מצרים Egypt

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

  


מקום מרתק שהוא היעד התיירותי העתיק ביותר בעולם עוד מהתקופה של האימפריה הרומית. שילוב מיוחד של עתיקות מרשימות בני אלפי שנים, חיים מודרניים סואנים בערים הגדולות, מרחבים ריקים בחצי האי סיני ובמדבר המערבי. נהר הנילוס הוא אורך החיים של מצרים והחיים מתנהלים לאורכו, מחקלאות עד לתעשייה ותחבורה.
 

עיר ענקית, צפופה, רועשת, מלאת חיים ואתרים מרשימים. כדאי לטייל בכיכר תחריר (Midan Tahrir) ובשדרות הרחבות של העיר עם החנויות הרבות. מומלץ לבקר במוזיאון המצרי (Egyptian Museum) עם אוסף עתיקות מדהים, בינם ממצאים מקבר תות אנח' אמון (Tutankhamen), מומיות, פסלים, ציורים, תבליטים, כלי בית, תכשיטים. כדאי לסייר בטיילת על שפת נהר הנילוס (Corniche el-Nil), לעבור על גשר לאי גזירה (Gezira Island) עם בנין האופרה ולעלות למגדל קהיר (Cairo Tower) ממנו יש מבט יפה על הנהר והעיר מסביב. מומלץ לבקר בכפר הפרעונים (Pharaonic village), פארק המשחזר בצורה טובה את החיים בתקופת הפרעונים.

כדאי לטייל ברובע הקופטי (Coptic Cairo), לבקר בכנסיית סרגיוס ובכצ'וס (Saints Sergius and Bacchus),  בכנסיית התלייה (The Hanging Church) ובבית הכנסת בן עזרה (Ben Ezra Synagogue).

מומלץ לסייר במצודת העיר (The Citadel) לבקר במסגד מוחמד עלי (Mohamed Ali Mosque) המרשים, במדרסת סולטן חסן (Madrassa of Sultan Hassan) ובמסגד אל ריפאעי (Mosque of Al Rifai) עם הקברים המקושטים. כדאי לטייל בשוק חאן אל חלילי (Khan el Khalili) הגדול והצבעוני ולבלות בערב במופע ריקוד הדרווישים. מומלץ לבקר בארמון מניאל (Manial Palace Museum) שהיה שייך למלך פארוק, עם הקישוטים היפים והמוצגים המיוחדים.

מומלץ לנסוע לגיזה לסייר באתר עם הפירמידות הגדולות (Great Pyramid of Giza), לבקר במוזיאון סירת השמש (Solar Boat Museum) עם סירה מעץ שהשתמרה אלפי שנים. כדאי לסייר בספינקס הגדול (The Sphinx) ולחזור בערב למופע אור קולי. מומלץ לנסוע לממפיס (Memphis) לבקר במוזיאון  מיט רהינה (Mit Rahina Museum) עם הפסל הענק של רעמסס השני (Colossus of Ramses II) שוכב. כדאי לבקר באתר סקארה (Saqqara) עם הפירמידה המדרגת של ג'וסר (Pyramid of Djoser) והקברים המרשימים של מלאכים ואצילים.


 

לוקסור (Luxor)
ע
יר שהייתה בירת הפרעונים במשך מאות שנים. מומלץ לסייר בגדה המזרחית במקדש קרנך (Karnak Temple)  המרשים ביותר, לראות את שדרות העמודים הגבוהים, התבליטים, האובליסקים, הפסלים והמקדשים הרבים, ומקדש האל אמון (Precinct of Amun-Re). כדאי לבלות בערב למופע האור קולי המיוחד שבמקדש קרנך. מומלץ לסייר במקדש לוקסור (Luxor Temple) בו יש פסלים ואובליסקים מרשימים ולראות את האתר גם מואר בלילה. כדאי לבקר במוזיאון לוקסור (Luxor Museum) היפה. מומלץ לסייר בגדה המערבית, לראות את פסלי הענק של ממנון (Colossi of Memnon), לבקר בעמק המלכים (Valley of the Kings), לראות את הציורים הצבעונים שהשתמרו במשך אלפי שנים בקברים: רעמסס השישי (Ramses VI), תחותמס השלישי (Tuthmosis III), סתי הראשון (Seti I) או תות אנח' אמון (Tutankhamun). כדאי לבקר במקדש של חתשפסות (Temple of Hatshepsut) הפרעונית הידוע שהוא גדול ומרשים מאוד. מומלץ לסייר בעמק המלכות (Valley of the Queens), לבקר בקבר של אמון-חר-ח'פשף (Amunherkhepshep) ושל המלכת טיטי (Queen Tyti) ולבקר גם לקברי האצילים. כדאי לבקר במקדש של סתי הראשון (Temple of Seti I), מקדש רעמסאום (Ramesseum) ובמקדש הגדול והמרשים מדינה האבו (Medinet Habu). אפשר לרחף בכדור פורח מעל אתר העתיקות. 


