול בעיירת סנט וולפגאנג, עליה עם רכבת להר שאפברג ממנו יש תצפית יפה וטיולים ברגל באזור. סיור בעיירת סטרובל והליכה ברגל ליד האגם. טיול בעיירה סנט גילגן ושיט על האגם.
יום 6 - טיול באזור זלצקאמרגוט Salzkammergut ביקור בעיירה האלשטאט המיוחדת עם הרחובות הצרים. ביקור במערת הקרח דכשטיין. סיור בעיירה מונדסי וטיול על שפת האגם. טיולים ברגל בסביבה.
יום 7 - נסיעה לזלצבורג Salzburg וטיול באזור ביקור בארמון הלברון עם הגן היפה. ביקור במוזיאון הפתוח בו משוחזרים מבנים כפריים.
יום 8 - טיול בזלצבורג Salzburg בגדה השמאלית של הנהר בסמטאות העיר העתיקה, סיור בין הכיכרות מוצרט ורזידנץ. עליה לטירת זלצבורג לתצפית יפה על העיר.
יום 9 -  טיול בזלצבורג Salzburg בגדה הימנית של הנהר במדרחוב המרכזי וברחוב היהודים. סיור בגני מיראבל ובעיר הנחמדה.
יום 10 - נסיעה וטיול באזור זלצבורג Salzburger Land סיור בעיירת צל-אם-זה וטיול ברגל על שפת האגם. עליה עם רכבל לנקודת תצפית. ביקור בעיירת קפרון, סיור בסכר המרשיםוטיולים ברגל בסביבה.
יום 11 -  טיול באזור זלצבורג Salzburger Land נסיעה בכביש האלפיני המרשים גרוסגלוקנר, עצירה בנקודות התצפית: פרנץ יוזף עם מבט לקרחון, אדלוויס שפיץ הגבוהה וסברובסקי.טיולים ברגל בסביבה.
יום 12 -  טיול באזור זלצבורג Salzburger Land נסיעה וסיור במפלי קרימל. נסיעה צפונה וסיור "בדרך הרומנטית" האוסטרית עד גרמניה וביקור בעיירות חמודות באזור.
יום 13 -  נסיעה וטיול בחבל טירול Tyrol בדרך ביקור במוזיאון הקריסטל של סוורובסקי בעיירה וואטנס.ביקור בארמון אמברס שמעל לעיר אינסברוק.
יום 14 -  טיול באינסברוק Innsbruck, סיור בסמטאות העיר העתיקה ובשדרה הראשית הרצוג-פרידריך עם "גג הזהב", הקתדרלה וארמון הופנברג. טיול ברחוב מריה תרזה האופנתי עם שער הניצחון.
יום 15 -  טיול בחבל טירול Tyrolבעיירת קיצבהיל, סיור במרכז העיירה עם המבנים מתקופת ימי הביניים, עליה לנקודת תצפית. ביקור בעיירה זיפלד עם בתי העץ המעוטרים בערוגות פרחים.
יום 16 -  נסיעה לוינה Vienna או למינכן Munich שבגרמניה.
יום 17 - טיסה חזרה מוינה Vienna או ממינכן Munich

 

 

המלצות לטיולים קצרים באוסטריה:
2-3 ימים: וינה - ארמונות, כנסיות, גנים (חום)
3-5 ימים: זאלצקמרגוט - סנט וולפגאנג, הלשטד, "אזור האגמים" (אדום)
2-3 ימים: זלצבורג - טיולים ברגל, ארמונות, נקודות תצפית (כחול)
3-5 ימים: אזור זלצבורג - צל-אם-זה, מעבר גרוסגקלוקגר, מפלי קרימל (ירוק)
2-4 ימים: חבל טירול - אינסברוק, זיפלד, קיצבהיל (צהוב)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: וינה, זלצקמרגוט.
אפשר לשלב טיול באוסטריה עם ביקור במדינות השכנות: מינכן וחבל בווריה בגרמניה מצפון פרטים על גרמניה», בודפסט בהונגריה פרטים על הונגריה», ברטיסלאבה בסלובקיה במזרח פרטים על סלובקיה», חבל הדולומיטים באיטליה מדרום פרטים על איטליה».

