סין China

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


מדינה גדולה שעוברת שינוים מהירים בכל תחומי החיים. המטייל נחשף לפאר הקיסרי, לנוף מרהיב של הרים גבוהים, נהרות רחבות, מפלים, אגמים לצד שדות אורז וערים מודרניות עם רבי קומות וזיהום אויר.   בסין אוכלוסייה מגוונת של סינים לצד בני מיעוטים החיים בטיבט, באזורים ההררים שבדרום ובמזרח המדינה.
 

היא בירת סין ובה נמצאים אתרים היסטוריים רבים מתקופת הקיסרות לצד מבנים מודרניים. מומלץ לבקר בכיכר טיאננמן (Tian'anmen square) שהיא הגדולה בעולם עם שער השלום השמימי (Gate of Heavenly Peace), ולסייר באזור מגדלי התוף (Drum Towers) המרשימים. אפשר לבקר במאוזוליאום של היו"ר המפלגה הקומוניסטית מאו צה טונג (Mao memorial hall). כדאי לבקר בפארק זונשאן (Zhongshan park) שנמצא במערב כיכר טיאננמן, ליד חומות העיר האסורה, לטייל בין הבריכות והצמחייה המטופחת.

כדאי לעלות לגבעת הפחם (Coal hill) הנמצאת פארק גונשאן (Jingshan park) ממנה יש תצפית יפה על העיר האסורה. מומלץ להיכנס לעיר האסורה (Forbidden city) הענקית המוקפת חומה דרך השער הצפוני שמול הגבע. מומלץ לטייל בשדרה המרכזית, לראות את הארמונות הבנויות בסגנון ארכיטקטוני של סין העתיקה, ולבקר במבנים שמסביב בתצוגות מעניינות כמו היכל התכשיטים, מוזיאון השעונים וקיר תשעה הדרקונים (Nine dragon wall). כדאי לבקר בפארק ביהאי (Beihai) גן יפה מצפון לעיר האסורה ולשוט באגם שבמרכזו.

מומלץ לבקר בארמון הקיץ (Summer palace) הנמצא בתוך פארק גדול ויפה בצפון מערב העיר. כדאי לטייל במסדרון הארוך (Long corridor) לראות את הציורים היפים על הקירות והתקרה, את ספינת השיש (Marble boat) שליד האגם. אפשר לעלות במדרגות של גבעת אריכות הימים (Longevity hill) כדי לבקר במקדש המרכזי, או לשוט באגם הגדול בלב הגן. מומלץ לבקר בשחזור של כפר סיני רחוב סוז'ו (Suzhou street).

כדאי לבקר במקדש השמיים (Temple of Heaven) הנמצא בפארק טינטאן (Tiantan park) שהיה מקום התפילה של קיסרי סין. מומלץ לטייל בין הפגודות המרשימות, לראות את "קיר ההד" (Echo wall) המתעגל, לטייל בגן בו הסינים שעושים תרגילי טאי צ'י ומשחקים משחקי קוביות. אפשר לבקר שוק הפנינים (Hongqiao market) הגדול שלידו.

מומלץ לבקר במקדש לאמה (Lama Temple) הטיבטי שנמצא בצפון מזרח העיר. במקום עשרות פסלים וקישוטים עם צבעוניות עזה ומתפללים שמדליקים קטורת. אפשר לבקר בפארק דיטאן (Ditan park) שבסמוך ובמקדש קונפוציו (Confucius Temple). כדאי לסייר בכפר האולימפי עם אצטדיון "קן הציפור" (Yiheyuan olympic stadium). מומלץ לטייל בין הסמטאות הצרות של חוטונג (Hutong) שכונה שבה השתמר אורך החיים המסורתי. אפשר לבקר בשוק המשי (Market silk) הנמצא ליד גן ריטאן (Ritan park), לטייל במדרחוב וואנגפוג'ינג (Wangfuijing Daijine) עם חנויות יוקרה ולראות את שוק האוכל הלילי (Donghuamen) התוסס שלידו. בערב אפשר ללכת למופע אקרובאטיקה או לאופרה סינית. כדאי לבקר ברובע אומנים פקטורי 798 (Factory 798) הנמצא בצפון מזרח העיר ולסייר ברחוב ליוליציאנג (Liulichang) עם שוק האומנות.

החומה הסינית (The Great Wall) נמצאת מצפון לבייג'ינג וכדאי לבקר באחד מהאתרים. המקום הפופולארי ביותר הינו באזור באדאלינג (Badaling) המלא בתיירים וסיור בו משולב עם ביקור בקברי שושלת מינג (Ming tombs). מומלץ לבקר באתר סימאטאי (Simatai) בה יש חומה ארוכה משוחזרת.


 

צפון סין

צ'נגדה (Chengde) היא עיר נופש הררית שנמצאת מצפון מזרח לבייג'ינג והייתה עיירת הקיץ של הקיסרים. מומלץ לבקר במקדש פוטוו דזונגצ'נג (Putuozongcheng Miao) הטיבטי הגדול והמרשים, בגנים ומקדשים של ארמון הקיץ (Bishu Shanzhuang). כדאי לבקר במקדש פונינג (Puning Si) ובמקדש ש'ומי פושואו (Xumi Fushou).

אפשר להגיע לעיר דאטונג (Datong) שממערב לבייג'ינג, לבקר במערות יונגאנג (Yungang Grottoes) עם פסלי בודהה הגדולים החצובים בסלע. בדאטונג כדאי לסייר במנזר התלוי (Hanging Monastery) ולבקר בפגודה מעץ (Wooden Pagoda) העתיקה שבאזור.

פינגיאו (Pingyao) היא עיר היסטורית המוקפת חומה שהשתמרה. מומלץ לטייל בעיר, לסייר על החומות. כדאי לבקר במתחם משפחת צ'יאו (Qiao Family Compound) ובמקדש זנגו (Zhenguo Temple) שמצפון לעיר ובמתחם משפחת וונג (Wang Family Compound) הגדול.

לוו-יאנג (Luoyang) היא עיר היסטורית בה כדי לסייר במערות לונגמאן (Longmen Grottoes) עם הפסלים המרשימים, לבקר במקדש הסוס הלבן (White Horse Temple) עם האולמות המקושתים ולסייר במקדש שאולין (Shaolin Temple) עם הגנים והמבנים המרשימים.

