איחוד האמירויות United Arab Emirates

טיול מומלץ

מפה

טיפים

מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות

תמונות



מדינה במפרץ הפרסי המורכבת משבע אמירויות, כאשר הגדולות הידועות הם אבו דאבי ודובאי. בשנים אחרונות המדינה התפתחה בצורה מואצת ומרשימה והיא מהווה מרכז פיננסי, עסקי, מסחרי ותיירותי הגדול ביותר באזור. היום בעלי דרכון ישראלי אינם מורשים לבקר באיחוד האמירויות, אלה אם הם מקבלים אישור מיוחד מהרשויות.


עיר גדולה, מתקדמת שמתפתחת בקצב מואץ עם מלונות יוקרתיים, רבי קומות נוצצים, חופים יפים, מרכזי קניות גדולים, איים מלאכותיים, פארקי שעשועים. מקום עתידני, מתקדם ביותר, כשהכל הוא הגדול ביותר בעולם, הבנוי בטעם טוב ובאיכות גבוה, מקום נקי מאוד, נעים ומרשים ביותר.
מומלץ לסייר בעיר הישנה ברובע בור דובאי (Bur Dubai), לבקר במוזיאון דובאי (Dubai Museum) הנמצא במבצר העתיק ומוצגת תערוכה של המסורת המקומית. אפשר לבקר במוזיאונים הקטנים של קליגרפיה ותולדות הגמל הנמצאים במבנים אופייניים משוחזרים ולסייר בשווקים. כדאי לחצות את התעלה (Creek) עם סירה מסורתית (Abra), לבקר ברובע דירה (Deira) עם שווקים המגוונים: של תבלינים, שוק הזהב. אפשר לראות את אוניות שמשמשות לסחר במפרץ הפרסי במסוף הסירות (Dhow Wharfage) הסמוך. בערב אפשר לעשות שייט עם ארוחת בתעלה ולראות את התאורה הצבעונית המרשימה. אפשר לטייל בפארק שליד התעלה (Creekside Park) ולבקר במרכז הקניות היוקרתי בסגנון מצרים העתיקה "וואפי" (Wafi City mall) שכדאי לראות אותו גם מואר בלילה.
מומלץ לסייר בטיילת ליד הים (Jumeirah) בסביבות המלון המפורסם בורג' אל ערב (Burj al Arab) בעל שבעת הכוכבים הנמצא על אי מלכותי ליד החוף והפך לסמלה של דובאי. אפשר לבקר במלון המפואר רק אם אוכלים במסעדה היקרה או מבלים בבר. ממול אפשר לראות את המלון חוף ז'ומירה (Jumeirah Beach Hotel) בצורת מפרס משולש. כדאי לבקר במרכז הקניות הסמוך מדינה ז'ומירה (Madinat Jumeirah) הבנוי בסגנון מסורתי עם תעלות המים, הידוע בשם "וונציה בדובאי".
כדאי לבקר במרינה של דובאי (Dubai Marina) אזור מתפתח עם הרבה רבי קומות מרשימים ולטייל ליד המרינה (Marina walk) עם בתי הקפה, המסעדות והחנויות. מומלץ לנסוע עם רכבת (Monorail) למלון אטלנטיס הנמצא באיי הדקל (Palm Islands), איים מלכותיים הבנויים בצורת עץ דקל ובהם מבני מגורים, ווילות יוקרתיות עם חוף פרטי. כדאי לבקר במלון אטלנטיס (Atlantis Dubai), לראות את הכניסה המפוארת עם פסל ענק מזכוכית של צ'יולי, את האקווריום הגדול (Lost Chambers), את הכספומט שמוכר זהב. אפשר לבלות גם בפארק המים האתגרי שבמלון.
מומלץ לטייל ברובע "מגדלי האמירויות" (Emirates Towers), שהוא האזור הפיננסי של דובאי, ללכת לאורך הרחוב הראשי שייק זייד (Sheikh Zayed Road) לראות את המבנים המרשימים ותחנות המטרו העתידניות. באזור נמצאים שתי מגדלי האמירויות המשולשים, המבנה בצורת שער ניצחון, הרבה רבי קומות מדהימים, כאשר ברקע אפשר לראות את בורג' קליפה (Burj Khalifa) הבניין הגבוהה בעולם (808 מטר). כדאי להגיע לקניון דובאי (Dubai Mall) שהוא הגדול בעולם, ממנו עולים עם מעלית לקומה 124 בבנין בורג' קליפה לתצפית על הסביבה. מומלץ לטייל בקניון דובאי, לראות את המפלים הגבוהים, את זירת החלקה על הקרח, את אקווריום הענק (Dubai Aquarium) ולבקר בחלק מ- 1200 החנויות, כמו בשוק הזהב. כדאי לראות בערב את המופע של המזרקות המוזיקליות (Dubai Fountains) בבריכה שברחבת הקניון. כדאי להגיע לקניון האמירויות (Emirates Mall) היוקרתי בהמשך הרחוב שייק זייד. מומלץ לסייר בקניון היפה, לראות חלק מהחנויות היקרות ואפשר לגלוש באתר הסקי (Ski Dubai) הבנוי מעל לקניון. כדאי לבקר בקניון הדרקון (Dragon Mart) בו כל המוצרים הם תוצרת סין, האיכות והמחירים בהתאם, שנמצא רחוק מהרחוב הראשי.


