בורמה (מיאנמר) (Burma (Myanmar

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה  מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


בורמה שינתה את השם שלה למיאנמר וגם את הדגל, אך עדין מוכרת בעיקר בשם הישן. מקום מרתק, מורשת תרבות מרשימה, קבוצות אתניות מגוונות המותירים רושם עז על המבקר. מדינה של הפגודות המוזהבות, ערים עתיקות, מסע אל הזמן העבר בדרום מזרח אסיה, ללא טכנולוגיה וגלובליזציה. האוכלוסייה משביע פנים למטייל והיא המדינה המצטלמת בצורה היפה ביותר.
 
הבירה לשעבר של בורמה, הידועה גם בשמה הקודם רנגון (Rangoon), עיר גדולה והמרכז המסחרי של המדינה. כדאי לטייל במרכז העיר עם המבנים הקולוניאליים: העירייה (City hall), תחנת הרכבת, פגודה סולה (Sule Paya) ולבקר בשוק סקוט.מומלץ לבקר בפגודת שוודגון (Shwedagon Paya) קומפלקס מנזרים ומקדשים מן היפים ביותר בעולם עם סטופה מצופה בזהב ולראות בערב את המאמינים המנקים את המקדש. כדאי לבקר בפגודה החדשה הסמוכה מאחא וויזאיה (Maha Wizaya Paya) המרשימה ובמוזיאון הלאומי (National Museum).
באגו (Bago) עיר עם מקדשים רבים, מומלץ לבקר: בסטופה שוומאדה (Shwemawdaw Paya) מקדש גדול ויפה עם מזבחים מרשימים, לראות את פסל בודהה השוכב (Shwethalyaung Buddha) באורך 55 מטר, לבקר בארמון המלך המשוחזר קאנבאווזאטדי (Kanbawzathadi) עם עשרים השערים, מקדש קיאיק פון (Kyaik Pun Paya) עם ארבע פסלי בודהה הענקים, מאחה קאליאני סימה (Maha Kalyani Sima) מקדש עם פסלים מצופים כסף ולהגיע למקדש הסיני (Chinese temple) המצועצע. באגו נמצאת מצפון לינגיון (Yangon).
 
"עיר המקדשים האבודה", הידועה גם בשמה הקודם פגאן (Pagan), אתר עתיקות בשטח ענק שבו יש כ- 3,000 סטופות, פגודות, מקדשים. באגאן הייתה במשך מאות שנים בירת הממלכה עד שנעזבה במאה ה- 14. מומלץ לבקר בפגודת המפורסמות: שוזיגון (Shwezigon Paya), במקדשים הסמוכים: קיאנזיטה אומין (Kyanzittha Umin), ווטקי גוביאוקגי (Wetkyi-in Gubyaukgyi) שאפשר לעלות עליו לתצפית על הסביבה. כדאי להגיע למקדש הגדול והמרשים גאוודאפאלין (Gawdawpalin Pahto) עם פסלי בודהה יפים, לבקר במקדש שווגוגי (Shwegugyi) הנחמד, בסטופה טאטביניו (Thatbinnyu Pahto) הגבוה ובמקדש הגדול והשמור אננדה (Ananda Patho) עם פסלים יפים. מומלץ לעלות על המקדש שווסאנדאו (Shwesandaw Paya) או על סטופה בופאיה (Bupaya) בשעות הערב לתצפית שקיעה עם צריחי הפגודות ברקע והשמש נעלמת בנהר. כדאי לבקר בפגודה מאחאבודי (Mahabodhi Paya) בה יש הרבה מתפללים ונמצאת ליד הנהר, לראות את מקדש שינבינטאליונג (Shinbinthalyaung) עם פסל הבודהה השוכב ולבקר במוזיאון ארכיאולוגי (Archeological Museum). מומלץ לטייל בין האתרים המרכזים בכרכרות עם סוסים שהם המוניות המקומיות.
כדאי לבקר בהר פופה (Mount Popa) שהוא מרכז עליה לרגל. מומלץ לעלות במדרגות הרבות למנזר תאונגאלט (Taungkalat) המרשים שבפסגת הר הגעש הכבוי וממנו רואים נוף יפה לסביבה.
 