שיאן (Xian) הייתה בירה קדומה של סין. כדאי לבקר באתר הקבורה של לוחמי הטרה קוטה (Terracotta Army) שנבנתה לפני 2,200 שנים. במקום יש חיילים וסוסים בגודל טבעי העשויים מחימר ומרכבות מברונזה במערך קרבי. מומלץ לבקר בפגודת אווז הבר (Big goose pagoda), לסייר ברובע המוסלמי ולבקר במסגד הגדול. כדאי לבקר במוזיאון ההיסטורי (Shanxi Museum). מומלץ לטייל על חומות העיר (The Ancient City Walls) ולבקר במגדל התוף (Drum Tower). כדאי לבקר בכפר הניאוליתי באנפו (Banpo Neolithic Village) הסמוך. בערב אפשר לטייל באזור הקניות טאנג (Great Tang All Day Mall).


 

סצ'ואן (Sichuan)

מחוז בדרום מערב סין, אזור פורה, עם שמורות טבע יפות ואתרים בודהיסטיים עתיקים. מומלץ לבקר בעיר צ'נגדו (Chengdu) בירת סצ'ואן שוקקת חיים. מומלץ לטייל ברובע הסיני המשוחזר עם בתי תה מסורתיים, ולבקר במרכז לחקר דובי הפנדה (Panda Breeding Research). כדאי להגיע ללה שאן (Leshan), לשוט בנהר עד לפסל הענק של בודהה (Giant Buddha) החצוב בסלע. מומלץ לטייל בפארק אמישאן (Emeishan), לעלות ברכבל להר אמיי (Mt. Emei), לטייל בשבילי היער עם הצליינים שעולים לרגל למנזרים (Wannian Monastery) הבנויים על הפסגות.

בצפון מחוז סצ'ואן נמצאות שמורות טבע מדהימות. שמורת ג'וזייגו (Jiuzhaigou) הידוע גם כעמק תשעת הכפרים, הבנויה בצורת האות Y עם נופים של אגמים, הרים, מפלים וצמחייה מגוונת. בשמורה נוסעים עם אוטובוס, יורדים בנקודות הנוף ומטיילים על דק עץ עד לנקודות תצפית מרהיבות. שמורת הואנג לונג (Huanglong) המיוחדת נמצאת בגובה 3500 מטר. בשמורה יש מסלול נוח עם המון מדרגות בין טרסות מלאות במים, אגמים קטנים בצבעים מגוונים ומפלים מרהיבים. לאורך המסלול קיימות נקודות עזרה עם חמצן בגלל הגובה הרב.


 

יונאן (Yunnan)

ליג'יאנג (Lijiang) עיירה ציורית באזור הררי שבה גרים בני המיעוט הנאשי (Naxi). מומלץ לטייל בעיר העתיקה המסורתית עם תעלות מים, גשרונים ובתי עץ נמוכים. אפשר לבקר במוזיאון דונגבה (Dongba Culture Museum) של תרבות הנאשי. כדאי לראות את ההופעה "רישמי ליג'יאנג" (Lijiang Impression) על רקע ההרים עם הפסגות המושלגות. מומלץ לנסוע ולעלות ברכבל על הר השלג של דרקון הירקן (Jade Dragon Snow Mountain) שגובו 5,500 מטרים או על הר אחר בסביבה שלא נמצא בערפל. מומלץ לסייר בכפר באישה (Baisha), לראות את ציורי הקיר המיוחדים ולבקר בפארק של בריכת הדרקון השחור (Black Dragon Pool Park), ללכת מסביב לאגם וליהנות מהנוף.

כדאי לנסוע צפונה, לעשות טרק בערוץ הקניון דילוג הנמר (Tiger Leaping Gorge) ולהמשיך לג'ונגדיאן (Zhongdian) הידוע בשם שנגרי-לה (Shangri La). מומלץ לסייר בשוק המקומי, לבקר במנזר סונגזאנלין (Songzanlin) הטיבטי ולטייל ברחובות העיר העתיקה. כדאי לטייל בכפרים שבסביבה בליווי נהג עם מדריך מקומי, לבקר באגם ביטחאי (Bitahai Lake).

דאלי (Dali) עיירה נחמדה בה מתגוררים בני המיעוט הבאי (Bai). כדאי לטייל בעיר העתיקה ברחובות המרוצפים העוברים בין בתי אבן מסורתיים. מומלץ לנסוע ולטייל ליד אגם ארחאי (Erhai Lake) ולבקר במקדש שלוש הפגודות (Tong dynasty three pagodas). אפשר לעשות טיולים מסביב לדאלי ולבקר בכפרים הציורים של שבטי יונאן (Yunnan minority groups) עם התלבושות המסורתיות.

קונמינג (Kunming) היא בירת יונאן. מומלץ לסייר בעיר העתיקה עם המקדשים הרבים, לבקר בכפר המיעוטים (Yunnan Nationalities Village). כדאי לנסוע ולטייל ביער האבן שילין (Shilin) עם עמודים רבים זקופים שעוצבו על ידי הטבע בצורות מוזרות.


 

דרום סין

גואנגזו (Guangzhou) היא עיר תוססת בדרום סין הידוע בשם הקודם שלה קנטון (Canton). מומלץ לבקר ברובע האירופאי האלגנטי, לראות את האנדרטה של סון יאט-סן (Sun Yat-Sen Memorial Hall) ולטייל ברובע המסחרי עם חנויות היוקרה ורבי הקומות.

העיר גווילין (Guilin) נמצאת באחד מאזורי הנוף המרשימים ביותר של סין. אפשר לעלות לפסגת פובו (Fubo Hill) ממנה יש תצפית נוף יפה, לראות את חדק הפיל (Elephant Trunk Hill) שבנהר ולבקר במערת הנטיפים "חליל הסוף" (Reed Flute Cave). בערב אפשר לטייל במרכז העיר באזור האגמים המוארים. מומלץ לנסוע צפונה מגווילין ולבקר בטרסות האורז לונגשאנג (Longsheng), ובדרך לבקר בכפרים של שבטי מיעוטים אתניים צבעוניים. כדאי לבקר בכפר הואנגלואו (Huangluo) של נשות ארוכות השיער. כדאי לנסוע לעיירה יאנגשו (Yangshuo) שמדרום לגווילין, לעשות שיט על נהר לי (Li River Cruise) הזורם בין צוקים תלולים ושדות אורז. כדאי לבקר בשוק שבכפר האומנים פולי (Fuli), לטפס על גבעת הירח (Moon hill) למבט יפה לסביבה. בערב מומלץ לבלות במופע "התרשמות" (Impression Sanjie Liu) מדהים שמשלב שירה, משחק, אור, מוזיקה על מי הנהר בין פסגות האבן. כדאי לעשות סיור עם מדריך בכפרים שבסביבה.

