אוסטרליה Australia

טיול מומלץ

מפה 

טיפים

מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות

תמונות

 


מדינת גדולה מאוד עם נוף פראי שהיא יבשת שלמה, בעלת אוכלוסייה מגוונת, חמה וידידותית ותרבות מבוססת על ספורט. רוב התושבים גרים בערים לאורך החוף הדרום מזרחי, כשבמרכז ובמערב היבשת ישנם מרחבים עצומים וריקים. ברחבי המדינה ישנם אתרי טבע מיוחדים ובחלקם אפשר לפגוש את האבוריג'ינים שהם התושבים המקוריים.
 
סידני (Sydney)
המרכז הכלכלי והתרבותי של אוסטרליה עם היסטוריה עשירה, נוף יפה של מפרצים ואווירה נחמדה. מומלץ לטייל באזור הנמל "סירקולר קיי" (Circular Quay), עם בית האופרה (Sydney Opera House) המפורסם בעל גגות המפרש וגשר הנמל (Sydney Harbour Bridge). מומלץ לסייר באזור הנמל בשכונת רוקס (The Rocks), מקום ציורי עם רחובות צרים ובניינים היסטוריים ובגנים הבוטנים (Royal Botanic Gardens) הירוקים והשלווים. כדאי לטייל במרכז העיר, לעלות למגדל סידני (Sydney Tower) ממנו יש תצפית פנוראמית של העיר. כדאי להפליג מהנמל עם מעבורת למנלי (Manly Ferry) כדי לראות את המבט המרשים של קו הרקיע של סידני עם רבי הקומות, בית האופרה, גשר הנמל. כדאי לטייל בשכונה מנלי (Manly) במדרחוב ולסייר בטיילת המסודרת ליד חוף מנלי (Manly Beach) היפה.
אפשר לבקר בגן החיות טארונגה (Taronga Zoo) שמפלגים עליו במעבורת מסירקולר קיי (Circular Quay) או באקווריום (Sydney Aquarium) עם דגים משונית המחסום הגדולה, הנמצא בקצה המזרחי של גשר פירמונט (Pyrmont). מומלץ לסייר בנמל דארלינג (Darling Harbour), מתחם תיירותי ענק עם מסעדות ואתרי בילוי. כדאי לבקר במוזיאון האוסטרלי (Australian Museum) עם תערוכה של היסטורית הטבע ותרבות האבורג'ינית. אפשר לטייל בחוף בונדיי (Bondi Beach) הארוך והאופנתי, עם מסעדות ומועדונים.
ההרים הכחולים (Blue Mountains) נמצאים ממערב לסידני. בפארק נופים הרריים ומסלולי טיול רבים. מומלץ לנסוע לעיר קאטומבה (Katoomba), לבקר בנקודת התצפית "שלוש האחיות" עם סלעים מרשימים הקרובה למרכז המבקרים (Echo Point).

אם נוסעים צפונה לאורך החוף לכיוון בריסביין (Brisbane) שבמדינת קווינסלנד, מומלץ לעצור בעיירת הנופש ביירון ביי
(Byron Bay) עם חופים יפים.


 
מלבורן  (Melbourne)היא עיר מקסימה עם אדריכלות נהדרת, גנים יפים וחיי תרבות עשירים. מומלץ לטייל במדרחוב שבמרכז העיר עם הבניינים ההיסטוריים, להגיע לגנים הבוטנים (Royal Botanic Gardens) היפים והרחבים ולבקר בסמוך באנדרטה לגיבורי מלחמת העולם הראשונה (Shrine of Remembrance) ממנה יש נוף יפה על העיר. כדאי לבקר במוזיאון מלבורן (Melbourne Museum) בו יש תערוכות מעניינות. מומלץ לנסוע לאי פיליפ (Phillip Island) שמדרום למלבורן, לבקר האי הציורי ולראות בערב את "מצעד הפינגווינים" העולים מן הים.

כדאי לנסוע בדרך האוקיינוס הגדולה (Great Ocean Road) המתחילה בטורקוי (Torquay) ועוברת באנגלסה (Anglesea) ובדרך נוף המתפתלת לאורך החוף מלורנה (Lorne) עד מפרץ אפולו (Apollo Bay). כדאי לעצור ליד נהר קנט (Kennett River) כדי לראות את הקואלה שנמצאת גבוהה בעצים. הדרך משלבת נוף הרים, יערות גשם, תצורות סלע מיוחדות, עיירות קיט, חוף ים פראי ומגיעים עליה מלבורן (Melbourne) דרך העיר גילונג (Geelong). אפשר לנסוע מערבה עד לעיר אדלייד (Adelaide), בירת אוסטרליה הדרומית.