עיר גודלה ומרכז רוחני חשוב המוקפת עיירות מיוחדות עם מקדשים ומנזרים רבים והם היו בירת בורמה בעבר. מומלץ לבקר בארמון המלך (Mandalay palace) שיחזור מקושט ומוזהב של הארמון (Myanansankyaw) הנמצא בתוך מבצר במרכז העיר ולראות בחפיר של הארמון את המסעדה פי ג'י מון (Pyi Gyi Mon) המרשימה בצורת סירה. כדאי לסייר במרכז העיר לראות את השווקים הססגוניים (Zegyo Market). מומלץ לבקר במקדשים הרבים שבעיר, בסטופה קוטודו (Kuthodaw Paya) הידוע כ"הספר הגדול בעולם" עם לוחות שיש הכתובות תפילות. כדאי לבקר במקדש סאנדאמאני (Sandamani Paya) קבוצת סטופות מיוחדת ובודהה מוזהב, אטומאסי קיונג (Atumashi Kyaung) אולם גדול מקושט, שוונאנדאו (Shwenandaw Kyaung) מקדש הבנוי מעץ עם גילופים מרשימים, קיוקטאווג'י (Kyauktawgyi Paya) מקדש עם קישוטים יפים, אינדאוויה (Eindawya Paya) בו הקישוטים מצופים בכסף. מומלץ לבקר במקדש מאהאמוני (Mahamuni Paya) הגדול והתוסס ובחנויות שמסביבו. בערב מומלץ לעלות לגבעת מנדליי (Mandalay Hill) ממנה יש תצפית אל העיר והשקיעה המרהיבה וללכת להצגה בתיאטרון בובות מסורתי. מומלץ לבקר בחלק ממרכזי מלאכת היד ועבודות העץ ובחנויות של אבנים יקרות בהם יש מבחר של דברים יפים.
כדאי לבקר באמראפורה (Amarapura) הנמצאת מדרום למנדליי והייתה בירת בורמה פעמיים בעבר. מומלץ להגיע בבוקר למנזר מהגנדיון (Mahaghandayon), לראות את מאות הנזירים העומדים בתור לארוחה שלהם המתקבלת כתרומה מהתושבים. כדאי ללכת על גשר יו-ביין (U Bein) הבנוי מעץ טיק מעל אגם טאונגטאמאן (Taungthaman) הרדוד והוא גשר העץ הארוך ביותר בעולם. מומלץ לעבור עם רפסודה לאי אווה (Ava), לנסוע בעגלה עם שוורים, לעלות על מגדל התצפית (Watch tower) לתצפית, לבקר במנזר מאחא אונגמי (Maha Aungmye Bonzan) מבנה גדול ומרשים הבנוי מלבנים. באי מטיילים עם כרכרה רתומה לשוורים.
מומלץ לשוט בסירה למינגון (Mingun) הנמצא בגדה השנייה של נהר האירוואדי (Ayearwadi) הרחב, לראות את החיים על גדות הנהר שהוא עורק החיים הראשי של בורמה. כדאי לעלות על סטופה מינגון (Mingun Paya) הבלתי גמורה שגובהה 50 מטר, נסדקה ברעידת אדמה וממנה נשקף נוף יפה של הנהר והסביבה. מומלץ לראות את הפעמון הענק (Mingun Bell), לבקר בסטופה חסינביומה (Hsinbyume Paya) בצורת גלים לבנים ובמקדש הלבן סטאוויה (Settawya Paya) הקטן יותר.
מומלץ לנסוע לפין או לין (Pyin U Lwin), תחנה הררית בריטית לשעבר ששמה היה מאימיו (Maymyo) ובה מטיילים עם כרכרה רתומה לפוני. כדאי לבקר בגנים הבוטנים (Kandawgyi Gardens) הגדולים, ובמפלים היפים שבפארק פה קאוק (Pwe Kauk falls).
 
מומלץ לנסוע למערת פינדאיה (Pindaya cave) הגדולה שבה מוצבים אלפי פסלי בודהה מצופים זהב והיא מקום עליה לרגל פופולארי. המערה נמצאת על צלע הר שממנה נשקף נוף יפה לסביבה. מקובל להגיע בטיסה לההו (Heho) וללון באחד מהעיירות ליד האגם: ניאונגשוה (Nyaungshwe) או טאונג'י (Taunggyi)מומלץ לשוט בסירת מנוע, לראות את הגנים הצפים שבהם מגדלים ירקות, את הכפרים המקומיים עם בתים הבנויים על כלונסאות ודייגי "חותרי הרגליים" המשיטים את סירותיהם באופן מיוחד. כדאי לבקר בשוק הצף (Floating market) הצפוף והצבעוני בכפר יאוואמה (Yawama), במקדש פאונג דאו או קיונג (Phaung Daw U Kyaung) המרשים ביותר, וגם במנזר נגה פה קיאונג (Nga Phe Kyaung) עם "החתולים הקופצים", בפגודות אין טיין (Inn Thien) בעל חשיבות היסטורית. בערב מומלץ לעשות שיט בקנו בין התעלות, לבקר במפעלים הקטנים המסורתיים: בתי אריגה, מפעלי סיגרים מעלי בננה. מומלץ לעשות טרק של יום או מספר ימים לכפרים שבהרים שבאזור האגם כדי להתרשם מאורח החיים של האוכלוסייה המקומית. אפשר לעשות טיול יום בשייט על אגם אינלה, לבקר בכפר סגאר (Sagar) שבדרום האגם ולראות מחזה מיוחד של סטופות רבות שקועות במים בעונה המוצפת.
 
