אתיופיה Ethiopia

טיול מומלץ מפה טיפים      מזג האוויר   עלויות תמונות

 


שילוב של רמות גבוהות ומדבריות, הרים נישאים וגבעות ירוקות, עמקים פוריים ונהרות, יערות גשם וסוואנה, כנסיות ומסגדים ובעיקר תרבות עשירה. ארץ נוצרית של מלכים ואגדות עם שורשים מתועדים בהיסטוריה הרחוקה. האוכלוסייה מאוד שונה בין הצפון הנוצרי הדתי, המזרח המוסלמי והדרום עם שבטים מקורים.
 

אדיס אבבה (Addis Ababa)
בירת אתיופיה היא עיר גדולה בהרים שנמצאת במרכז המדינה. מומלץ לסייר בשוק מרקטו (Merkato) הגדול, לבקר במוזיאון האתנולוגי (Ethnological Museum) המציג תרבויות שונות ונמצא בארמון בקמפוס האוניברסיטה. כדאי לבקר בקתדרלה טריניטי (Trinity Cathedral) המרשימה.


 

בהר דר (Bahir Dar) היא עיירה הנמצאת על חופו הדרומי של אגם טאנה (Lake Tana). כדאי לשוט באגם ולבקר באיים עם הכנסיות העגולות המעוטרות בציורי קיר עתיקים. מומלץ לסייר במפלי הנילוס הכחול (Blue Nile Falls) שבסמוך. כדאי לבקר בעיר גונדר (Gondar) שהיתה בירתה של אתיופיה במשך הרבה שנים. מומלץ לסייר במתחם הארמונות (Fasil Ghebbi) עם הטירות בעלי חומות וצריחים. כדאי לטייל בפאתי העיר במרחצאות פאסילידס (Fasiladas Bath) הבנויה אבן ובה מבצר ולבקר בכנסיית דברה ברהן סלאסי (Debre Berhan Selassie Church) עם ציורי הקיר היפים. מומלץ לטייל בהרי סימיאן (Simien Mountains) או לעשות טרק של מספר ימים מהכפר דברק (Debark). בשמורת הטבע סימיאן יש מסלולים מסודרים ואפשר לראות את קופי בבון ג'לדה המיוחדים. מומלץ לטייל בעיירה לליבלה (Lalibela) השוכנת בגובה רב באזור הררי יבש. כדאי לבקר בכנסיות החצובות בסלע הנמצאים בשלושה מתחמים, לראות את כנסיית סנט ג'ורג' (Bete Giyorgis) שהגג שלה בנוי בצורת צלב. מומלץ לבקר בכנסיות בתקופת החגים המקומיים. העיירה אקסום (Axum) היתה בירת אימפריה גדולה בעת העתיקה. מומלץ לסייר בפארק האובליסקים (Northern Stelea park) הענקיים ולבקר בכנסיית גבירתנו מרים מציון (Mary of Zion).


 

אזור המזרח
הרר (Harar) היא עיר מוסלמית עתיקה המוקפת חומה. מומלץ לטייל בסמטאות הצרות לראות את המסגדים והבניינים העתיקים. בערב אפשר לצפות באיש הצבועים (Hyena man) הקורא לצבועים, מאכיל אותם בחתיכות בשר מכף היד.


 

אזור פראי בו חיים בני שבטים שונים שלכל שבט יש מראה ולבוש מיוחד. מומלץ להגיע לעיירות ג'ינקה (Jinka), או ארבע מינץ' (Arba Minch) הנמצאות בעמק אומו (Omo Valley). כדאי לעשות טיול מאורגן עם ג'יפ ומדריך חמוש לסיור בין השבטים השונים. השבטים המיוחדים של דרום אתיופיה הם: האמר (Hamar) החייכנים, באנה (Banna), מרסי (Mursi) האלימים, קארו (Karo). רצוי שהביקור יהיה בימי השוק כי אז יש ריכוז של מקומיים בקישוטים ותלבושות צבעוניות.


 

הטיול המומלץ באתיופיה (תחבורה ציבורית וטיולים מאורגנים מקומיים)

יום 1 -  טיסה לאדיס אבבה Addis Ababa וטיול באדיס אבבה בשוק מרקטו הגדול.

יום 2 -  טיסה לבהאר דאר Bahar Dar וטיול בבהאר דאר שייט באגם טאנה וביקור באיים עם הכנסיות העגולות המעוטרות בציורי קיר עתיקים. ביקור בשוק הצבעוני.

יום 3 -  טיול לפלי הנילוס הכחול Blue Nile Falls נסיעה וטיול ברגל באזור מפלי הנילוס הכחול. נסיעה חזרה לבהאר דאר.

