וייטנאם Vietnam

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


מדינה מרתקת עם נוף אנושי ופיזי מדהים: אוכלוסייה מגוונת, תרבויות פאר, ערים סואנות עם שווקים תוססים, שדות אורז רחבים, נהרות כבירים והרים נישאים. וייטנאם עברה מלחמות ארוכות נגד הצרפתים והאמריקנים ומשטר קומוניסטי נוקשה. היום הארץ משתקמת, מתפתחת בקצב מהיר והנוף הטבעי יפה כמו מתוך גלויה.
 
האנוי (Hanoi)
בירת וייטנאם, עיר היסטורית עם מבנים, גנים ואגמים יפים. מומלץ לבקר במוזוליאום של הו צ'י מין (Ho Chi Minh), לראות את פגודת העמוד הבודד (One-Pillar Pagoda), לבקר במקדש הספרות (Văn Miéu). כדאי לטייל ברובע הישן (Old Quarter) בין הרחובות הצרות מהתקופה הצרפתית, בהם נוסעים אופנועים רבים ובשווקים המגוונים. אפשר לבקר במוזיאון הלאומי (Vietnam National Museum) או במוזיאון האתנולוגי (Museum of Ethnology).  כדאי לטייל ליד אגם הואן-קיאם (Hoan Kiem Lake). בערב מומלץ לראות את מופע מסורתי של תיאטרון בובות המים (Thang Long Water Puppet show).
מפרץ האלונג (Halong Bay) מפרץ מרהיב עם מאות איים קטנים וצוקים הנישאים מעל למים. מומלץ לעשות שייט חוויתי לעבור על פני כפרים צפים, לבקר במערות. העיר האלונג (Halong) נמצאת כשלוש שעות נסיעה מהאנוי (Hanoi) ומקובל לבלות לפחות לילה אחד על אוניה (Junk).
כדאי לבקר בסאפה (Sapa) הנמצאת בהרים ליד הגבול עם סין. מומלץ לנסוע ולעשות טראקים לכפרי שבטי ההרים ובין שדות האורז שבאזור. אפשר ללכת לכפר וטא ואן (Tavanh Walk), או טא פין של אנשי ה"רד דזאו" (Dao), או קאט קאט (Cat Cat) וסינצ'אי בה חיים אנשי שבט ה"המונג" (Hmong). מומלץ לבקר בשוק יום א' הססגוני עם כפריים בתלבושות מסורתיות בבאק הא (Bac Ha Market). כדאי לעלות להר המרונג (Ham Rong) ממנו יש תצפית יפה על סאפה וטרסות האורז. מקובל להגיעה לסאפה ברכבת לילה מהאנוי (Hanoi) לעיירה לאו צ'אי (Lao Cai).
  
מרכז וייטנאם
הואה (Hue) בירתה הקדומה של קיסרות וייטנאם. מומלץ לבקר במצודה (Citadel & Imperial City) עם שרידי העיר האסורה שהייתה מקום מגוריהם של הקיסרים ובשוק (Dong Ba). כדאי לבקר בקברי המלכים כמו: טו דוק (Tu Duc), קאי דין (Khai Dinh), מין מאנג (Minh Mang), לראות פגודת טיאן מו (Thien Mu Pagoda) שמגיעים עליהם בשייט על נהר הבשמים (Perfume River).
דאנאנג (Danang) עיר נמל ענקית שהתפרסמה במלחמת וייטנאם. מומלץ לבקר במוזיאון צ'אם (Cham Museum) בו יש מוצגים של ממלכה עתיקה, לעלות ל"הר השיש" (Marble Mountains) בו יש מקדשים, מערות ותצפית יפה על מפרץ דאנאנג. הדרך מהואה (Hue) לדאנאנג עוברת בכביש נוף מס' 1 דרך מעבר ההרים הגבוה "אוקיאנוס העננים" (Hai Van).
הוי האן (Hoi An) עיר הנמל ההיסטורית. מומלץ לטייל בסמטאותיה הציוריות של העיר העתיקה שהשתמרה כמו מימי הביניים, לראות את הבתים הבנויים בסגנון יפני מסורתי עם רעפי חרס אדומים, מפעלי מלאכות היד המסורתיים, את הגשר היפני (Japanese Bridge), מקדשים, מוזיאונים.
 