כדאי להגיע למערות דאזו (Dazu Rock Carvings) המקושטות בציורי קיר ופסלים דתיים ולבקר באתר "אוצר הגבע" (Baodingshan). למערות מקובל להגיע מעיר המחוז הגדולה צ'ונגצ'ינג (Chongqing)

מומלץ להגיע למחוז גויג'ואו (Guizhou) בדרום-מזרח סין הידוע בכפרי המיעוטים הלבושים בבגדים ססגוניים ומקושטים ובתספורות ייחודיות. כדאי לבקר בכפרים של בני המיאו (Miao) ובני הדונג (Dong) שבאזור העיר קאילי (Kili): זאושינג (Zhaoxing) ובאשא (Basha) של בני הדונג עם בתים מסורתיים וגשרים מעץ, במבוק ואבן ובכפר שיג'יאנג (Xijiang) של בני המיאו הבנוי מבתי עץ בני שלש קומות, לראות הופעה של שירים וריקודים.


 

שנגחאי (Shanghai) היא עיר גדולה המשלבת מבנים קולוניאליים ורבי קומות מודרניים, והיא המרכז העסקים והמסחר של סין. מומלץ לבקר במוזיאון שנגחאי (Shanghai Museum) העשיר בעתיקים ואומנות סינית מגוונת. כדאי לטייל ברובע הסיני העתיק, בגני יו (Yu Yuan Garden) ובמקדש בודהה מאבן ירקן (Jade Buddha Temple). מומלץ לטייל מדרחוב הקניות נאנג'ינג (Nanjing road) ולסייר בטיילת ה"בונד" (The Bund) ממנה אפשר לראות את גורדי השחקים העצומים הנשקפים מעבר לנהר ברובע פו-דונג (Pudong) החדש. כדאי לעלות לקומה ה- 88 של מגדל ג'ין מאו (Jin Mao Tower) לתצפית מדהימה על העיר. מומלץ לטייל ברובע היהודי, לבקר בבית הכנסת ולסייר ברובע הצרפתי. בערב כדאי לבלות במופע אקרובטיקה.

כדאי לטייל בעיירות הגנים והתעלות סוג'ואו (Suzhou) וטונגלי (Tongli) שממערב לשנחאי. בסוג'ואו (Suzhou) כדי לבקר באחד מהגנים היפים: גן "המנהלן הצנוע" (Humble Administrator's Garden) או לסייר בגן ההשתהות (Lingering Garden) ולסייר בין התעלות ובסמטאות הצרות. בערב כדי לבלות בשוק הלילה המקסים. בטונגלי (Tongli) כדאי לשוט בתעלות ולבקר בגן המנוחה וההשתקפות (Retreat & Reflection Garden).

האנגג'ואו (Hangzhou) היא עיר יפה מדרום לשנגחאי. מומלץ לטייל בגנים שליד האגם המערבי (Xi Hu), לבקר בפגודת שש ההרמוניות (Liuhe Pagoda). כדאי לבקר במקדש לינג-יין (Lingyin Temple) הזן בודהיסטים הגדול הממוקם בתוך יער ולעשות סיור בין מטעי התה שמסביב לעיר.  

כדאי להגיע לעיר הואנגשאן (Huangshan), לטייל במדרחוב טונסי (Tunxi Laojie) עם החנויות הרבות. מומלץ לטייל בשמורת ההר הצהוב (Huangshan) לעלות עם רכבל על פסגת ההר, לעשות טיולים רגליים לנקודות תצפית נוף של צוקי סלע זקופים ועצי אורן מיוחדים. כדאי לבקר באזור בכפרים העתיקות: חונגצון (Hongcun) בה מומלץ לטייל ברחובות הציורים ולבקר בבתי האצולה הכפרית ששוקמו, וסידי (Xidi) הציורי עם הבתים המיוחדים, גשרי האבן העתיקים ובתי האצולת.


 

חבל אוטונומי גדול בדרום מזרח סין, שנמצא במישור רחב ובגובה רב, בעל תרבות ואוכלוסייה מיוחדת. להסה (Lhasa) בירת החבל היא עיר גדולה ומעניינת, בגובה 3,500 מטר. מומלץ לבקר בארמון פוטאלה (Potala palace) הענק והמרשים שהיה הארמון של הדלאי למה. בעיר העתיקה כדאי לסייר ברחוב בארקור (Barkhor Street) עם השוק הססגוני ולבקר במקדש ג'וקהנג (Jokhang Temple) החשוב. מומלץ לסייר בפארק נורבולינקה (Norbulinka) הנחמד, לבקר במנזר דרפונג (Drepung Monastery) הגדול ובמוזיאון הטיבטי (Tibet Museum) המענין. כדאי לנסוע צפונה, לבקר במנזר וסארה (Sera monastery) המרשים ולסייר במנזר גאנדן (Ganden Monastery) הגדול, ממנו יש נוף יפה לעמק.

מומלץ להגיע לעיר טסטאנג (Tsetang) שבעמק יארלונג (Yarlung) שמצפון ללהסה, לטייל באזור ולבקר במנזר סאמייה (Samye Monastery) עם הפסלים והציורים האופייניים לתרבות הטיבטית. אפשר לבקר בארמון יומבו לקאנג (Yumbulagang) ולעלות לנקודת תצפית הפו-רי (Hepo-ri) על העמק.

כדאי לטייל באזור אגם נאם טסו (Namsto Lake) הקדוש בעל המים הצלולים בצבע טורקיז ונוף של מישורים והרים צחיחים. מומלץ לצפות בשקיעה ובזריחה באזור האגם.

כדאי לנסוע דרומה מלסה עד למחנה הבסיס של הר אוורסט (Mt. Everest Base Camp). בדרך מומלץ לצפות באגם ימדרוק (Yamdrok Lake) בעל צבע טורקיז, לבקר בעיר גייאנצה (Gyantse) במתחם המנזרים פאלקור צ'ודה וקומבום (Pelkor Chode & Kumbum) ולעלות לתצפית מגייאנצה דונג (Gyantse Dzong). כדאי לסייר במנזר טאשילומפו (Tashilumpo Monastery) המרשים בעיר שיגטצה (Shigatse) ומדרום לעיר לבקר במנזר סקאיה (Sakya monastery). מומלץ לבקר במנזר רונגבוק (Rongbuk Monastery) שנמצא למרגלות הר אוורסט ליד העיירה שגאר (Shelkar). כדאי לצפות בשקיעה ובזריחה על הר האוורסט (Mt. Everest) על רקע הנוף של פסגות הרים מושלגות. אפשר לנסוע מתחנת הבסיס של הר אוורסט לנפל (Nepal) השכנה.