 
שונית המחסום הגדולה (The Great Barrier Reef) פרושה על שטח גדול לאורך החוף הצפון מזרחי של אוסטרליה. השייט לשונית יוצא מקיינס (Cairns) או מפורט דוגלס (Port Douglas) והוא כולל שנורקל או צלילה בין אלמוגים וצפייה בדגים צבעונים. מומלץ לנסוע בדרך נוף קפטן קוק (Captain Cook Highway) בין קיינס לפורט דוגלס ולהמשיך צפונה לאורך החוף עד שמורת דיינטרי (Daintree National Park). אחרי שחוצים במעבורת את נחל דנטרי נוסעים עד לכף טריבולאשיון (Cape Tribulation). בדרך כדאי לעצור ולטייל בשבילים (Boardwalk) ביער הגשם: ג'ינבלה (Jinbala), מרדג'ה (Marrdja) ודובוג'י (Dubuji) ולסייר בחופים הבתוליים הארוכים. בקיינס אפשר לנסוע ברכבת נופים לכפר קוראנדה (Kuranda)  ולבקר במרכז התרבות האבוריג'יני צ'פוקאי (Tjapukai Aboriginal Cultural Park).

מומלץ לעשות סיור מאורגן עם ג'יפ או אוטובוס מיוחד באי פרייזר (Fraser Island) שהוא אי חולי גדול מאוד ומגיעים עליו מהעיר הרווי ביי (Hervey Bay). הטיול כולל הליכה ביער גשם (Central Station rainforest), שחיה באגם מקנזי (Lake McKenzie) ונסיעה לאורך חוף האוקיאנוס השקט עד שרידי האנייה מאחנו (Maheno Shipwreck). טיול של יומיים מגעים לנקודת תצפית נוף מדהימה הראש האינדיאני (Indian Head). אפשר להגיע להרווי ביי בטיסה או נסיעה צפונה לאורך החוף מבריסביין (Brisbane) בירת קווינסלנד. אם נוסעים צפונה יותר אפשר לשוט לאיי וויטסאנדיי (Whitsunday) בהם יש שונית אלמוגים יפה, ומגיעים עליהם מעיירת איירלי (Airlie Beach).


 
האתר המפורסם ביותר במרכז אוסטרליה הוא הסלע איירס רוק (Ayers Rock) הנמצא בפארק הלאומי אולורו (Uluru)מומלץ לנסוע לנקודת התצפית בשקיעה וגם בזריחה כדי לראות את הסלע והסביבה עם הצבעים המרהיבים המשתנים. כדאי לטייל בבוקר במסלול הבסיס (Base Walk) באזור קוניה (Kunia) ומאלה (Mala). אפשר לעלות ברגל על הסלע בעונת החורף כשפחות חם. אפשר לנסוע לקטה טגו'טה (Kata Tjuta) ולטייל במסלול עמק הרוחות בעמק אולגאס (Olga Gorge).

כדאי לבקר בעיר אליס ספרינגס (Alice Springs) עליה אפשר להגיע בנסיעה מאיירס רוק (Ayers Rock) ובדרך לבקר באתר הטבע היפה קינגס קניון (King Canyon). באזור אליס ספרינגס (Alice Springs) מומלץ לטייל בהרי מק דונלד המערבים והמזרחים (MacDonnell Ranges). בעיר כדאי לבקר במרכז הזוחלים, לעלות לתצפית מגבעת האנזאק (Anzac), ולבקר במוזיאון אראלון (Araluen Cultural Predict) עם אומנות אבוריג'ינית מרשימה.


 

כדאי לבקר באי קנגורו (Kangaroo Island) שמקובל להגיע עליו בטיסה מאדלייד (Adelaide). אפשר לטייל באזור מפרץ סיל (Seal Bay) עם מאות כלבי ים, לבקר בסלעים הדרמטיים (Remarkable Rocks) ובדיונת החול הלבנה ולראות קנגורו.