כדאי לבקר בקיאקטיו (Kyaiktiyo), מקדש מרשים בו נמצא סלע ענק מצופה זהב בשיווי משקל עדין שעולים עליו בהרבה מדרגות. המקום נמצא מדרום מזרח לינגון (Yangon).

 

הטיול המומלץ בבורמה (טיסות פנימיות וטיולים מאורגנים מקומיים)
יום 1 -  טיסה לינגון Yangon.
יום 2 -  טיול בינגון Yangon במרכז העיר עם המבנים הקולוניאליים, ביקור בשוק סקוט, בפגודת סולה. בערב ביקור בפגודות: מאחא וויזאיה ושוודגון המרשימה.
יום 3 -  סיור בבאגו Bago נסיעה מינגון לבאגו, ביקור במקדשים: סטופה שוומאדה, הבודהה השוכב, ארמון המלך, קיטאק פון, מאחה קאליאני סימה, המקדש הסיני ונסיעה חזרה לינגון.
יום 4 -  טיסה מינגון Yangon לבאגאן Bagan וטיול בבאגאן, ביקור במקדשים: שוזיגון, קיאנזיטה אומין, ווטקי גוביאוקגי, גאוודאפאלין, שווגוגי ובערב עליה למקדש שווסאנדאו לתצפית בזמן השקיעה.
יום 5 -  נסיעה וסיור בהר פופה Mount Popa, ביקור במנזר תאונגאלט וחזרה לבאגאן.
יום 6 -  טיול בבאגאן Bagan ביקור בסטופה טאטביניו, מקדשים: אננדה, שינבינטאליונג, המוזיאון הארכיאולוגי ובערב סיור במקדש מאחאבודי על שפת הנהר עם המתפללים.
יום 7 -  טיסה מבאגאן Bagan למנדליי Mandalay וטיול במנדליי, ביקור בארמון המלך, במרכז העיר, בשוק, במקדשים: סטופה קוטודו, סאנדאמאני, אטומאסי קיונג ובערב עליה לגבעת מנדליי לתצפית על העיר.
יום 8 -  טיול בסביבות מנדליי Mandalay נסיעה בבוקר לאמראפורה: ביקור במנזר מהגנדיון כדי לראות את הנזירים הרבים, הליכה על הגשר יו-ביין. מעבר במעבורת לאווה וביקור במקדשים ובאתרים שבאי וחזרה למנדליי.
יום 9 -  טיול במנדליי Mandalay ביקור במקדשים: שוונאנדאו, קיוקטאווג'י, אינדאוויה, מאהאמוני וסיור בין המרכזים של ממלאכת יד ומזכרות.
יום 10 - סיור בסביבות מנדליי Mandalay מעבר עם מעבורת למינגון, ביקור בפעמון הגדול, עליה על סטופת מינגון, ביקור במקדשים: חסינביומה,סטאוויה וחזרה למנדליי.
יום 11 - נסיעה לפין או לין Pyin U Lwin ביקור בגנים הבוטנים ובפארק פה קאוק וחזרה בערב למנדליי.
יום 12 - טיסה ממנדליי Mandalay לההו Heho, נסיעה וביקור במערת פינדאיה עם פסלי בודהה הרבים ונסיעה עד לאגם אינלה.
יום 13 - שיט באגם אינלה Inle Lake בין הדייגים, ביקור בשוק הצף ובמקדשים שבאגם: פאונג דאו או קיונג,נגה פה קיאונג, אין טיין. בערב שייט בקנו בתעלות בין הכפרים שעל שפת האגם.
יום 14 - טרק באזור אגם אינלה Inle Lake בגבעות ובכפרים של השבטים המקומיים.
יום 15 - טיסה מההו Heho לינגון Yangon וטיסה חזרה מינגון Yangon. 

 



המלצות לטיולים קצרים בבורמה:  
2-4 ימים: ינגון וסביבותיה - מקדשים, באגו (כחול)
2-4 ימים: באגאן - עתיקות, פגודות (צהוב)
3-5 ימים: מנדליי - מקדשים, ערים היסטוריות (ירוק)
2-4 ימים: אגם אינלה - פינדאיה, שייט באגם, טרק (לבן)
1 יום: קיאקטיו - מקדש (חום)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: מנדליי, אגם אינלה.
אפשר לשלב טיול בבורמה עם ביקור במדינות שכנות: תאילנד במזרח פרטים על תאילנד».
   