עיר נמל תוססת, משגשגת, צבעונית, ובה גורדי שחקים רבים הנמצאת בדרום סין והייתה מושבה בריטית. מומלץ לטייל בחצי האי קאולון (Kowloon), לסייר ברחוב הראשי נתן (Nathan road) שהוא אזור של חנויות ומרכזי קניות רבות. כדאי לשוט במפרץ עם המעבורת (Star Ferry) כשברקע הנוף האורבאני המרשים של הרבה רבי קומות באי הונג קונג (Hong Kong's skyline). מומלץ לסייר בין הבניינים של המרכז הפיננסי החשוב ולעלות לפסגת ויקטוריה (Victoria Peak) ממנה יש תצפית מרהיבה על העיר והמפרץ. כדאי לשוט במעגן הדייגים אברדין (Aberdeen) לראות את הסירות בהם מתגוררים תושבים מקומיים. אפשר לבקר ובשוק הלילה (Temple Street Night Market). מומלץ לבקר במוזיאון ההיסטורי בקאולון. אפשר לנסוע לסטנלי (Stanley), לסייר בטיילת על החוף ולבקר בשוק המגוון.

 
מקאו (Macau)
חצי אי לחופה הדרומי של סין, שהייתה מושבה פורטוגזית ומגיעים עליה עם רחפת מהונג קונג. המקום מהווה מרכז הימורים עם מקומות בילוי ובתי קזינו רבות בסגנון לאס וגאס. מומלץ לטייל ברחובות השקטים של העיר, לעלות לגבעת פנהה (Penha Hill) לתצפית על מעבר הגבול עם סין, לבקר במקדש "אמה" (A-Ma Temple), לראות את חזית כנסיית סאו פאולו (Ruínas de São Paulo) שנחרבה.

 

טיול המומלץ הקלסי (שילוב של תחבורה ציבורית וטיולים מאורגנים מקומיים)

יום 1 -  טיסה לבייג'ינג Beijing )北京(.

יום 2 -  טיול בבייג'ינג Beijing בכיכר טיאננמן )天安门广场( עם שער השלום השמימי המפורסם. סיור בפארק זונשאן )中山公园/中山公園( עם הבריכות והצמחייה המטופחת. טיול בעיר האסורה )故宫( בשדרה המרכזית וביקור במבנים שמסביב: היכל התכשיטים, מוזיאון השעונים וקיר תשעה הדרקונים. עליה לגבעת הפחם שבפארק גונשאן )景山公园( לתצפית על העיר האסורה. סיור בפארק ביהאי )北海公园( היפה. טיול בין הסמטאות הצרות של חוטונג שבה השתמר אורך החיים המסורתיים. בערב טיול בכיכר טיאננמן ובאזור מגדלי התוף המוארים.

יום 3 -  טיול בבייג'ינג Beijing בארמון הקיץ )颐和园( במסדרון הארוך עם הציורים היפים, עד ספינת השיש שליד האגם. ביקור בשחזור כפר סיני רחוב סוז'ו. ביקור במקדש השמיים )天坛(, טיול בין הפגודות וב"קיר ההד" המתעגל. ביקור בשוק הפנינים )红桥百货中心( הגדול שלידו. בערב בילוי במופע אקרובאטיקה וקרקס מלאכותי או באופרה סינית

יום 4 -  טיול לחומה הסינית The Great Wall )万里长城( באזור סימאטאי )司马台( בה יש חומה ארוכה משוחזרת או באזור באדאלינג )八达岭( המשולב עם ביקור בקברי שושלת מינג. חזרה לבייג'ינג וביקור במקדש לאמה )雍和宫( הטיבטי עם פסלים וקישוטים צבעוניים. טיול במדרחוב וואנגפוג'ינג עם חנויות יוקרה וסיור בשוק האוכל הלילי התוסס שלידו .

יום 5 -  טיסה מבייג'ינג Beijing לשיאן Xian )西安( וטיול בשיאן ביקור במוזיאון ההיסטורי, סיור בפגודת אווז הבר )大雁塔(. בערב טיול ברובע המוסלמי.

יום 6 - טיול בשיאן Xian ביקור באתר הקבורה של לוחמי הטרה קוטה. סיור בשוק המוסלמי וביקור במסגד הגדול. בערב סיור על חומות העיר וביקור במגדל התוף.

יום 7 - טיסה משיאן Xian לג'וזייגו Jiuzhaigou וטיול בשמורת הואנג לונג )黄龙(, עליה ברכבל וירידה במדרגות הרבות בין טרסות עם מים, אגמים קטנים ומפלים. נסיעה לג'וזייגו.

יום 8 - טיול בשמורת ג'וזייגו Jiuzhaigou )九寨沟( נסיעה עם האוטובוס בצד הימני של השמורה, חזרה וירידה בתחנות השונות ליד המפלים המרשימים ובאגם המראה. נסיעה וטיול בצד השמאלי של השמורה.

יום 9 -  טיסה מג'וזייגו Jiuzhaigou לצ'נגדו Chengdu וטיול בצ'נגדו ברובע הסיני המשוחזר המלא בתיירים.

יום 10 - טיול בצ'נגדו Chengdu, נסיעה ללה שאן Leshan )乐山( ולאמישאן Emeishan ביקור במרכז לחקר דובי הפנדה בצ'נגדו. נסיעה ללה שאן, שיט בנהר עד הפסל הענק של בודהה. נסיעה לאמישאן.

יום 11 - טיול באמישאן Emeishan ונסיעה לצ'נגדו Chengdu נסיעה ועליה ברכבל להר אמי )峨嵋山(, טיול בשבילים עם הצליינים וביקור במנזרים. נסיעה לצ'נגדו.

יום 12 - טיסה מצ'נגדו Chengdu לליג'יאנג Lijiang )( וטיול בליג'יאנג ברחובות הצרות של העיר העתיקה החמודה הבנויה בסגנון מסורתי.