 
אפשר להגיע למערב אוסטרליה בנסיעה ארוכה ברכבת או בטיסה לעיר פרת' (Perth). פרט' היא עיר מודרנית עם גורדי שחקים מרשימים וחופים מצוינים. מומלץ לטייל במרכז העיר ולבקר באחד מהמוזיאונים של מערב אוסטרליה. כדאי לבקר בגן בוטני המלכים (Kings Park). מומלץ לנסוע לנמל פרמאנטל (Fremantle) עם מוזיאונים וגלריות, שוק צבעוני בסופי שבוע ומגוון מקומות בילוי. אפשר לנסוע בכביש מספר 1 צפונה מפרת' לאורך החוף המערבי של אוסטרליה עד למדבר החול הגדול ולעיר דארווין (Darwin), כשהמרחק בין אתר לאתר גדול מאוד והאזור שומם. בדרך מומלץ לבקר במדבר פינאקלס (Pinnacles Desert), בפארק הלאומי קלבארי (Kalbarri). מומלץ להגיע למפרץ שארק (Shark Bay) לראות את הדולפינים, לבקר בפארק הלאומי קאריג'יני (Karijini Park). תחנות עצירה פופולריות הינה העיר ברום (Broome) וחוף קייבל ביץ' (Cable Beach) המקסים.

 
הטריטוריה הצפונית (Northen Territory)
העיר דרווין (Darwin) הינה הבירה המודרנית, שמהווה בסיס לטיול בפארק הלאומי קאקאדו (Kakadu) הנמצא 150 ק"מ ממזרח לדרווין. בפארק יש יערות עצומים, ביצות, צוקי סלע מרשימים, נהרות ומפלי מים מרשימים, ציפורים, תנינים ואוסף ציורים סלע עתיקים.

אי בדרום מזרח אוסטרליה, עם טבע ירוק ומגוון, הרים ועמקים רבים, יערות, אגמים ונהרות.
הובארט (Hobart) בירת טזמניה היא עיר נעימה המשלבת מודרניזציה עם מורשת קולוניאלית. מומלץ לסייר ברחובות עם הבניינים ההיסטורייםה מרשימים ובנמל הישן עם הסמטאות הצרות. כדאי לבקר בפארק הלאומי קריידל מאונטיין לייק סנט קלייר (Cradle Mountain Lake St Clair) בו יש מסלולי הליכה רבים: טרקים של יום אחד ושל מספר ימים.

 

 

הטיול המומלץ באוסטרליה (שילוב של טיסות פנים, תחבורה ציבורית, רכב שכור וטיולים מאורגנים מקומיים)
יום 1 -  טיסה לסידני Sydney
יום 2 -  טיול בסידני Sydney באזור סירקולר קיי עם בית האופרה המפורסם וגשר הנמל, סיור בשכונת הרוקס ובגנים הבוטנים. הפלגה עם מעבורת למאנלי, לראות את המבט היפה של קו הרקיע של סידני. טיול במנלי במדרחוב וסיור בטיילת שלאורך חוף מנלי. טיול בשעות הערב בנמל דארלינג עם מסעדות ואתרי בילוי.
יום 3 - טיול בסידני Sydney במרכז העיר, עליה למגדל סידני עם תצפית פנוראמית של העיר. ביקור בגן החיות טארונגה ובאקווריום. סיור בחוף בונדיי האופנתי עם גלריות, מסעדות, פאבים.
יום 4 - נסיעה מסידני Sydney להרים הכחולים Blue Mountains וטיול באזור העיר קאטומבה, ביקור בנקודת התצפית "שלוש האחיות" שליד מרכז המבקרים וטיולים רגליים בשמורה.
 יום 5 - טיסה מסידני Sydney להרווי ביי Hervey Bay
יום 6 - טיול באי פרייזר Fraser עם ג'יפ או אוטובוס מיוחד. מעבר לאי עם מעבורת, טיול ברגל ביער גשם, בילוי ושחיה באגם מקנזי ובנחלים הרבים וסיור בדיונת חול.
יום 7 - טיול באי פרייזר Fraser נסיעה לאורך החוף עם שרידי האונייה מאחנו, כלבי הדינגו, עצירה במקומות מענייניות ותצפית נוף מהראש האינדיאני. חזרה להרווי ביי.
יום 8 - טיסה מהרווי ביי Hervey Bay לקיירנס Cairns ונסיעה לפורט דוגלס Port Douglas בדרך נוף "קפטן קוק".
יום 9 - טיול בשונית המחסום הגדולה The Great Barrier Reef הפלגה, תצפית ימית, שחיה ושנורקל בשונית האלמוגים עם הדגים הצבעונים.
יום 10 - טיול בשמורת דיינטרי Daintree National Park עד כף טריבולסיון. הליכה בשבילים המסודרים ביער הגשם, סיור בחופים הבתוליים הארוכים ועצירה לטעימה בחברת גלידת דיינטרי.
יום 11 - טיסה מקיירנס Cairns לבאיירס רוק Ayers Rock וביקור בפארק הלאומי אולורו Uluro. נסיעה לנקודת התצפית בזמן השקיעה כדי לראות את הסלע והסביבה עם הצבעים המרהיבים שמשתנים.
יום 12 - טיול באיירס רוק Ayers Rock ונסיעה לאליס ספרינגס Alice Springs נסיעה מוקדם בבוקר לנקודת התצפית של הזריחה. טיול בוקר במסלול הבסיס באזור קוניה ומאלה. נסיעה לקטה טגו'טה, טיול בעמק הרוחות ונסיעה לאליס ספרינגס.
יום 13 - טיול באליס ספרינגס Alice Springs בעיירה החמודה ובהרי מק דונלד המערבים.
יום 14 - טיסה מאליס ספרינגס Alice Springs למלבורן Melbourne.
יום 15 - טיול במלבורן Melbourne במרכז העיר, סיור בגנים הבוטנים היפים ובאנדרטה לגיבורי מלחמת העולם הראשונה ממנה יש נוף יפה על העיר. נסיעה אחר הצהרים לאי פיליפ כדי לראות את "מצעד הפינגווינים" העולים מן הים וחזרה למלבורן.
יום 16 - נסיעה בדרך האוקיינוס הגדולה  Great Ocean Road ממלבורן דרך טורקוי, אנגלסה. נסיעה בדרך נוף מתפתלת לאורך החוף מלורנה עד מפרץ אפולו, עצירה ליד נהר קנט כדי לראות את הקואלה. נסיעה חזרה למלבורן.
יום 17 - טיסה חזרה למלבורן Melbourne

