אוגנדה Uganda

טיול מומלץ מפה טיפים     מזג האוויר   עלויות תמונות

 


מדינה שמכונה הפנינה של אפריקה, בגלל עושרו הרב של הטבע, הנוף הירוק, המים הרבים בנחלים ובמפלים והאנשים החמים והמקסימים. מדינה טרופית קטנה יחסית הנמצאת על קו המשווה במרכז אפריקה, עם אדמה פורייה, צמחיה עשירה, נוף של ג'ונגלים, הרים גבוהים, שמורות טבע ייחודיות עם שימפנזים וגורילות, הרבה ציפורים והמון אנשים.

 

קמפלה (Kampala) הבירה היא עיר גדולה, תוססת, מסבירת פנים בה אפשר לבקר בשווקים ובחנויות המזכרות. אפשר לבקר בעיר אנטבה (Entebbe) בה הוחזקו בני הארובה הישראלים. מומלץ לשוט לאיי ססה (Ssese Islands) הנמצאים בצפון מערב אגם ויקטוריה, לטייל באי בוגאלה (Bugala Island), לנוח על החוף ולסייר ברגל בכפרים המענינים. כדאי לבקר בשמורת שימפנזים (Chimpanzee Sanctuary) הנמצא על האי נגמבה (Ngamba Island) שמגיעים עליה בשייט מאנטבה. מומלץ להגיע למקור הנילוס הלבן (Nile) שהוא הנהר הארוך ביותר בעולם ויוצא מאגם ויקטוריה, ליד העיירה ג'ינג'ה (Jinja). במקום אפשר לעשות רפטינג של חמש מפלים בנילוס הלבן ולבקר במפלי בוג'אגאלי (Bujagali falls).


 

כדאי לטייל עם מדריך מקומי במפלי סיפי (Sipi Falls) המרשימים הטובלים בצמחיה טרופית. המפלים נמצאם במזרח המדינה ליד העיר מבלה (Mbale), למרגלות הר אלגון (Mount Elgon) שהוא הר געש כבוי ובראשו ישנו מכתש גדול. אפשר לטפס על ההר בשביל סאסא (Sasa) ולרדת ליד מפלי סיפי.

מומלץ להגיע לשמורת מורצ'יסון (Murchison) שהיא פארק יפה עם הרבה חיות: אנטילופות, בופלאו, פילים, ג'ירפות ונמצא במערב המדינה ליד העיירה מאסינדי (Masindi) ואגם אלברט (Lake Albert). כדאי לשוט למפלי מורצ'יסון בין היפופוטמים ותנינים כדי לראות מקרוב את מי הנילוס הנופל לתוך נקיק צר בסלע.


 

כדאי לבקר ביער קיבלה (Kibale Forest) שהוא שמורת שימפנזים גדולהבה יש סיכוי לראות את הקופים בסביבתם הטבעית, ונמצא ליד העיר פורט פורטל (Fort Portal). מומלץ לבקר בשמורת קווין אליזבת (Queen Elizabeth), פארק גדול הנמצא במערב אוגנדה, שחלקו סוואנה עם חיות כמו פילים, אריות, בפולו, אנטילופות. הנוף בפארק הוא של צמחיית מים, שדות ירוקים, נחלים, אגמים: אגם ג'ורג' (George Lake) ואגם אדוארד (Edward Lake) ובינם עוברת תעלת קזינגה (Kazinga Channel) המלאה בהיפופוטמים. כדאי לנסוע באזור ההררי בין מטעי התה, להגיע לאגם בוניוני (Lake Bunyonyi) הארוך והצר, המשובץ איים ומוקף גבעות ירוקות הנמצא בדרום המדינה. במקום אפשר  לנוח, לשוט בקנו בין האיים ולעשות טיולים ברגל. מומלץ להגיע לפארק הלאומי בווינדי (Bwindi) כדי לערוך סיור גורילות המדהים והיקר. החיפוש אחרי הגורילות הוא טיפוס ביער גשם והסיכויים לראות אותם טובים. השמורה נקראת "היער הבלתי חדיר" ונמצאת ליד העיירה בוטוגוטה (Butogota).


 

הטיול המומלץ באוגנדה (תחבורה ציבורית וטיולים מאורגנים מקומיים)

יום 1 -  טיסה לאנטבה Entebbe ונסיעה לקמפלה Kampala.

יום 2 -  טיול בקמפלה Kampala סיור בעיר, סידורים, שווקים, קניות.

יום 3 -  נסיעה מקמפלה Kampala לג'ינג'ה Jinja רפטינג בנילוס הלבן וביקור במפלי בוג'אגאלי.