 

טיפים
1. העונה המומלצת לטיול באוסטריה היא בחודשי הקיץ: מאי - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.
2. קיימות טיסות ישירות מישראל לאוסטריה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור, אך אפשר לטייל גם בתחבורה ציבורית: אוטובוסים ורכבות שמגיעים לכל המקומות ולשלב טיולים מאורגנים מקומיים.
4. למטיילים לא נשקפת כל סכנה אישית באוסטריה והיא נחשבת למקום בטוח.
5. אוסטריה נחשבת למקום לא יקר למטייל הישראלי, והיא יעד פופולארי מאוד לטיולי טבע.
6. המטבע המקומי הוא איורו. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת איורו מזומנים. אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי לשלם ולהוציא כסף בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות ובמרכזי קניות באוסטריה.
8. אוסטריה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא גרמנית ורוב הצעירים והאנשים שעובדים בתחום התיירות מדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל אישור כניסה לאוסטריה בשדה התעופה והוא תקף לכל ארצות האיחוד האירופי.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150
80-150€
פחות מ- 80

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  וינה Vienna    
A - Hotel Wilhelmshof
אתר המלון
Kleine Stadtgutgasse 4
המלצות מטיילים
43-1-21455210
.
A -  Falkensteiner Hotel Am Schottenfeld
אתר המלון 
Schottenfeldgasse 74
המלצות מטיילים 
43-1-5265181 

B -  Schloss Wilhelminenberg
אתר המלון
Savoyenstraße 2
המלצות מטיילים
43-1-4858503
. 
  באד אישר Bad Ischl    
B -
Goldenes Schiff
אתר המלון

Adalbert-Stifter-Kai 3
המלצות מטיילים
43-6132-24241
.
  סנט וולפגאנג St. Wolfgang    
B -  Seeböckenhotel Zum Weißen Hirschen 
אתר המלון 
Markt 73 
המלצות מטיילים 
43-6138-2238 

  צל-אם-זה Zell Am see    
B -   Pension Altenberger 
אתר המלון 
Doktor- Müller-promenade 20 
המלצות מטיילים 
43-6542-72449 

  בוח בטירול Buch in Tirol    
C -   Gasthof Esterhammer 
אתר המלון 
Rotholz 362 
המלצות מטיילים 
43-5244-62212
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
זלצבורג Salzburg    
Alt Salzburg
אתר המסעדה 

Bürgerspitalgasse 2
המלצות מטיילים

43-662-848580
.

סנט וולפגאנג St. Wolfgang     
Seeböckenhotel Zum Weißen Hirschen
אתר המסעדה 

Markt 73  
המלצות מטיילים 

43-6138-2238
.

רוב המסעדות באוסטריה מגישות אוכל מרכז אירופי מצוין טעים. מומלץ לבחור מסעדה לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים. בתי הקפה בערים ובעיירות הנופש טובים מאוד עם עוגות מצוינות.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות מאוסטריה  
מבט על סנט וולפגאנג גני ארמון שנברון בוינה העיירה ההיסטורית האלשטאט 
     
הרחוב הראשי באינסברוק  אגם וולפגאנג מבט מטירת זלצבורג
     
        
הר שאפברג בזלצקאמרגוט צל-אם-זה בית הונדרטוואסר בוינה

 

הפלרמנט בוינה בית אופייני בזלצקאמרגוט טיול ליד האגם בסטרובל  פסל של מוצרט בוינה

 

המדרחוב בוינה מבט על הרים בחבל טירול עיר המרחצאות באד אישל
     
בפארק השעשועים פראטר  מבט על עירה סנט גילגן  ארמון בלוודרה בוינה