הטיול המומלץ באיחוד האמירויות (בתחבורה ציבורית)
יום 1 -  טיסה לדובאי Dubai.
יום 2 -  טיול דובאי Dubai ברובע בור דובאי, ביקור במוזיאון דובאי, סיור בשווקים. חצית התעלה עם סירה מסורתית, ביקור ברובע דירה בשוק התבלינים ובשוק הזהב. טיול בפארק שליד התעלה וביקור במרכז הקניות בסגנון מצרים העתיקה "וואפי". בערב שייט עם ארוחת בתעלה.
יום 3 -  טיול דובאי Dubai נסיעה במונית למרינה של דובאי וטיול באזור. נסיעה עם הרכבת למלון אטלנטיס שבאיי הדקל, ביקור במלון המפואר עם האקווריום הגדול והכספומט שמוכר זהב. בילוי בפארק המים האתגרי. סיור בטיילת ליד הים, בילוי של תה אחר הצהרים במלון בורג' אל ערב,  סיור במרכז הקניות הסמוך מדינה ז 'ומירה.
יום 4 -  טיול דובאי Dubai ברובע "מגדלי האמירויות" לאורך הרחוב הראשי שייק זייד עם רבי הקומות המרשימים, מגדלי האמירויות, המבנה בצורת שער ניצחון. נסיעה במונית וביקור בקניון הדרקון. נסיעה במונית וביקור לקניון האמירויות, בילוי באתר הסקי. נסיעה במטרו לקניון דובאי, עליה לתצפית מבורג' קליפה הבניין הגבוהה בעולם. סיור בקניון הענק עם המפלים, זירת החלקה על הקרח, האקווריום הענק. בערב צפייה במופע של המזרקות המוזיקליות בבריכה שברחבת הקניון.
יום 5 -  טיסה חזרה מדובאי Dubai.

מפת איחוד האמירויות


המלצות לטיולים קצרים באיחוד האמירויות:
3-5 ימים: דובאי - עיר עתידנית, בילוי וקניות
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: דובאי או לבקר באבו דאבי.
אפשר לשלב טיול באיחוד האמירויות כעצירת ביניים בדרך למזרח הרחוק, ביקור בתאילנד פרטים על תאילנד» או בהודו פרטים על הודו».


טיפים
1. העונה המומלצת באיחוד האמירויות היא בחודשים דצמבר - פברואר, מכיוון שאז מזג האוויר נוח יחסית. בחודשי הקיץ מאפריל עד אוקטובר מזג האוויר חם מאוד והלחות גבוה ביותר.
2. מקובל להגיע לאיחוד האמירויות בטיסה דרך ירדן.
3. קל לטייל באיחוד האמירויות בתחבורה ציבורית: מטרו או מוניות. לא מקובל ללכת ברגל למעט בעיר הישנה.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית, הן מבחינת הביטחון אישי ולא מבחינת גניבות.
5. איחוד האמירויות נחשבת למקום יקר למטייל הישראלי.
6. המטבע המקומי הוא דירהם (AED). הדרך המקובלת היא לקחת דולרים או איורו מזומנים שאפשר להמירם במקום. השימוש בכרטיס אשראי בינלאומי ישראלי איננו מקובל.
7. כדאי לעשות קניות באיחוד האמירויות של בגדים, נעלים, מזכרות, תכשיטים. במרכזי הקניות הרבים אפשר למצוא את כל המותגים הידועים, המבחר הוא המגוון בעולם והמחירים סבירים.
8. באיחוד האמירויות אין צורך בחיסונים מיוחדים.
9. השפה הרשמית היא ערבית. רוב התושבים מדברים אנגלית ברמה טובה.
10. בעלי דרכון ישראלי אינם מורשים לבקר באיחוד האמירויות, אלה אם הם מקבלים אישור מיוחד מהרשויות.


מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 200$
100-200$
פחות מ- 100$

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  דובאי Dubai    
A - Novotel World Trade Centre
אתר המלון
971-4-3320000
.

 
מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
דובאי Dubai    
Bastakiah Nights

Historical Al-Bastakiah
המלצות מטיילים
971-4-3537772
.
Asha's restaurant
אתר המסעדה 
Pyramids ,Wafi
המלצות מטיילים

971-4-3244100
.
Al Iwan
אתר המסעדה 
Burj Al Arab, Jumeirah
המלצות מטיילים

971-4-3017600
.
המסעדות בדובאי טובות ומגוונות עם תפריט עשיר לפי כל טעם וסגנון, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים.


 
חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
סוכנות נסיעות מקומית
Arabian Adventures
אתר החברה
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

   תמונות מדובאי
  רובע "מגדלי האמירויות"

בורג' אל ערב ממדינה ז'ומירה

רובע בור דובאי

     
התעלה בעיר הישנה
  אתר הסקי בקניון האמירויות  תחנת מטרו בדובאי

בורג' קליפה

אזור הקבלה במלון אטלנטיס
במט בתוך בורג' אל ערב
מגדלי האמירויות

 התעלות במדינה ז'ומירה

מבט על התעלה משייט בסירה
   שוק התבלינים ברובע דירה
     

 המזרקות המוזיקליות בקניון דובאי

  מופע פולקלור מקומי
המרינה של דובאי
 
 מלון חוף ז'ומירה  בורג' אל ערב  בורג' קליפה בלילה  כספומט הזהב באטלנטיס

 קניון דובאי  הכנות לחג המולד בקניון וואפי  סירה אופיינית בתעלה
     
 קניון האמירויות  האקווריום במלון אטלנטיס  קניון וואפי