יום 4 -  נסיעה מג'ינג'ה Jinja לסיפי Sipi דרך העיר מבלה. מבט על השקיעה מנקודת התצפית על המפלים.

יום 5 -  טיול במפלי סיפי Sipi טרק למפלים עם מדריך.

יום 6 -  נסיעה מסיפי Sipi לקמפלה Kampala דרך העיר מבלה.

יום 7 -  נסיעה מקמפלה Kampala למפלי מורצ'יסון Murchison דרך העיירה מסינדי.

יום 8 -  טיול בשמורת מפלי מורצ'יסון Murchison ספארי בפארק ושיט בסירה למפלים.

יום 9 -  נסיעה ממפלי מורצ'יסון Murchison לקיבלה Kibale בין מטעי התה, דרך מסינדי ופורט פורטל.

יום 10 - טיול ביער קיבלה Kibale סיור שימפנזים ביער הגשם.

יום 11 - נסיעה מקיבלה Kibale לקבלה Kabale דרך פורט פורטל, קססה Kasese, בנוף אופייני של כפרים קטנים, שדות ירוקים, גידולים חקלאים.

יום 12 - שייט באגם בוניוני Bunyonyi ונסיעה לשמורת בווינדי Bwindi שייט עם סירה על אגם בוניוני ונסיעה לשמורת בווינדי דרך העיירה בוטוגוטה.

יום 13 - טיול בשמורת בווינדי Bwindi בחיפוש אחרי גורילות שנמצאים ביער גשם סבוך.

יום 14 - נסיעה מבווינדי Bwindi לקמפאלה Kampala או לקיגלי Kigali שברואנדה Rwanda.

יום 15 - טיסה מאנטבה Entebbe ליד קמפלה Kampala או מקיגלי Kigali.

 

מפת אוגנדה

המלצות לטיולים קצרים באוגנדה:

2-4 ימים: אזור אגם ויקטוריה - שייט בין איים באגם, נהר הנילוס (אדום)

2-5 ימים: אזור המרכז - מפלים, שמורות, הרים (כחול)

4-6 ימים: אזור דרום מערב - שמורות החיות, אגמים (ירוק)

 

בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: ביקור בשמורות החיות, אזור האגמים.

מומלץ לשלב טיול באוגנדה עם ביקור במדינות שכנות: שמורות החיות בקניה ממזרח פרטים על קניה», אגמים ושמורות טבע ברואנדה מדרום.

 

 

טיפים

1.   העונה המומלצת באוגנדה היא בחודשים דצמבר - מרץ או יוני - ספטמבר, מכיוון שזוהי העונה היבשה. 

2.   מקובל להגיע לאוגנדה בטיסה דרך אתיופיה או בנסיעה מקניה.

3.   הדרך המקובלת לטייל באוגנדה היא ברכב שכור עם נהג מקומי. אפשר לטייל בתחבורה הציבורית: אוטובוסים, מונית שירות: מטאטו (matatu), מונית-אופנוע: בודה-בודה (Boda-boda), סירות באגם ויקטוריה או מוניות, אך הטיול דורש יותר זמן. כדאי לארגן במקום טיולים לשמורות המיוחדות.

4.   למטיילים ולתיירים לא נשקפת סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. אוגנדה בטוחה והאוכלוסייה סימפטית, אך חשוב להתנהג בשיקול דעת. מומלץ להיזהר בערים הגדולות בשעות הלילה.

5.   אוגנדה נחשבת למקום זול והוא יעד לא כל כך פופולארי למטייל הישראלי.

6.   המטבע המקומי הוא שילינג אוגנדי. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת דולרים חדשים מהשנים האחרונות או איורו מזומנים שאפשר להמירם במקום. השימוש בכרטיס אשראי בינלאומי כדי להוציא כסף בכספומטים מוגבל לקמפלה. 

7.   אפשר לקנות מזכרות באוגנדה: קישוטים, פסלים, גילופי עץ, תה.

8.   אוגנדה סובלת מרוב הבעיות הרפואיות הקיימות באפריקה וטיפול רפואי טוב קיים רק בערים הגדולות. באוגנדה אין צורך בחיסונים מיוחדים. מלריה נפוצה במדינה, לכן מומלץ לקחת תרופות נגד מלריה.

9.   השפות הרשמיות הם סווהילית ואנגלית שהיא השפה הכתובה ובאתרי התיירות מדברים אנגלית.

10. אפשר לקבל ויזה במעברי הגבול בכניסה לאוגנדה.

 

  תמונות מאוגנדה  
שימפנזים ביער קיבלה הנילוס הלבן מפלי סיפי
     
אגם בוניוני חנות תופים פורט פורטל
     
מפלי מורצ'יסון בית אופייני בכפרים גורילה בשמורת בווינדי