 

 

המלצות לטיולים קצרים באוסטרליה:
3-4 ימים: ניו סאות' ויילס - סידני, ההרים הכחולים
2-4 ימים: ויקטוריה - מלבורן, דרך האוקיינוס הגדולה
3-5 ימים: קווינסלנד - שונית המחסום הגדולה, שמורת דיינטרי
2-4 ימים:האאוטבאק האוסטרלי  - איירס רוק, אליס ספרינגס
1-2 ימים:דרום אוסטרליה  - אי הקנגרו
4-6 ימים: מערב אוסטרליה - פרת', שמורות טבע במדבר
3-5 ימים: הטריטוריה הצפונית - פארק הלאומי קאקאדו
2-4 ימים:טזמניה  - הובארט, נוף וטרקים
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: סידני, צפון קווינסלנד.
אפשר לשלב טיול באוסטרליה עם ביקור במדינות שכנות: הטבע הפראי בניו זילנד פרטים על ניו זילנד».

 

טיפים
1. אפשר לטייל באוסטרליה בכל עונות השנה, בגלל הגודל שלה. החודש המומלץ לטיול הוא אוקטובר בו אפשר לבקר בנוחיות באתרים המרכזים. בדרום אוסטרליה כדאי לטייל בקיץ: מאוקטובר עד מרץ בה מזג האוויר נוח; בקווינסלנד ובצפון אוסטרליה מומלץ להגיע ממאי עד אוקטובר שהיא העונה היבשה, במדבריות של מרכז אוסטרליה העונה הנוחה היא: ממרץ עד מאי או בחודשי אוקטובר, נובמבר.
2. מקובל להגיע לאוסטרליה בטיסה דרך אחת מערי מזרח אסיה, כמו הונג קונג, בנגקוק בתאילנד או סיאול בדרום קוריאה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא שילוב של טיסות פנים בגלל המרחקים העצומים, רכב שכור מחוץ לערים הגדולות ותחבורה ציבורית בערים הגדולות. הנהיגה באוסטרליה היא בצד שמאל של הכביש.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באוסטרליה והיא נחשבת למקום בטוח.
5. אוסטרליה נחשבת למקום יקר למטייל הישראלי והוא יעד די פופולארי לטיול, בעיקר לטיולים ארוכים.
6. המטבע המקומי הוא דולר אוסטרלי. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת כרטיס אשראי בינלאומי, לשלם בו ולהוציא כסף מקומי בכספומטים. כאמצעי ביטחון מומלץ לקחת סכום מסוים באיורו או דולר מזומן שאפשר להמירו במקום.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות הרבות ובמרכזי הקניות בערים, אך במקומות נידחים המבחר מצומצם יותר.
8. אוסטרליה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא אנגלית.
10. חובה להוציא ויזה מראש לפני שמגיעים לאוסטרליה בשגרירות בתל אביב וחשוב להגיש את המסמכים לפחות חודש מראש.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150$
80-150$
פחות מ- 80$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  סידני Sydney    
A - Radisson Blu Plaza
אתר המלון

61-2-82140000
.
A - Travelodge Phillip Street
אתר המלון

61-2-82249400
.
B - Coronation
אתר המלון

61-2-92663100
.
  ההרים הכחולים Blue Mountains     
B - Sky Rider Motor Inn
אתר המלון