יום 13 - טיול באזור ליג'יאנג Lijiang. נסיעה לשמורת הטבע עם מופעה שירים וריקודים "רישמי ליג'יאנג". נסיעה ועליה ברכבל אל הר השלג של דרקון הירקן )玉龙雪山( הגובה או הר אחר בסביבה שאינו מכוסה בעננים. בדרך חזרה לליג'אנג ביקור בכפרים טיבטיים ובכפרים של בני הנאשי.

יום 14 - נסיעה מליג'יאנג Lijiang לג'ונגדיאן Zhongdian )中甸( וטיול באזור זה, נסיעה צפונה לקניון דילוג הנמר )虎跳峡( וטרק קצר בערוץ הנחל. נסיעה לג'ונגדיאן הידוע בשם שנגרילה.

יום 15 - טיול באזור ג'ונגדיאן Zhongdian טרק בין כפרים טיבטים, נסיעה וסיור באגם ביטחאי. טיול ברחובות העיר העתיקה של ג'ונגדיאן.

יום 16 - טיול באזור ג'ונגדיאן Zhongdian ונסיעה לליג'יאנג Lijiang סיור בשוק המקומי בג'ונגדיאן וביקור במנזר סונגזאנלין )松赞林寺( הטיבטי. נסיעה חזרה לליג'יאנג, ביקור בריכת הדרקון השחור בכפר באישה וסיור בין ציורי הקיר המיוחדים. ביקור במוזיאון דונגבה של תרבות נאשי בליג'יאנג.

יום 17 - נסיעה מליג'יאנג Lijiang לדאלי Dali וטיול בדאלי )古城( טיול באזור אגם ארחאי )洱海(, ביקור במקדש שלוש הפגודות )(. שיטוט ברחובות העיר העתיקה ובשוק של דאלי.

יום 18 - נסיעה מדאלי Dali לקונמינג Kunming וטיול בקומינג בעיר העתיקה עם המקדשים הרבים ובדרך ביקור בכפרי המיעוטים.

יום 19 - טיול בקומינג Kunming, טיסה לגווילין Guilin וטיול בגווילין נסיעה וסיור ביער האבן )石林( המרשים. טיסה לגווילין וסיור במרכז בעיר חמודה.

יום 20 - טיול באזור גווילין Guilin )桂林( ונסיעה ליאנגשו Yangshuo )阳朔县( נסיעה צפונה וסיור בטרסות האורז בלונגשאנג )龙胜梯田( המרשימות עם מדריך מקומי. בדרך חזרה לגווילין ביקור בכפר הואנגלואו של נשות ארוכות השיער. בערב נסיעה ליאנגשו.

יום 21 - טיול באזור יאנגשו Yangshuo נסיעה וביקור בשוק שבכפר האומנים פולי )福利镇(, שייט על נהר הלי )漓江( המתפתל בין צוקים תלולים ולמרגלותיהם שדות אורז, טיפוס לגבעת הירח למבט יפה לסביבה עם מדריך מקומי. בערב בילוי במופע מהדהים "התרשמות" המשלב שירה, משחק, אור, מוזיקה על מי הנהר בין פסגות האבן.

יום 22 - טיול באזור יאנגשו Yangshuo ונסיעה לגווילין Guilin סיור בין הכפרים מסביב לעיר שהיא חוויה מיוחדת ומרשימה. נסיעה חזרה לגווילין.

יום 23 - טיסה לשנגחאי Shanghai )上海( וטיול בשנגחאי ביקור במוזיאון שנגחאי המדהים. טיול בטיילת הבונד.

יום 24 - טיול בשנגחאי Shanghai עליה למגדל ג'ין מאו )金茂大厦(, סיור בגני יו )豫園(, טיול בגטו היהודי וביקור בבית הכנסת. בערב בילוי במופע אקרובטיקה.

יום 25 - טיול בשנגחאי Shanghai סיור ברובע הצרפתי, ביקור במקדש בודהה מאבן ירקן )玉佛禅寺(. טיול מדרחוב הקניות נאנג'ינג.

יום 26 - טיסה חזרה משנגחאי Shanghai


 

הטיול המומלץ בצפון מזרח סין (שילוב של תחבורה ציבורית וטיולים מאורגנים מקומיים)

יום 1 -  טיסה לבייג'ינג Beijing

יום 2 -  טיול בבייג'ינג Beijing בכיכר טיאננמן עם שער השלום השמימי, ובמאוזוליאום של מאו. סיור בפארק זונשאן עם הבריכות והצמחייה המטופחת. בערב טיול ברחוב ליוליציאנג עם שוק האומנות.

יום 3 -  טיול בבייג'ינג Beijing טיול בעיר האסורה בשדרה המרכזית וביקור במבנים שמסביב: היכל התכשיטים, מוזיאון השעונים וקיר תשעה הדרקונים. עליה לגבעת הפחם שבפארק גונשאן לתצפית על העיר האסורה. סיור בפארק ביהאי היפה. סיור בכפר האולימפי עם האצטדיון "קן הציפור". בערב סיור במדרחוב וואנג פן ג'ין עם חנויות יקרות, ובשוק לילה של אוכל המעניין.

יום 4 -  טיול בבייג'ינג Beijing בארמון הקיץ במסדרון הארוך עם הציורים היפים עד ספינת השיש שליד האגם. ביקור בשחזור כפר סיני רחוב סוז'ו. ביקור במקדש לאמה הטיבטי שנמצא בצפון מזרח העיר וסיור ברובע האומנים פקטורי 798.

יום 5 -  טיול בבייג'ינג Beijing ביקור במקדש השמיים, טיול בין הפגודות וב"קיר ההד" המתעגל. ביקור בשוק הפנינים הגדול שלידו. טיול בין הסמטאות הצרות של חוטונג שבה השתמר אורך החיים המסורתיים. בערב בילוי במופע אקרובאטיקה וקרקס מלאכותי או באופרה סינית.

יום 6 -  טיול לחומה הסינית The Great Wall באזור סימאטאי בה יש חומה ארוכה משוחזרת.

יום 7 -  נסיעה מבייג'ינג Beijing לצ'אנגדה Chengde וטיול בצ'אנגדה, ביקור במקדש פוטוו דזונגצ'נג הדומה למדקש פוטאלה הטיבטי שבלסה.

יום 8 -  טיול בצ'אנגדה Chengde ונסיעה לבייג'ינג Beijing סיור בארמון הקיץ בגן ובמקדשים, ביקור במקדש פונינג ובמקדש ש'ומי פושואו. נסיעה חזרה לבייג'ינג.

