קפריסין Cyprus

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


האי הקרוב ביותר לישראל בו יש אתרי נופש ליד חוף הים והיסטוריה עשירה. הנוף משלב הרים מיוערים בהם נמצאים עיירות ציוריות ומנזרים מיוחדים וחוף ים נחמד. האי מחולק בין החלק היווני הדרומי בו נמצאים רוב אתרי התיירות וחלק הצפוני הטורקי.

 

לרנקה (Larnaca) היא העיר המרכזית באי. כדאי לסייר בטיילת ליד הים עם המסעדות, לבקר במסגד האלה סולטאן טקה (Hala Sultan Tekke) ובכנסיית אנגלוקטיסי (Angeloktisti Church) הביזנטית עם מוזאיקות שליד הכפר קיטי (Kiti). מומלץ לטייל בכפר לפקרה (Lefkara) עם בתי האבן ועבודות התחרה של הנשים. כדאי לבלות באתר הנופש הידוע איה נפה (Ayia Napa) הנמצא ממזרח ללרנקה. לימסול (Limassol) הוא הנמל המרכזי ובו יש מרכזי קניות נוצצים, ונמצא ממערב ללרנקה.

כדאי לבקר במבצר קולוסי (Kolossi Castle) ולעלות לאתר הארכיאולוגי קוריון (Kourion) עם התיאטרון המרשים שלאורך החוף הדומי. בעיר פאפוס (Paphos) מומלץ לסייר באזור סלע אפרודיטה (Petra tou Romiou), לבקר בפסיפסים בווילות הרומאיות ובקברי המלכים (Tombs of the Kings) התת קרקעיים. כדאי לטייל בפאפוס העתיקה (Palaia Pafos) ולבקר במקדש אפרודיטה (Sanctuary of Aphrodite). מומץ לנסוע צפונה לחצי האי אקמס (Akamas Peninsula), לבקר במרחצאות אפרודיטה (Baths of Aphrodite), ובחוף לארה (Lara Bay) בשמורת הצבים.


 
כדאי לטייל בהרי הטרודוס (Troodos mountains), לסייר בכפרים הציורים עם הכנסיות. מומלץ לסיור בכפר אומודוס (Omodos) המשוחזר, לבקר בכנסייה סטברוס (Stavros Monastery) ולהגיע לכפר קקופטריה (Kakopetria). כדאי לעשות טיולים ברגל באזור הר אולימפוס (Mount Olympus), לנסוע ולבקר במנזר קיקוס (Kykkos Monastery) הנמצא על פסגה בהרים ובו יש ציורים ועיטורי זהב. אפשר להגיע לעיר ניקוסיה (Nicosia) הבירה, לטייל בעיר העתיקה ולעבור לביקור קצר בצד הטורקי של האי.

 

הטיול המומלץ בקפריסין (ברכב שכור)

יום 1 -  טיסה ללרנקה Larnaca. נסיעה מלרנקה Larnaca להרי הטרודוס Troodos mountainsטיול בכפר לפקרה עם בתי האבן ועבודות התחרה של הנשים. נסיעה לניקוסיה, סיור בעיר העתיקה ומעבר לצד הטורקי. נסיעה לכפר קקופטריה שבהרי הטרודוס. 

יום 2 -  טיול בהרי הטרודוס Troodos mountains ונסיעה לפאפוס Paphos סיור באזור הר אולימפוס, ביקור במנזר קיקוס הנמצא על פסגה בהרים ובו יש ציורים ועיטורי זהב. טיול בין כפרים ציוריים עם כנסיות, סיור בכפר אומודוס המשוחזר וביקור בכנסייה סטברוס. נסיעה לפאפוס שבחוף המערבי.

יום 3 -  טיול בפאפוס Paphos, סיור בסלע אפרודיטה, ביקור בפסיפסים של הווילות הרומאיות ובקברי המלכים התת קרקעיים. טיול בפאפוס העתיקה וביקור במקדש אפרודיטה. נסיעה צפונה וסיור בחצי האי אקמס, ביקור במרחצאות אפרודיטה ובשמורת הצבים שבחוף לארה.

יום 4 -  נסיעה מפאפוס Paphos ללרנקה Larnaca, סיור באתר הארכיאולוגי קוריון וביקור במבצר קולוסי. בלרנקה ביקור במסגד האלה סולטאן טקה ובכנסיית אנגלוקטיסי עם מוזאיקות.

יום 5 -  טיסה חזרה מלרנקה Larnaca.

 

מפת קפריסין

המלצות לטיולים קצרים בקפריסין:

2-4 ימים: חוף הים - אתרי נופש, חופים, עתיקות (כחול)

1-2 ימים: מרכז האי - הרים, כפרים (אדום)

 

בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: חוף הים.
אפשר לשלב טיול בקפריסין עם ביקור במדינות שכנות: שייט לאיי יוון פרטים על יוון».

 

טיפים

1. העונה המומלצת לטיול בקפריסין היא בחודשי אביב, קיץ וסתיו: אפריל - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים ואפשר לבלות על החופים.

2. קיימת טיסה ישירה מישראל לקפריסין.

3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור. הנהיגה בקפריסין היא בצד שמאל של הכביש. אפשר לטייל גם בתחבורה ציבורית: אוטובוסים ומוניות המגיעים למקומות המרכזים.

4. למטיילים לא נשקפת כל סכנה אישית בקפריסין והיא נחשבת למקום בטוח.

5. קפריסין נחשבת למקום זול יחסית למטייל הישראלי, והיא יעד פופולארי לבני נוער בקיץ.

6. המטבע המקומי בקפריסין הוא איורו. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת איורו מזומנים. אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי לשלם ולהוציא כסף בכספומטים.

7. אפשר לקנות רוב הדברים הנחוצים בחנויות ובמרכזי הקניות שבקפריסין.

8. קפריסין נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.

9. השפה המדוברת היא יוונית וברוב האתרים התיירותיים מדברים אנגלית.

10. אפשר לקבל אישור כניסה לקפריסין בשדה התעופה.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150€ 80-150€ פחות מ- 80€

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  אומודוס Omodos    

B -

 

Stou Kir Yianni

אתר המלון


 

Linou 15

המלצות מטיילים


 

357-25-422100

.


 

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה
כתובת
מספר טלפון
רוב המסעדות בקפריסין טובות אם אוכל ים תיכוני יווני עשיר ומגוון, מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומיים רבים.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי
חברה
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות מקפריסין  
הטיילת ליד הנמל בפאפוס מבצר קולוסי חוף איה נפה
     
כפר קיטי ליד לרנקה סלע אפרודיטה קרמים בעליה להרי הטרודוס