איסלנד Iceland

טיול מומלץ

מפה

טיפים

מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות

תמונות

 


ארץ נופי הפרא, אי של הרי געש, קרחוני ענק, גייזרים, מעיינות חמים, מפלים ופיורדים פראים. מקום מרתק, שקט, מרוחק, קר ושונה מכל מקום אחר בעולם. באיסלנד מרוכזות יותר תופעות טבע מאשר במקומות רבים אחרים בעולם. עונת התיירות באיסלנד היא קצרה בקיץ, בה כל הדרכים ומקומות הלינה פתוחים ויש אור ברוב שעות היום.

 

אזור דרום מערב

ריקיאוויק (Reykjavik) היא עיר קטנה, הבירה הצפונית ביותר בעולם. כדאי לטייל במרכז העיר, לבקר בקתדרלה הדלגרים (Hallgrimskirkja) ולעלות לתצפית מהגג שלה ולראות את הסרט על הרי הגעש (The volcano show). אפשר לשוט לאי ויטי (Viðey) הנמצא ממול לעיר לטיול רגלי. מומלץ לבקר בלגונה הכחולה (Blue Lagoon) כדי להיכנס לבריכה הטבעית עם המים החמים, הנמצאת בחצי האי ריקיאוויק (Reykjanes Peninsula) בדרך לשדה התעופה.
מומלץ לנסוע מריקיאוויק מזרחה במסלול "משולש הזהב" (Golden Circle)כדאי לטייל ברגל באתר ההיסטורי טינגווליר (Þingvellir) לראות את הלבה שהתייבשה, מצוקים ואגמים ואת הסדק באדמה המפריד בין אירופה לאמריקה. מומלץ להמשיך לגייזר (Geysir) אזור מעינות חמים ולראות את הגייזר סטרוקור (Strokkur) המתפרץ מדי כמה דקות. כדאי להמשיך ל"מפלי הזהב" (Gullfoss).

 

החוף המערבי

אפשר לטייל בעמק בורגרפיורור (Borgarfjorour) עד ריקכולט (Reykholt), ובדרך לבקר במפלים המיוחדים הראנפוסאר (Hraunfossar) ובארנאפוס (Barnafoss) שמצפון לריקיאוויק (Reykjavik).

מומלץ להמשיך מערבה לחצי האי סנייפלסנס (Snæfellsnes Peninsula), שבקצהו נמצא הר הגעש סנייפל (Snæfell) אשר לפי הסיפור דרכו ירדו גיבוריו של ז'ול וורן אל מעמקי האדמה. שם אפשר לראות גם את קרחון סנייפלסיוקול (Snæfellsjokull). אם רוצים לבקר בפיורדים המערביים הפראים מומלץ להפליג במעבורת מהעיירה סטיקיסהולמור (Stykkishóimur) הנמצאת על החוף הצפוני של חצי האי, אל חצי האי ברייאנסלקור (Brjánslækur).


 

אזור הצפון

העיר הגדולה בצפון איסלנד היא אקוריירי (Akureyri) בה כדאי לטייל במרכז העיר עם בתים צבעונים.
מומלץ לנסוע לאגם מיווטן (Mývatn) אזור של פלאי טבע ייחודיים: בוץ מבעבע ורותח, קיטור הבוקע מהאדמה, סדקי לבה המעלים עשן והרי געש. בדרך מאקוריירי למיווטן מומלץ לבקר ב"מפלי האלים" (Godafoss) המרשימים. כדאי להגיע לכפר רייקהליד (Reykjahlíð), לראות את הצורות המיוחדות של לבה שנעצרה על גדר הכנסייה. מומלץ לנסוע מסביב לאגם לפי כיוון השעון: לעלות על הר הגעש השחור חברפאל (Hverfjall), לבקר בתצורות האבן המסתוריות דימובורגיר (Dimmuborgir), לטייל בשמורה הקטנה הופוי (Hofoi) שעל שפת האגם, להגיע לכפר סקוטוסטאדיר (Skútustaðir) ולעשות טיול רגלי בין המכתשים (Pseudocraters).
כדאי להיכנס לבריכה הטבעית שבמרחצאות החמים ג'ארדבודין (Jarðböðin). מומלץ לבקר באתר חבריר (Hverir) 
המרשים ביותר לראות את הבוץ המבעבע וקיטור הבוקע מהאדמה. כדאי להגיע לשדה הלבה הכבוי לרכנוקור (Leihnjúkur) ולטפס על הר הגעש הפעיל קרפלה (Krafla) שממול.
מומלץ לבקר בשמורת יוקולסארגליופור (Jökulsárgljúfur), לראות את מפל דטיפוס (Dettifoss) שהוא החזק ביותר באירופה ולהמשיך לקניון אסבירגי (Ásbyrgi) "מצודת האלים" עם מצוקי ענק דמויי פרסה. אפשר לבקר בעיירת החוף הוסאוויק Husavik)) ולצאת להפלגות לצפייה בלווייתנים.
כדאי לקחת טיול יום מאורגן מרייקהליד (Reykjahlíð) להר הגעש אסקיה (Askja) הנמצא במרכז האי (Highlands). הנסיעה היא באזור פראי עם נוף כמו על הירח, עולים ברגל על ההר ורואים את המכתש עם האגמים.