 

מומלץ לנסוע דרומה מלוקסור לאורך נהר הנילוס, לבקר במקדש אדפו (Temple of Edfu) השמור בצורה מרשימה בגדה המערבית ובמקדש קום אומבו (Temple of Kom Ombo) של התנינים בגדה המזרחית.
בעיר אסואן (Aswan) שמדרום ללוקסור, מומלץ לבקר במקדש פילאה (Temple of Philae) שבאי 
באמצע הנהר. כדאי לסייר במחצבה העתיקה עם האובליסק הלא גמור (Unfinished Obelisk) הענק, לטייל על סכר אסואן (Aswan Dam) המפורסם. כדאי לקחת סירת מפרס "פלוקה" לאי של קיצ'נר (Kitchener's Island) ולטייל בגנים הבוטנים ובאי אלפנטינה (Elephantine Island) עם הגנים היפים. בערב אפשר לסייר בטיילת ליד הנילוס (Corniche) או בשוק. כדאי לטוס מוקדם בבוקר לאבו סימבל (Abu Simbel) בה אפשר לראות את המקדשים של רעמסס השני (Ramses II) ונפרטרי (Nefertari) עם הפסלים הענקים שהועתקו כשנבנה סכר אסואן.


 

אלכסנדריה (Alexandria) עיר נמל גדולה על שפת הים התיכון. מומלץ לטייל במרכז העיר (Attarine) עם העמוד של פומפי (Pompey's Pillar) והקטקומבות (Kom al Shaqqafa) ולסייר בטיילת ליד הים (Qaitbey Fort). כדאי לבקר במוזיאון היווני רומי (Graeco-Roman Museum) המענין ובספרייה האלכסדרינה (Bibliotheca Alexandrina) עם המוזאיקה היפה במרתף.


 

חצי האי סיני משמש גשר בין אפריקה לאסיה והוא מדבר גדול עם הרים גבוהים וחוף ים ארוך. מומלץ לצאת לנופש בחוף הים האדום (Red sea) לעשות שנורקר או לצלול כדי לראות אלמוגים והמון דגים צבעונים. אפשר לבלות במלונות המפוארים באזור טאבה (Taba Heights), בחושות הפזורות על חוף הים עד לעיר הנמל נואיבה (Nuweiba). מומלץ לבלות בדהב (Dahab) שהוא אזור צלילה ידוע בעושר ובצבעוניות של האלמוגים והדגים, ולסייר בטיילת הארוכה. אפשר לקחת טיול מאורגן בלילה כדי לראות את הזריחה מהר סיני (Mount Sinai) ולבקר במנזר סנטה קתרינה (Santa Katarina). מומלץ להגיע לשארם א-שייח' (Sharm el-Sheikh) אתר נופש גדול מאוד, מודרני, מטופח. אפשר לבלות בחוף נעמה (Naama Bay) מלא המלונות, מסעדות, מועדונים, חנויות וריף אלמוגים יפה. כדאי לבלות בערב להופעה במתחם המרשים "אלף לילה ולילה" (Alf Leila wa Leila) הנמצא באזור חדבה (Hadaba). מומלץ לבקר בראס מוחמד (Ras Mohammed) שמורת האלמוגים היפה ביותר לצלילה או שנורקל, רק לזכור שכדי לבקר שדרוש ויזה למצרים.


 

הטיול המומלץ במצרים (תחבורה ציבורית וטיולים מאורגנים מקומיים)

יום 1 -  טיסה לקהיר Cairo

יום 2 -  טיול בקהיר Cairo בכיכר תחריר, סיור במוזיאון המצרי עם אוסף העתיקות המדהים, ביקור בממצאים מקבר תות אנח' אמון, בחדרי המומיות, סיור בין פסלים, ציורים, תבליטים, כלי בית, תכשיטים. טיול בכפר הפרעונים, פארק המשחזר את החיים בתקופת הפרעונים. סיור באי גזירה, עליה למגדל קהיר ממנו יש מבט יפה על הנהר והעיר מסביב. בערב סיור בטיילת על שפת נהר הנילוס.