יום 4 -  נסיעה מבהאר דאר Bahar Dar לגונדר Gondar טיול בגונדאר במתחם הארמונות. טיול במרחצאות פאסילידס וביקור בכנסיית דברה ברהן סלאסי עם ציורי הקיר היפים.

יום 5 -  טיול בהרי סימיאן Simien Mountains נסיעה וסיור בשמורת הטבע ההררית, עצירה בנקודות התצפית עם קופי בבון ג'לדה. נסיעה חזרה לגונדר.

יום 6 -  טיסה מגונדר Gondar ללליבלה Lalibela וטיול בשוק של לליבלה.

יום 7 -  טיול בלליבלה Lalibela, ביקור בכנסיות החצובות בסלע, בינם בכנסיית סנט ג'ורג' שהגג שלה בנוי בצורת צלב.

יום 8 -  טיסה לאדיס אבבה Addis Ababa וטיול באדיס אבבה ביקור במוזיאון אתנולוגי, סיור בקתדרלה טריניטי.

יום 9 -  טיסה מאדיס אבבה Addis Ababa.

 

טיול בדרום אתיופיה: יום 10-16 טיסה מאדיס אבבה Addis Ababa לארבע מינץ' Arba Minch וטיול מאורגן מקומי עם ג'יפ לשבטים השונים.


 

 

מפת אתיופיה

המלצות על טיולים קצרים באתיופיה:

1-2 ימים: אדיס אבבה - מוזיאונים ושוק (אדום)

5-7 ימים: אזור הצפון - כנסיות, ארמונות שמורת טבע (צהוב)

1-2 ימים: אזור המזרח - הרר (כחול)

6-9 ימים: אזור הדרום - שבטים (ירוק)

 

בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: אזור גונדר.

אפשר לשלב טיול באתיופיה עם ביקור במדינות שכנות: שמורות החיות בקניה מדרום פרטים על קניה».


 

 

טיפים

1.   העונה המומלצת באתיופיה היא בחודשים אוקטובר - יוני, מכיוון שזוהי העונה היבשה ומזג האוויר נוח יחסית. לא מומלץ לטייל בעונה הגשומה בחודשי יולי - ספטמבר, כי חלק מהדרכים, בעיקר בדרום יהיו חסומות. מומלץ לטייל במסלול ההיסטורי בצפון בתקופת החגים הנוצריים האורתודוקסים: טימקט בחודש ינואר, חג המולד או פסחא.

2.   קיימת טיסה ישירה מישראל לאתיופיה, שהיא תחנת בסיס לטיסות המשך ליתר מדינות אפריקה.

3.   הדרך המקובלת לטייל באתיופיה היא בתחבורה ציבורית: טיסות, אוטובוסים, מיניבוסים או מוניות. כדאי לארגן במקום טיולים לדרום המדינה או טרקים בהרים.

4.   למטיילים ולתיירים לא נשקפת סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. אתיופיה בטוחה, אך חשוב להתנהג בשיקול דעת. מומלץ להיזהר בערים הגדולות בשעות הלילה.

5.   אתיופיה נחשבת למקום זול מאוד והוא יעד יחסית פופולארי למטייל הישראלי.

6.   המטבע המקומי הוא ביר. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת דולרים חדשים מהשנים האחרונות או איורו מזומנים שאפשר להמירם במקום. השימוש בכרטיס אשראי בינלאומי כדי להוציא כסף בכספומטים מוגבל רק לאדיס אבבה. 

7.   אפשר לקנות מזכרות יפות באתיופיה: קישוטים, פסלים, גילופי עץ, תה, קפה.

8.   אתיופיה סובלת מרוב הבעיות הרפואיות הקיימות באפריקה וטיפול רפואי טוב קיים רק באדיס אבבה. באתיופיה אין צורך בחיסונים מיוחדים. מלריה נפוצה באזור בהיר-דאר ועמק האומו בדרום. באזורים האלה מומלץ לקחת תרופות נגד מלריה.

9.   השפה הרשמית היא אמהרית ובחלק מהאתרים התיירותיים מדברים אנגלית.

10. אפשר לקבל ויזה לאתיופיה בשדה התעופה, אך לא במעברי הגבול היבשתיים. אפשר להוציא ויזה מראש בשגרירות בתל אביב או במדינות השכנות.

 

  תמונות מאתיופיה  
כנסיית סנט ג'ורג' בלליבלה הרי סימיאן תפילה בכנסיה בלליבלה

 

בת שבט מורסי בבוני ג'לדה נוף אופיני באתיופיה בת שבט האמר

 

כומר בכנסיית גבירתנו מרים מציון מתחם הארמונות בגונדר

מתפללים בצפון אתיופיה