יום 9 -  נסיעה מבייג'ינג Beijing לדאטונג Datong וטיול בדאטונג במקדשים החצובים בסלע עם פסלי הבודהה הגדולים.

יום 10 - טיול בדאטונג Datong ונסיעה לבייג'ינג Beijing ביקור בפגודה מעץ ובמקדש התלוי. נסיעה חזרה לבייג'ינג.

יום 11 - טיסה מבייג'ינג Beijing לפינגיאו Pingyao וטיול באזור פינגיאו ביקור במקדש זנגו ובמתחם משפחת קיאו שמצפון לעיר עם מדריך מקומי.

יום 12 - טיול באזור פינגיאו Pingyao סיור על חומות העיר. נסיעה וטיול במתחם משפחת וונג. נסיעה חזרה לפינגיאו.

יום 13 -  טיסה מפינגיאו Pingyao לשיאן Xian טיול בשיאן ביקור במוזיאון היסטורי, סיור בפגודת אווז הבר. בערב טיול לרובע המוסלמי.

יום 14 - טיול בשיאן Xian ביקור באתר הקבורה של לוחמי הטרה קוטה. סיור בשוק המוסלמי וביקור במסגד הגדול. בערב סיור על חומות העיר וביקור במגדל התוף.

יום 15 - טיול בשיאן Xian וטיסה משיאן לשנחאי Shanghai ביקור בכפר הניאוליתי באנפו. טיול באזור הקניות טאנג. טיסה לשנחאי.

יום 16 - טיול בשנחאי Shanghai. ביקור במוזיאון שנגחאי המדהים. טיול בטיילת הבונד. ביקור במקדש בודהה מאבן ירקן. סיור ברובע הצרפתי ובמקדש בודהה מאבן ירקן.

יום 17 - טיול בשנגחאי Shanghai עליה למגדל ג'ין מאו, סיור בגני יו, טיול בגטו היהודי וביקור בבית הכנסת. בערב בילוי במופע אקרובטיקה.

יום 18 – טיול בסוג'ואו Suzhou ובטונגלי Tongli, נסיעה משנחאי. סיור בסוג'ואו בין התעלות ובסמטאות הצרות וביקור בגן ההשתהות. נסיעה לטונגלי, שיט בתעלות המים וביקור בגן המנוחה וההשתקפות. חזרה לסוג'ואו ובילוי בשוק הלילה.

יום 19 - נסיעה מסוז'ו Suzhou להאנגג'ואו Hangzhou.

יום 20 - טיול בהאנגג'ואו Hangzhou סיור בגדה המזרחית של האגם המערבי, ביקור בפגודת שש ההרמוניות. ביקור במקדש לינג-יין.

יום 21 - נסיעה מהאנגג'ואו Hangzhou להואנגשאן Huangshan בדרך סיור בין מטעי התה. טיול במדרחוב טונסי, המרכז המסחרי של העיר וסיור על שפת הנהר.

יום 22 - טיול בשמורת ההר הצהוב Huangshan נסיעה לשמורה, עליה ברכבל לפסגה וטיולים רגליים באזור עם הנוף המיוחד של צוקי סלע זקופים ועצי אורן מיוחדים. חזרה לעיר הואנגשאן.

יום 23 - טיול באזור הואנגשאן Huangshan וטיסה מהואנגשאן לשנחאי Shanghai. סיור בכפרים העתיקות: חונגצון וסידי הציורים עם הבתים המיוחדים, גשרי האבן העתיקים ובתי אצולת עם מדריך מקומי. טיסה לשנחאי.

יום 24 - טיסה חזרה משנחאי Shanghai.


 

הטיול המומלץ בטיבט (ברכב שכור עם מדריך ונהג)

יום 1 -  טיסה ללהסה Lhasa ונסיעה לטסטאנג Tsetang שבעמק יארלונג.

יום 2 -  טיול בטסטאנג Tsetang ונסיעה ללהסה, הסתגלות לגובה 3,100 מטר. ביקור במנזר סאמייה  עם פסלים וציורים אופייניים. ביקור בארמון יומבו לקאנג, עליה לנקודת תצפית הפו-רי. נסיעה ללהסה.

יום 3 -  טיול בלהסה Lhasa הסתגלות לגובה של 3,500 מטר. טיול במרכז העיר, ביקור במקדש ג'וקהנג החשוב וברחוב בארקור עם השוק הססגוני שבסמוך.

יום 4 -  טיול בלהסה Lhasa ביקור בארמון פוטאלה הענק והמרשים שהיה הארמון של הדלאי למה. סיור בפארק נורבולינקה הנחמד.

יום 5 -  טיול באזור להסה Lhasa נסיעה וביקור במנזר וסארה המרשים ובמנזר גאנדן הגדול שמצפון ללהסה, ממנו יש נוף יפה לעמק.

יום 6 -  נסיעה מלהסה Lhasa לשיגטצה Shigatse דרך גייאנצה Gyantse. נסיעה במעבר הרים ומבט על אגם ימדרוק בעל צבע טורקיז. ביקור בגייאנצה במתחם המנזרים פאלקור צ'ודה וקומבום, עליה לתצפית מגייאנצה דונג. נסיעה לשיגטצה.

יום 7 -  טיול בשיגטצה Shigatse ונסיעה משיגטצה לשגאר Shelkar סיור במנזר טאשילומפו המרשים. נסיעה לשגאר.

יום 8 - נסיעה משגאר Shgear למחנה הבסיס של הר אוורסט  Base CampMt. Everest
ביקור במנזר רונגבוק שנמצא למרגלות הר אוורסט. מבט בשקיעה על הנוף של פסגות הרים מושלגות.

יום 9 -  נסיעה ממחנה הבסיס של הר אוורסט  Base CampMt. Everest   לשיגטצה Shigatse בבוקר צפייה בזריחה על הר הגבוה ביותר בעולם. נסיעה לשיגטצה וביקור במנזר סקאיה.

יום 10 - נסיעה משיגטצה Shigatse לאגם נאם טסו Namsto Lake הקדוש בעל המים הצלולים בצבע טורקיז בנוף של מישורים והרים צחיחים. מבט בשקיעה על הנוף הנשקף באזור האגם.

יום 11 - נסיעה מאגם נאם טסו Namsto Lake ללהסה Lhasa בבוקר צפייה בזריחה היפה ונסיעה ללהסה.