יום 3 -  טיול בקהיר Cairo בעיר הקופטית, ביקור בכנסיית סרגיוס ובכצ'וס, בכנסייה התלייה ובבית הכנסת בן עזרה. סיור במצודת העיר, ביקור במסגד מוחמד עלי המרשים, במדרסת סולטן חסן ובמסגד אל ריפאעי עם הקברים המקושטים. ביקור בארמון הנסיך מוחמד עלי עם קישוטים יפים ומוצגים מיוחדים. קרוז לילה על הנילוס, הכולל ארוחת ערב, ריקודי בטן, ריקוד הדרווישים.

יום 4 -  טיול בקהיר Cairo נסיעה לממפיס וביקור במוזיאון מיט רהינה עם הפסל הענק של רעמסס השני שוכב. נסיעה לסקארה וביקור באתר עם הפירמידה המדרגות של ג'וסר וקברים המרשימים של מלאכים ואצילים. נסיעה לגיזה וסיור באתר עם הפירמידות הגדולות, ביקור במוזיאון סירת השמש, סיור באזור הספינקס הגדול. בילוי במופע האור קולי ליד הספינקס.

יום 5 -  טיול בקהיר וטיסה מקהיר Cairo ללוקסור Luxor טיול בשדרות הרחבות של העיר עם החנויות הרבות, סיור בשוק חאן אל חלילי הגדול והצבעוני. אחר הצהרים טיסה ללוקסור.

יום 6 -  טיול בלוקסור Luxor בגדה המזרחית במקדש קרנך המרשים עם שדרות העמודים הגבוהים, התבליטים, האובליסקים, הפסליםמקדשים רבים בינם מקדש האל אמון. בשעות הערב סיור במקדש לוקסור בו יש פסלים ואובליסקים מרשימים והוא מואר יפה בלילה. ביקור במוזיאון לוקסור היפה.

יום 7 -  טיול בלוקסור Luxor בגדה המערבית, לראות את פסלי הענק של ממנון, ביקור בעמק המלכים, בקברים עם ציורים צבעונים שהשתמרו במשך אלפי שנים: רעמסס השישי, תחותמס השלישי, סתי הראשון או תות אנח' אמון. סיור במקדש של חאספטוט הפרעונית הגדול והמרשים. טיול בעמק המלכות וביקור בקבר אמון-חר-ח'פשף וקבר מלכת טיטי. סיור במקדש של סתי הראשון, ביקור במקדש רעמסאום ובמקדש הגדול והמרשים מדינה האבו. בילוי בערב במופע האור קולי המיוחד במקדש קרנך.

יום 8 -  נסיעה מלוקסור Luxor לאסואן Aswan דרומה לאורך נהר הנילוס, ביקור במקדש אדפו השמור בצורה מרשימה בגדה המערבית ובמקדש קום אומבו של התנינים בגדה המזרחית.

יום 9 -  טיול באסואן Aswan ביקור במקדש פילאה, סיור במחצבה עם האובליסק הלא גמור הענק, טיול בסכר אסואן. שיט בסירת מפרס "פלוקה" לאי של קיצ'נר הנחמד וטיול בגנים הבוטנים ובגנים שבאי אלפנטינה.

יום 10 - טיסה מאסואן Aswan לאבו סימבל Abu Simbel, ביקור במקום, טיסה לאסואן וטיסה לקהיר Cairo. סיור בפסלים הענקים במקדשים של רעמסס השני ונפרטרי באבו סימבל.

יום 11 - טיסה מקהיר Cairo חזרה או לשארם א-שייח' Sharm el Shaikh ונופש בסיני.

יום 12-14 - נופש לשארם א-שייח' Sharm el Sheikh.

יום 15 - נסיעה משארם א-שייח' Sharm el Sheikh דרך טאבה לאילת.

 

מפת מצרים

המלצות לטיולים קצרים במצרים:

4-6 ימים: קהיר - עיר סואנת, עתיקות, מסגדים, מוזיאונים (אדום)

2-3 ימים: לוקסור - עתיקות, מקדשים, קברים (כחול)

2-3 ימים: דרום מצרים - עתיקות, הנילוס (ירוק)

1-2 ימים: צפון מצרים - ערים מגוונות, מוזיאונים (חום)

2-5 ימים: סיני - חופים, אלמוגים, דגים, נופש (סגול)

 

בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: קהיר, לוקסור, סיני.