הו צ'י מין (Ho Chi Minh City)
הייתה בירת דרום וייטנאם עד לשנת 1975 בשם סאיגון (Saigon). היא עיר גדולה, מודרנית, ססגונית וציורית והמנוע הכלכלי של וייטנאם. מומלץ לטייל במרכז העיר, לראות את המבנים הקולוניאליים הצרפתיים המרשימים כמו בנין הדואר. כדאי לבקר במוזיאון מלחמת וייטנאם (War Museum) המרשים ובארמון האיחוד (Reunification Palace). מומלץ לטייל ברובע הסיני (Chinatown), לראות את פגודת טין האו (Thien Hau),, לסייר בשוק המרכזי בן טאן (Ben Thanh Market).
טאי נין (Tay Ninh) מחוז חקלאי המאוכלס בצפיפות בהרבה כפרים ובינם שדות אורז ירוקים. מומלץ לבקר בכנסיית קאו דאי (Cao Dai Holy See) שמהווה מרכז הדת הקאודאיזם, לצפות בתפילת הצהרים בה משתתפים מאות מתפללים. כדאי לבקר במחילות קו-צ'י (Cu Chi catacombe) לזחול במבנים התת קרקעיים ולראות את חדרי המלחמה שנחפרו בתקופת מלחמת וייטנאם.
דלתת נהר המקונג (Mekong delta) אזור רחב של שדות אורז מדהימות ותעלות צרות. מומלץ לשוט בסירה בשווקים הצפים: קאי בה (Cai Be Floating Market) וקאי רנג (Cai Rang), לראות את הסחר המרתק. מומלץ לבקר בעיר קאן טו (Can Tho) הנחמדה, לשוט לכפרים של בני צ'אמ (Cham). אפשר להגיע לעיירת הגבול צ'או דוק (Chau Doc), ממנה מקובל לשוט בסירה מהירה בנהר המקונג עד פנום פן (Phnom Penh) בירת קמבודיה. אפשר לעלות לתצפית על הר סאם (Sam Mountain).

 

הטיול המומלץ בוייטנאם (תחבורה ציבורית מהצפון לדרום וטיולים מאורגנים מקומיים. אפשר לעשות את אותו טיול גם מהדרום לצפון)
יום 1 -  טיסה להאנוי Hanoi.
יום 2 -  טיול בהאנוי Hanoi במרכז העיר, במוזוליאום של הו צ'י מין, בפגודת העמוד הבודד, במקדש הספרות. בערב בילוי במופע תיאטרון בובות המים.
יום 3 -  שיט במפרץ האלונג Halong Bay נסיעה מהאנוי למפרץ הלונג, שייט בין האיים המזדקרים מהים והכפרים הצפים, ביקור במערה. חזרה להאנוי. אפשר ללון את הלילה על אוניה במפרץ האלונג.
יום 4 -  טיול בהאנוי Hanoi ורכבת לילה לסאפה Sapa טיול בעיר הנחמדה האנוי ורכבת לילה ללאו צ'אי שליד סאפה.
יום 5 -  טיול בסאפה Sapa נסיעה קצרה מלאו צ'אי וסאפה, טיול בין הכפרים הציורים עם טרסות האורז והמקומיים המעניינים.
יום 6 -  טיול בסאפה Sapa טיול בין הכפרים הציורים בנוף היפה של האזור.
יום 7 -  טיול בסאפה Sapa ונסיעה ברכבת להאנוי Hanoi ביקור בשוק מקומי, עליה להר המרונג ונסיעה ורכבת לילה להאנוי.
יום 8 -  טיסה מהאנוי Hanoi להואה Hue וביקור במצודת הואה.
יום 9 -  טיול בהואה Hue שייט על נהר הבשמים עם ביקור בפגודת טיאן מו, בקבר מין מאנג וביקור בקברי המלכים: טו דוק, קאי דין.
יום 10 - נסיעה מהואה Hue דרך דאנאנג Danang להוי האן Hoi An בנוף המשלב ים, הרים, כפרי דייגים ושדות אורז. טיול בדאנאנג במוזיאון צ'אם.
יום 11 - טיול בהוי האן Hoi An, בסמטאות העיר העתיקה.
יום 12 - טיסה מדאנאנג Danang להו צ'י מין Ho Chi Minh City נסיעה מהוי האן למדאנאנג, טיסה להו צ'י מין וטיול במרכז העיר, ביקור במוזיאון מלחמת וייטנאם ובארמון האיחוד, טיול ברובע הסיני, ביקור בפגודת טין האו ובשוק בן טאן.
יום 13 - סיור במחוז טאי נין Tay Ninh ביקור בצהרים בכנסייתקאו דאי ובמחילות קו-צ'י מתקופת מלחמת וייטנאם. חזרה להו צ'י מין.
יום 14 - טיול בדלתת נהר המקונג Mekong delta שייט בסירה בשווקים הצפים: קאי בה וקאי רנג, ביקור בעיר קאן טו, שייט לכפרים שבדלתא. חזרה להו צ'י מין.
יום 15 - טיול בהו צ'י מין Ho Chi Minh City וטיסה חזרה. 