יום 12 - טיול בלהסה Lhasa ביקור במנזר דרפונג הגדול, ביקר במוזיאון הטיבטי וטיול בעיר המיוחדת.

יום 13 - טיסה חזרה מלהסה Lhasa

 

מפת סין

 

המלצות לטיולים קצרים בסין:

4-7 ימים: בייג'ינג - ארמונות, שווקים, החומה הגדולה (חום)

6-9 ימים: צפון סין - צ'אנגדה, שיאן (כחול)

5-7 ימים: סצ'ואן - שמורת ג'וזייגו, לה שאן, אמישאן (אדום)

6-9 ימים: יונאן - קונמינג, דאלי, ליג'יאנג (ירוק)

4-8 ימים: דרום סין - גווילין, יאנגשו (צהוב)

6-9 ימים: מזרח סין - שנחאי, סוז'ו, האנגז'ו, הואנגשאן (ורוד)

8-13 ימים: טיבט - להאסה, נופים, אוכלוסיה (אפור)

4-6 ימים: הונג קונג ומקאו - ערים תוססות, קניות

 

בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: בייג'ינג, דרום סין, טיבט.

אפשר לשלב טיול בסין עם ביקור במדינות שכנות: הרים וטרקים בנפאל מדרום פרטים על נפאל»,  או ביקור במדינות אסיה השכנות.

 

טיפים

1. העונה המומלצת לטיול בסין היא בסתיו בחודשים ספטמבר - אוקטובר או באביב בחודשים מרץ - מאי, מכיוון שזוהי העונה בה מזג האוויר נוח יחסית. בבייג'ינג מומלץ לבקר בסתיו, בהונג קונג ובחבל יונאן מומלץ לבקר בסתיו או בחורף. כדי לדעת שמיליוני סינים מטיילים בראש השנה הסיני בפברואר, בשבוע הראשון של מאי וחג הלאומי בתחילת אוקטובר.

2. קיימות טיסות ישירה מישראל לבייג'ינג ולהונג קונג, אך אפשר להגיע לסין גם בטיסה דרך אירופה, רוסיה או טורקיה.

3. אפשר לטייל בסין בתחבורה ציבורית: טיסות, אוטובוסים, רכבת, מוניות או ג'יפים בהרים או לנסוע עם רכב שכור עם נהג, שמסדרים בעזרת אחד מסוכנויות התיירות הרבות. בגלל המרחקים הגדולים בסין מומלץ לטוס בין האזורים השונים.

4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. סין אינה מסוכנת, הן מבחינת הביטחון אישי ולא מבחינת גניבות.

5. סין נחשבת למקום זול למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי מאוד.

6. המטבע המקומי הוא יואן. הדרך המקובלת היא לקחת דולרים מהשנים האחרונות או איורו מזומנים שאפשר להמירם במקום בבנקים או בבתי מלון. אם כרטיס אשראי בינלאומי אפשר להוציא כסף בכספומטים, אך רק במקומות בודדים בערים הגדולות.

7. כדאי לעשות קניות בסין של בגדים, נעלים, מזכרות בחנויות או בשווקים שנמצאים בכל הערים. צריך להיזהר עם קנית מוצרים אלקטרוניים בגלל הזיופים הרבים. חשוב להתמקח על המחיר בעיקר בשווקים התיירותים.

8. סין סובלת מבעיות רפואיות הקיימות בעולם השלישי, אך רמת הרפואה בערים התיירותיות גבוהה ואין צורך בחיסונים מיוחדים. במקומות שגובם מעל 3,000 מטר כמו בטיבט עלולים להרגיש את מחלת הגבהים ולכן מומלץ לעשות יום הסתגלות, להסתובב בקצב איטי, להרבות בשתייה ובמנוחה.

9. השפה הרשמית היא סינית מנדרין ורוב התושבים אינם מדברים אנגלית, אלה רק בהונג קונג. רק חלק מהאנשים העובדים בתחום התיירות מדברים אנגלית. מומלץ לבקש מהפקיד במלון לרשום בסינית את המקומות שמתכננים לבקר בהם כדי לבקש עזרה בהתמצאות ממקומיים וגם שיהיה את שם המלון בסינית.

10. חובה להוציא ויזה מראש לפני שמגיעים לסין בשגרירות בתל אביב. אם רוצים לבקר בטיבט צריך לקבל ויזה מיוחדת (Permit) שאפשר להשיג בעזרת סוכן מקומי. אם נוסעים רק להונג קונג ומקאו אין צורך בויזה.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150$ 60-150$ פחות מ- 60$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  בייג'ינג Beijing    

A -

 

Hilton Beijing Wangfujing

אתר המלון


 

8Wangfujing East Street Dongcheng

המלצות מטיילים


 

86-10-58128888

.


 

A -

 

Presidential Beijing

אתר המלון


 

1Fuchengmen Outer St, Xicheng

המלצות מטיילים


 

86-10-68005588

.


 

B -

 

Nanjing Great Hotel

אתר המלון 


 

5Wangfujing W St, Dongcheng

המלצות מטיילים 


 

86-10-65262188

.


 

A -

 

Park Plaza Beijing Wangfujing

אתר המלון 


 

97Jinbao Street, Dongcheng

המלצות מטיילים 


 

86-10-85221999

.


 

  שיאן Xian    

A -

 

Grand Noble Xian

אתר המלון 


 

334East Main Street, Beilin

המלצות מטיילים 


 

86-29-87690000

.


 

B -

 

Atour Hotel

אתר המלון 


 

331East Sec. Huancheng South Road, Beilin

המלצות מטיילים 


 

86-29-87878555

.


 

B -

 

Aurum International Hotel

אתר המלון 


 

30Nanxin St, Xincheng

המלצות מטיילים 


 

86-29-87672888

.


 

  סצ'ואן Sichuan    
  צ'נגדו Chengdu    

A -

 

Tianfu Sunshine Hotel

אתר המלון 


 

2Taisheng North Road

המלצות מטיילים 


 

86-28-86922233

.


 

A -

 

BuddhaZen Hotel

אתר המלון 


 

B6-6Wenshufang Street, Qingyang

המלצות מטיילים 


 

86-28-86929898

.


 

  אמישאן Emeishan    

B -

 

Emeishan Grand Hotel

אתר המלון


 

Near Bao Guo Temple

המלצות מטיילים


 

86-833-5526888

.