 

החוף המזרחי והדרומי

כביש הטבעת הראשי נמשך בפיורדים המזרחיים דרך אגילסטדיר (Egilsstaðir) עד הופן (Höfn).
החוף הדרומי מאופיין במפלים ומצוקים רבים מבזלת שחורה הגולשים מהרים גבוהים אל רצועת חוף צרה כאשר ברקע אפשר לראות את הקרחון הגדול ביותר באירופה ואטנאיוקול (Vatnajökull). מומלץ לעשות טיול על הקרחון באופנועי שלג ביוקלאסל (Jöklasel), לבקר באגם הקרחונים יוקולסארלון (Jökulsárlón) הסמוך ובחוף הים הצמוד עליו ולראות את גושי הקרח הצפים. מומלץ להגיע לשמורת סקאפטאפל (Skaftafell) עם נוף המשלב אבן בזלת שחורה וצמחיה ירוקה. בשמורה כדאי לעשות טיול ברגל למפל סבארטיפוס (Svartifoss) ולעלות לנקודת התצפית.

כביש הטבעת הראשי עובר במדבר החולות השחורים סקידארסאנדור (Skeiõarársandur) עד לעיירה ויק (Vik). מומלץ לטייל בחוף הים עם החול השחור רייניסדראנגאר (Reynisdrangar) שליד העיירה ובשמורת דירהוליי (Dyrhólaey) שהיא חצי אי סלעי עם מצוק זקוף שמושך עליו עופות ים. הכביש ממשיך מערבה עד ריקיאוויק (Reykjavik) ובדרך מומלץ לבקר במוזיאון העממי בסקוגאר (Skógar), לראות את המפל סקוגארפוס (Skógarfoss) הסמוך, לטייל ללכת מאחורי המפל סליאנדפוס (Seljalandfoss).


 

הטיול המומלץ באיסלנד (ברכב שכור 2*2)
מקובל לנסוע בכביש הטבעת המקיף את האי Ringroad (Route 1), יוצאים לדרכים הצדדיות כדי לבקר באתרים מרשימים, כולל מקומות במרכז השומם של האי אם הרכב הוא 4*4.
יום -  טיסה לריקיאוויק Reykjavik.
יום -  נסיעה מריקיאוויק Reykjavik לויק Vík טיול ב"משולש הזהב": באתר ההיסטורי טינגווליר, בגייזר הפעיל סטרוקור ובמפלי הזהב. בדרך לויק ביקור במפל סליאנדפוס, במוזיאון העממי בסקוגאר ובמפל סקוגארפוס.
יום -  נסיעה מויק Vík לסקאפטאפל Skaftafell טיול באזור ויק, בחוף רייניסדראנגאר עם החול השחור ובשמורת דירהוליי. נסיעה דרך מדבר החולותהשחורים לשמורת סקאפטאפל. טיול ברגל בשמורה עד למפל סבארטיפוס ועליה לנקודת התצפית.
יום -  נסיעה מסקאפטאפל Skaftafell לאגילסטדיר Egilsstaðir טיול ליד אגם הקרחונים יוקולסארלון לפני גשר המיתרים לאורךהנחל עד חוף הים, סיור על שפת האגם אחרי הגשר. טיול עם אופנועי שלג על קרחון ואטנאיוקול מיוקלאסל. נסיעה דרך הופן עד אגילסטדיר.
יום -  נסיעה מאגילסטדיר Egilsstaðir לאגם מיווטן Mývatn דרךהפיורדים המזרחיים. בילוי במרחצאות החמים ג'ארדבודין, ביקור באתר הבוץ המבעבע וקיטור הבוקע מהאדמה חבריר. סיור בשדה הלבה הכבוי לרכנוקור ועליה על הר הגעש הפעיל קרפלה.
יום -  טיול מסביב לאגם מיווטן Mývatn עליה על הר הגעש השחור חברפאל, סיור בין תצורות האבן בדימובורגיר, טיול בשמורת הופוי ובאזור הלועות הקטנים. ביקור בכפר רייקהליד כדי לראות את הצורות המיוחדות של הלבה שליד הכנסייה.
יום -  טיול מאורגן להר הגעש אסקיה Askja הנמצא במרכז האי. יציאה מאגם מיווטן, נסיעה בנוף הפראי כמו על הירח, חצית נהרות שוצפים, עליה ברגל להר הגעש וחזרה לאגם מיווטן.
יום -  נסיעה מאגם מיווטן Mývatn לאקוריירי Akureyri סיור במפל דטיפוס החזק שבשמורת יוקולסארגליופור,ביקור בקניון אסבירגי. להפלגות לצפייה בלווייתנים מהעיירה הוסאביק. ביקור ב"מפלי האלים" ונסיעה לאקוריירי.
יום -  נסיעה מאקוריירי Akureyri לריקיאוויק Reykjavik דרך החוף המערבי. ביקור בחצי האי סנייפלסנס ובמפלים הראנפוסארובארנאפוס.
יום 10 - טיול בריקיאוויק Reykjavik במרכז העיר, ביקור בקתדראלה הדלגרים, עליה לתצפית מהגג, צפייה בסרט על הרי געש. נסיעה בילוי ורחצה ב"לגונה הכחולה".
יום 11 - טיסה חזרה מריקיאוויק Reykjavik.