302Bathurst Rd, Katoomba
המלצות מטיילים

61-2-47821600
.
  נוסה Noosa     
B - Noosa Yallambee
אתר המלון

61-7-54498632
.
  הרווי ביי Hervey Bay    
B - Colonial Lodge
אתר המלון

94 Cypress St, Torquay

המלצות מטיילים
61-7-41251073
.
  אי פרייזר Fraser    
B - Eurong Beach Resort
אתר המלון

61-7-41201600
.
  פורט דוגלס Port Douglas    
A - Paradise Links Resort
אתר המלון

70 Nautilus St

המלצות מטיילים
61-7-40991511
.
  שמורת דיינטרי Daintree National Park    
A - Cape tribulation Sanctuary
אתר המלון

Cape tribulation
המלצות מטיילים

61-7-40980042
.
  קיירנס Cairns    
A -
Mercure Hotel Harbourside
אתר המלון

209-217The Esplanade
המלצות מטיילים

61-7-40518999
.
B -
Best Western
אתר המלון

McLeod & Aplin St
המלצות מטיילים

61-7-40816000
.
  אליס ספרינגס Alice Springs    
A -
Quest Apartments
אתר המלון

9-10South Terrace
המלצות מטיילים

61-8-89590000
.
B -
Alice On Todd Apartments
אתר המלון

5Strehlow St
המלצות מטיילים

61-8-89538033
.
  איירס רוק Ayers Rock     
A - Desert Gardens
אתר המלון

61-2-82968010
.
  מלבורן Melbourne    
B - City Tempo
אתר המלון

61-3-82567555
.
B - Travelodge Southbank
אתר המלון

9Riverside Quay, Southbank
המלצות מטיילים

61-3-86969600
.
A - Jasper Hotel
אתר המלון

489Elizabeth Street
המלצות מטיילים

61-3-83272777
.
  מפרץ אפולו Apollo Bay     
B - Angel's Guest House
אתר המלון

61-3-52377085
.
  ווארנמבול Warrnambool     
B - City Central Apts
אתר המלון

61-3-5622140
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
סידני Sydney    
Blue Stone Cafe
אתר המסעדה

Hunter & O'Connel
המלצות מטיילים

61-2-92211841
.

מנלי Manly    
Manly Grill
.

30-31South Steyne
המלצות מטיילים

61-2-99770997
.

הרווי ביי Hervey Bay    
Santini
אתר המסעדה

470Esplanade Torquay
המלצות מטיילים

61-7-41255880
.

פורט דוגלס Port Douglas    
The Beach Shack
אתר המסעדה

29Barrier st., Four Mile Beach
המלצות מטיילים

61-7-40991100
.

מלבורן Melbourne    
Schnitz Cafe Schnitzel Bar
אתר המסעדה

61-3-93290342
.

רוב המסעדות באוסטרליה טובות, עם אוכל מגוון בסגנונות שונים, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומיים רבים.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
סוכנות נסיעות מקומית
Synergy Reef Sailing
אתר החברה
סוכנות נסיעות מקומית
Calypso
אתר החברה
סוכנות נסיעות מקומית
Ocean Safary
אתר החברה
סוכנות נסיעות מקומית
Fraser Experience
אתר החברה
סוכנות נסיעות מקומית
Fraser Explorer Tours
אתר החברה
טיסות פנים
Qantas Airways
אתר החברה
טיסות פנים
Virgin Australia
אתר החברה
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה
השכרת רכב
Melbourne Car Rental
אתר החברה
השכרת רכב
Ace Tourist Rentals
אתר החברה
השכרת רכב
Trifty
אתר החברה

 

  תמונות מאוסטרליה  
קו הקריע של סידני אגם מקנזי באי פרייזר קואלה ליד נהר קנט
     
חוף בשמורת דיינטרי בית האופרה בסידני אולורו בערב בשקיעה
     
תחנת רכבת במלבורן עץ בהרי מק דונלד חופים באי פרייזר
     
דרך האוקיינוס הגדולה השמיים בזריחה באולורו מבט על מלבורן מהאנדרטת המלחמה

 

יער גשם בשמורת דיינטרי
 מבט על סידני ממטוס
אומנות אבוריג'ינית
אזור קוניה באולורו
 
אנדרטה לגיבורי מלחמה במלבורן
 חוף מנלי
הרי מק דונלד המערבים
     
שונית המחסום הגדולה
מבט ממגדל סידני
חוף כף טריבולאשיון
   
נמל דארלינג בסיני
דרך קפטן קוק צפונה מקיירנס
יער הגשם באי פרייזר