 
מפת בורמה
 

 

1. העונה המומלצת בבורמה היא בחודשים אוקטובר - פברואר, מכיוון שזוהי העונה היבשה ומזג האוויר נוח יחסית.  אפשר לטייל גם בחודשי הקיץ יולי - ספטמבר, אך מזג האוויר חם ולח.
2. אפשר להיכנס לבורמה רק בטיסה ומקובל להגיע עליה מבנגקוק שבתאילנד.
3. קל לטייל בבורמה בתחבורה ציבורית: בעיקר טיסות פנים, אוטובוסים או רכבת, אבל התשתיות לא מפותחות. כדאי לארגן במקום טיולים לאתרים מיוחדים או טרקים בסביבה. מותר לטייל רק באתרים המרכזים במדינה ובסביבתם.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. בורמה אינה מסוכנת, הן מבחינת הביטחון אישי ולא מבחינת גניבות והאוכלוסייה המקומית ידידותית לתייר.
5. בורמה נחשבת למקום זול למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי יותר בשנים אחרונות.
6. המטבע המקומי הוא צאט. הדרך המקובלת היא לקחת דולרים מזומנים שאפשר להמירו במקום. השימוש בכרטיס אשראי בינלאומי איננו נפוץ.
7. אפשר לקנות מזכרות יפות בבורמה: רקמה, עבודות לקה, גילופי עץ, קישוטים, בטיקים.
8. בורמה סובלת מכל הבעיות הרפואיות הקיימות בעולם השלישי, אך אין צורך בחיסונים מיוחדים.
9. השפה הרשמית היא בורמזית. רוב העוסקים בתיירות מדברים אנגלית ברמה טובה, כי היא הייתה מושבה בריטית.
10. חובה להוציא ויזה מראש לפני שמגיעים לבורמה, בתל אביב או בבנגקוק שבתאילנד.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 100$
50-100$
פחות מ- 50$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  ינגון Yangon    
A - Summit Parkview Hotel
אתר המלון

350Ahlone Road, Dagon Township
המלצות מטיילים

95-1-211888

95-1-211966
A - Kandawgyi Palace Hotel
אתר המלון

95-1-249255
.
  באגאן Bagan    
B - Bagan Thande Hotel
אתר המלון

95-61-60025

95-61-60031
A - Thiripyitsaya Sakura Hotel
אתר המלון

Archeological Zone, Old Bagan
המלצות מטיילים

95-61-60048

 
95-61-60049
  מנדליי Mandalay     
B - Mandalay City Hotel
אתר המלון

26th Street, Between 82nd and 83rd Street
המלצות מטיילים

95-2-61700

95-2-61704
  אינלה Inle     
B - Paradise Inle Hotel
אתר המלון

Mine Thauk Village
המלצות מטיילים

95-81-29321

.
B - Golden Island Cottages
אתר המלון

No.65, Circular Rd, Hawgone Qr, Taunggyi
המלצות מטיילים

95-81-209389

.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה
כתובת
מספר טלפון
רוב המסעדות בבורמה הם טובות, חלקם נמצאים במלונות המומלצים באתר, עם אוכל ממזרח אסיה מגוון, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים, אך להיזהר כי חלק מהמנות הם חריפות.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי
חברה
פרטים
סוכנות נסיעות
Santa Maria Travels & Tours
אתר החברה
סוכנות נסיעות
Thingazar Travels & Tours
אתר החברה
סוכנות נסיעות
Rubyland Tourism Services
אתר החברה

 

  תמונות מבורמה  
פגודת שוודגון ביאנגון
פגודות בבגאן
סטופה חסיביומה במינגון
     
סטופה שוומאדה בבגו
מקדש פאונג דאו או קיונג באינלה
ארמון המלך במנדאלאי
     
        
פגודת שוודגון ביאנגון
מערת פינדאיה
הבודהה השוכב בבגו

 

אישה עם קישוטי פנים
מקדש בבגאן
ילד בתקופת הנזירות
אישה משבט מקומי
 
המסעדה פי ג 'י מון במנדאלאי
פגודות בבגאן
מקדש קיאקטיו
     
סטופה מינגון באזור מנדאלאי
דייגים באגם אינלה
נזירים בודיסטים במנזר מהגנדיון
   
פגודות בבגאן
חנות מזכרות מנדאלאי
מקדש הבודהה השוכב בבגו

 

פגודת שוודגון ביאנגון
קישוט בפגודת שוודגון
מקדש קיאיק פון בבגו
מקדש קיאקטיו
 
ילדה עם קישוטי פנים
פגודת  מאחא וויזאיה ביאנגון
פגודה שווזיגון בבגאן
     
השוק הצף באגם אינלה
פגודות בבגאן
הגשר יו-ביין באמראפורה
 
פגודת שוודגון ביאנגון
מאמינים בפגודת שוודגון ביאנגון
ארמון המלך בבגו
     
פגודה במינגון
הגנים הצפים באגם אינלה
המוזיאון הארכיאולוגי בבגן