 

 
המלצות לטיולים קצרים בוייטנאם:
5-7 ימים: צפון וייטנאם - האנוי, שבטים וטבע בסאפה, נוף במפרץ האלונג (אדום)
2-5 ימים: מרכז וייטנאם - הערים העתיקות הואה, הוי האן (ירוק)
4-6 ימים: דרום וייטנאם - הו צ'י מין, דלתת המקונג, נהר, מוזיאונים, היסטוריה (כחול)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: סאפה, הוי האן, הו צ'י מין.
אפשר לשלב טיול בוייטנאם עם ביקור במדינות שכנות: מקדשים בקמבודיה פרטים על קמבודיה», ערים, חופים ובילוים בתאילנד פרטים על תאילנד».


 
מפת וייטנאם
 

 

1. אפשר לטייל בוייטנאם בכל עונות השנה, בגלל האורך שלה. העונה המומלצת היא בחודשים אפריל - מאי או בחודש אוקטובר, כיוון שזוהי העונה המתאימה גם לצפון וגם לדרום. בצפון וייטנאם כדאי לטייל בחודשים אוקטובר-דצמבר בה השמיים בהירים; במרכז וייטנאם מומלץ להגיע בחודשים ינואר-יולי ובדרום וייטנאם מומלץ לטייל בחודשים נובמבר-מרץ.
2. מקובל להגיע לוייטנאם בטיסה מתאילנד.
3. קל לטייל בוייטנאם בתחבורה ציבורית: טיסות, אוטובוסים, שייט ורכבת. כדאי לארגן במקום טיולים או טרקים לאתרים הרבים והמגוונים.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. וייטנאם אינה מסוכנות, הן מבחינת הביטחון אישי ולא מבחינת גניבות.
5. וייטנאם נחשבת למקום זול מאוד למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי בשנים אחרונות.
6. המטבע המקומי הוא דונג. הדרך המקובלת היא לקחת דולרים מזומנים שאפשר להמירו במקום או להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי ולהוציא כסף מקומי בכספומטים הנמצאים כמעט בכל מקום.
7. כדאי לעשות קניות בוייטנאם של בגדים, נעלים, מזכרות בעיקר בדרום המדינה.
8. בוייטנאם אין צורך בחיסונים מיוחדים.
9. השפה הרשמית היא וייטנאמית. רוב האנשים העובדים בתחום התיירות מדברים אנגלית.
10. חובה להוציא ויזה מראש לפני שמגיעים לוייטנאם, בתל אביב או בבנגקוק שבתאילנד.

  

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 100$
50-100$
פחות מ- 50$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  האנוי Hanoi    
B - Golden Silk hotel
אתר המלון

109-111Hang Gai Street
המלצות מטיילים
84-4-39286969
.
B -  Hanoi Central Park Hotel 
אתר המלון 

58Hang Be Street, Hoan Kiem Dist 
המלצות מטיילים 

84-4-39264761 

  האלונג Halong    
A -

Signature Cruise

אתר המלון 
Hon Gai Habour
המלצות מטיילים

84-4-39351268

  סאפה Sapa    
A -

Victoria Resort


Xuân Viên Street
המלצות מטיילים

84-20-3871522

  הוי האן Hoi An    
C - 

Tea Garden Homestay
אתר המלון 


111/1Tran Hung Dao
המלצות מטיילים

84-510-3934111
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
רוב המסעדות בוייטנאם הם טובות, עם אוכל ממזרח אסיה מגוון, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומיים רבים, אך להיזהר כי חלק מהמנות הם חריפות.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
סוכנות נסיעות מקומית
Golden Buffalo Travel
אתר החברה
סוכנות נסיעות מקומית 
Adventure Indochina Travel 
אתר החברה 

 

  תמונות מוייטנאם  
טרסות אורז בסאפה
המצודת בהואה
מפרץ האלונג
     
דלתת נהר המקונג
נשות שבטי ההרים בסאפה
מקדש בהואה
     
     
טקס בכנסיית קאו דאי
רחוב אופייני בהו צ'י מין
 מוכרת הבננות
 
הגשר היפני בהוי האן
מפרץ האלונג
מקדש בהואה
     
טרסות אורז בסאפה
המצודת בהואה
מחילות קו-צ'י 
   
שוק בן טאן בהו צ'י מין
נשות שבטי ההרים בסאפה
דלתת נהר המקונג