אפשר לשלב טיול במצרים עם ביקור במדינות שכנות: פטרה בירדן פרטים על ירדן», אילת או המקומות הקדושים בישראל פרטים על ישראל».  

 


 

 

טיפים

1. העונה המומלצת לטיול במצרים היא בחודשי החורף, אביב וסתיו: ספטמבר - מאי בהם מזג האוויר נעים. בקיץ חם מאוד.

2. קיימת טיסה ישירה מישראל לקהיר. הדרך המקובלת להגיע לסיני היא בדרך מסוף טאבה.

3. הדרך המקובלת לטייל במצרים היא בתחבורה ציבורית: טיסות, אוטובוסים או רכבת ומוניות. כדאי לארגן במקום טיולים לאתרים מיוחדים.

4. למטיילים לא נשקפת כל סכנה אישית באתרי התיירות במצרים ובחופי דרום סיני. לא מומלץ לנסוע לצפון סיני, אך באזור אין אתרי תיירות מענייניים.

5. מצרים נחשבת למקום זול מאוד יחסית למטייל הישראלי, והיא הייתה יעד פופולארי לטיולים ונופש בדרום סיני.

6. המטבע המקומי הוא הלירה המצרית. הדרך הנוחה ביותר היא להמיר איורו או דולרים מזומן בנקודות ההחלפה. כאמצעי ביטחון מומלץ לקחת כרטיס אשראי בינלאומי שמאפשר להוציא כסף מקומי בכספומטים.

7. אפשר לקנות רוב הדברים הנחוצים בחנויות, בשווקים ובמרכזי הקניות שבמצרים.

8. מצרים נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.

9. השפה המדוברת היא ערבית וברוב האתרים התיירותיים מדברים אנגלית.

10. חובה להוציא ויזה מראש לפני שמגיעים למצרים בשגרירות בתל אביב. אפשר לקבל אישור כניסה לסיני  במסוף טאבה.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150$ 80-150$ פחות מ- 80$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  קהיר Cairo    
A - Ramses Hilton
אתר המלון

1115Corniche El Nile
המלצות מטיילים

20-225-777444

.
  לוקסור Luxor    
A -  Hilton Luxor
אתר המלון

El-Karnak El-Gadid
המלצות מטיילים

20-100-6001270


  שארם אל שייק Sharm el Sheikh    
B - Mövenpick
אתר המלון

Naama Bay
המלצות מטיילים

20-69-3600081

.
B -

Hilton Sharm Waterfalls
אתר המלון


Al Fanar
המלצות מטיילים

20-69-3663232

.
  דהב Dahab    
C - Happy Life Village
אתר המלון

El-Mobasat - Wadi Kena
המלצות מטיילים

20-100-6689893

.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
קהיר Cairo    
Felfela Giza
אתר המסעדה 

Alexandria Desert Road
המלצות מטיילים

20-3-3761234

.
שארם אל שייק Sharm el Sheikh    
Rangoli
אתר המסעדה

Mövenpick Resort
המלצות מטיילים

20-69-3600081

.
Fairuz
.

King of Bahrain St
המלצות מטיילים

20-69-3604350

.
Zigolini
אתר המסעדה 

Malek Mamlaket El Bahrain St
המלצות מטיילים

20-69-3600100

.
 רוב המסעדות במצרים סבירות אם אוכל מזרחי ובסיני יש מסעדות עם אוכל בינלאומי, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
מדריך תיירות מדבר עברית
Ashraf Hosny
20-100-1951232

 

  תמונות ממצרים  
מבט אל הנילוס בקהיר נוף אופי של דרום סיני הספינקס על רקע הפירמידה בגיזה
     
הפלוקות באסואן קבר אמון-חר-ח'פשף בלוקסור קבר תות אנח' אמון בכפר הפרעונים
     
מקדש לוקסור שוק חאן אל חלילי בקהיר מבט על שארם א-שייח'

 

מקדש קרנך בלוקסור בית הכנסת בן עזרה בקהיר מקדש קרנך בלוקסור רעמסס השני בממפיס

 

מופע אור קולי ליד הספינקס בגיזה מסכת תות אנח' אמון במוזיאון המצרי פירמידת המדרגות של ג'וסר בסקארה
     
סירת השמש בגיזה רקדנית בטן מקדש קום אומבו
     
מבט על החוף בראס מוחמד הבנות שלי על רקע הפירמידות בגיזה מדינה האבו בלוקסור
     
קישוטים בארמון מניאל בקהיר ילדות בית ספר בביקור בגן כנסיית סרגיוס ובכצ'וס בקהיר