 

  ג'וזייגו Jiuzhaigou    

B -

 

Gesang Hotel

אתר המלון


 

Zhangzha Town

המלצות מטיילים


 

86-837-7734958

.


 

B -

 

Juixin Villa

אתר המלון


 

Zhangzha Zhen

המלצות מטיילים


 

.

.


 

  יונאן Yunnan    
  ליג'יאנג Lijiang    

B -

 

Orchid Land Boutique Resort

אתר המלון


 

13 Baowu Lane,Namen Street,Acient Town

המלצות מטיילים


 

86-888-5112269

.


 

  ג'ונגדיאן Zhongdian    

B -

 

Kunlun Hotel

אתר המלון


 

26Cangfang Street, Dukezong Ancient Town

המלצות מטיילים


 

.

.


 

  קונמינג Kunming    

A -

 

Grand Park Kunming

אתר המלון


 

20Hong Hua Qiao, Wuhua

המלצות מטיילים


 

86-871-65386688

.


 

  דרום סין    
  גווילין Guilin    
A -

Guilin Golden Oriole

אתר המלון


 

8Binjiang Road, Xiangshan

המלצות מטיילים


 

86-773-2831188

.


 

A -

 

Lakeside Inn

אתר המלון


 

1-1-2Sha lake Building, Shan Lake North R

המלצות מטיילים


 

86-773-2806806

.


 

A -

 

Park Hotel

אתר המלון


 

1Luosishan Road,Diecai

המלצות מטיילים


 

86-773-2558899

.


 

  יאנגשו Yangshuo    

B -

 

C.Source West St. Residence

אתר המלון


 

79West Street

המלצות מטיילים


 

86-773-8829489

.


 

  מזרח סין    
  שנגחאי Shanghai    

A -

 

The Waterhouse South Bund

אתר המלון


 

1-3Maojiayuan Road

המלצות מטיילים


 

86-21-60802988

.


 

  טיבט Tibet    
  להסה Lhasa    

B -

 

Tangka Hotel

אתר המלון


 

38Yutuo Rd, Chengguan

המלצות מטיילים


 

86-891-6308866

.


 

B -

 

XinDing Hotel

אתר המלון


 

8Jinzhu Second R., Zhonghe Int. City

המלצות מטיילים


 

86-891-6808555

.


 

  טסטאנג Tsetang    

B -

 

Tsetang Hotel

אתר המלון


 

21Naidong Rd

המלצות מטיילים


 

86-893-7825666

.


 

  שיגטצה Shigatse    

B -

 

Shigatse Hotel

אתר המלון


 

12Shanghai Middle Road

המלצות מטיילים


 

86-892-8822525

.


 

  שגאר Shelkar    

C -

 

Everest hotel

.


 

6Everest East Road

המלצות מטיילים


 

.

.


 

  דינגרי Dingri    

B -

 

Dingri Zhufeng Hotel

אתר המלון


 

Tingri country

המלצות מטיילים


 

86-892-8262775

.


 

  רונגבוק Rongbuk    

B -

 

Rongbuk Mon. Guesthouse

.


 

Rongbuk Monastery

המלצות מטיילים


 

.

.


 

B -

 

Sightseeing Hotel Rongphu

.


 

Oposite Monastery

המלצות מטיילים


 

.

.


 

  הונג קונג Hong Kong    

A -

 

Hotel Icon

אתר המלון


 

17Science Museum Road

המלצות מטיילים


 

852-34001000

.


 

A -

Holiday inn Golden Mile

אתר המלון


 

50Nathan Rd, Tsim Sha Tsui

המלצות מטיילים


 

852-23693111

.


 

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה
כתובת
מספר טלפון
בייג'ינג Beijing    

Deyuan Roast Duck

אתר המסעדה


 

57Dashilan West Street, Xicheng

המלצות מטיילים


 

86-10-63085371

.


 

Da Dong Roast Duck

אתר המסעדה


 

5/F,Jinbaohui Sh. Center, 88 Jinbao Jie, Dongcheng

המלצות מטיילים


 

86-10-51690329

.


 

שיאן Xian    

Tong Sheng Xiang

אתר המסעדה


 

34Keji Rd, Yanta

המלצות מטיילים


 

86-29-88352698

.


 

De Fa Cheng

אתר המסעדה


 

3West St, Lianhu

המלצות מטיילים


 

86-29-87214060

.


 

שנגחאי Shanghai    

People on the Water

אתר המסעדה


 

250Huashan Rd, Jing'an

המלצות מטיילים


 

86-21-62480000

.


 

הונג קונג Hong Kong    

Hutong

אתר המסעדה


 

28/F,1Peking Rd, Tsim Sha Tsui

המלצות מטיילים


 

852-34288342

.


 

Cafe Deco

אתר המסעדה


 

The Peak Galleria, 118 Peak Rd

המלצות מטיילים


 

852-28495111

.


 

המסעדות בסין מגוונות, עם אוכל בסגנונות שונים, חלקו מתאים לטעם מערבי, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים זרים רבים.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי
חברה
פרטים
סוכנות נסיעות מקומית
China Odyssey Tours
אתר החברה
סוכנות נסיעות מקומית
China Connection Tours
אתר החברה

 

  תמונות מסין  
שער השלום השמימי בבייג'ינג שמורת ג'וזייגו בסצ'ואן מבט על האי הונג קונג מהמעבורת
     
טרסות האורז בלונגשאנג חומה הסינית באתר סימאטאי מנזר רונגבוק על רקע הר אוורסט
     
יער האבן שילין בקומינג בריכת הדרקון השחור בבאישה לוחמי הטרה קוטה בשיאן

 

גשר בטיבט בנות בתלבושת מסורתית פנדה בצ'נגדו שמורת ג'וזייגו

 

הבודהה הענק בלה שאן גן ההשתהות בטונגלי מקדש שלוש הפגודות בדאלי
     
מבט על שנגחאי שמורת הואנג לונג בסצ'ואן העיר העתיקה בליג'יאנג
     
שיט על נהר הלי ארמון פוטאלה בלהסה פסגות בשמורת ההר הצהוב

 

מוזיאון היסטורי הונג קונג נערה בדרום סין איש בתלבושת מסורתית כפר בסצ'ואן

 

העיר האסורה בבייג'ינג הר השלג של דרקון הירקן מבט על הונג קונג מפסגת ויקטוריה
     
כנסיית סאו פאולו במקאו הזריחה על הר אוורסט מוכרת ביונאן