 

 

המלצות לטיולים קצרים באיסלנד:
2-3 ימים: אזור דרום מערב - ריקיאוויק, משולש הזהב (כחול)
3-5 ימים: החוף הדרומי - קרחון יוקולסארלון, החוף באזור ויק (אדום)
3-5 ימים: אזור הצפון - אגם מיווטן, הר הגעש אסקיה (צהוב)
1-2 ימים: החוף המערבי - חצי האי סנייפלסנס (לבן)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים: ריקיאוויק או אגם מיווטן.

 

טיפים
1. העונה המומלצת לטיול באיסלנד היא בחודשי הקיץ: יוני - אוגוסט בהם מזג האוויר נעים יחסית.
2. מקובל להגיע לאיסלנד בטיסה דרך אחת מערי אירופה, כמו לונדון באנגליה, אמסטרדם בהולנד,  גרמניה או סקנדינביה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור. כדי לנסוע בדרכי האפר למרכז האי דרוש רכב 4*4. אפשר לטייל גם בתחבורה ציבורית: אוטובוס, טיסות פנים וטיולים מאורגנים מקומיים ולהגיע לרוב האתרים המרכזיים.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באיסלנד והיא נחשבת למקום בטוח ביותר.
5. איסלנד נחשבת למקום מאוד יקר, אך בעקבות המשבר הכלכלי העולמי המחירים יותר סבירים.
6. המטבע המקומי הוא קרונה איסלנדית. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת כרטיס אשראי בינלאומי, לשלם בו ולהוציא כסף מקומי בכספומטים. כאמצעי ביטחון מומלץ לקחת סכום מסוים באיורו מזומן שאפשר להמירו במקום.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות, אך אין בה מרכזי קניות גדולים.
8. איסלנד נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא איסלנדית ורוב האנשים מדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל אישור כניסה לאיסלנד בשדה התעופה בכניסה לאיסלנד.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 200€
100-200€
פחות מ- 100€

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  ריקיאוויק Reykjavik    
A - Reykjavik Centrum
אתר המלון

354-514-6000
.
  ויק Vik    
B -  Hotel Edda Vik i Myrdal
אתר המלון

Klettsvegur, Vík
המלצות מטיילים

354-444-4000
. 
  סקאפטאפטל Skaftafell    
A -
Fosshotel Skaftafell
אתר המלון

Freysnesi Öræfum, 785
המלצות מטיילים

354-478-1945
.
  מיווטן Mývatn    
A -  Hotel Reynihlid
אתר המלון

Reynihlid, Mývatn
המלצות מטיילים

354-464-4170
.

A -   Hotel Gigur
אתר המלון

Skutustadir, Mývatn
המלצות מטיילים

354-464-4455
.
B -   מלונות, אכסניות, חוות, קמפינג
אתר המלונות

בכל איסלנד 
.

354-511-4000
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
ויק Vik    
Ströndin Bistro and Bar
. 

Austurvegur 18 - 870, Vik
המלצות מטיילים

354-487-1230
.
מיווטן Mývatn    
Restaurant Myllan
. 

Hotel Reynihlid, Myvatn
המלצות מטיילים

354-464-4170
.
רוב המסעדות באיסלנד הם בין סבירות לטובות, לכן בריקיאוויק ובאקוריירי מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים. ברוב המקומות מבחר המסעדות מוגבל מאוד, לכן כדאי לאכול במקום הקרוב ביותר או במלון.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות מאיסלנד  
תצפית מהקתדראלה בריקיאוויק קרח צף בנהר יוקולסארלון בתים כפריים
     
אופנוע שלג על קרחון ואטנאיוקול מפלי האלים בצפון איסלנד קיטור יוצא מהאדמה באגם מיווטן

 

מפל סליאנדפוס שקיעה באיסלנד הגייזר סטרוקור קתדראלה בריקיאוויק

 

מפלי הזהב במשולש הזהב תצורות סלעים בים בויק אגם הקרחונים יוקולסארלון
     
הדרך להר הגעש אסקיה קיטור הבוקע מהאדמה בחבריר מפל סבארטיפוס בשמורת סקאפטאפל

 

חוף רייניסדראנגאר מפל סקוגארפוס הסדק בין אירופה לאמריקה תצורת סלע בים בויק

 

המדרחוב באקוריירי קרחון ואטנאיוקול מפל דטיפוס החזק
     
שמורת דירהוליי שמורת הופוי באגם מיווטן אגם טיפוסי בלוע הר געש