צ'ילה Chile

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה  עלויות תמונות

   


מדינה ארוכה וצרה על שפת האוקיאנוס השקט, עם מדבריות רחבות בצפון, הרים גבוהים במזרח, קרחונים ואגמים בדרום. צ 'ילה משלבת בין עיר מודרנית כמו סנטיאגו, עיירות נופש על חוף הים, איים טרופים מבודדים, אתרי טבע מדהימים עם נוף הפראי בפטגוניה בהם אפשר לטייל ולעשות טרקים.

 

אזור המרכז
סנטיאגו (Santiago)
הבירה של צ'ילה היא עיר מודרנית, מסודרת, נקייה, מרכז כלכלי ותעשייתי חשוב. מומלץ לטייל במרכז העיר, לסייר בכיכר המרכזית (Plaza de Armas) וברחובות הרחבים הסמוכים עם המבנים המונומנטאליים של הממשל. כדאי לבקר בכנסיית סן פרנסיסקו (Iglesia de San Fransisco) ובשוק המרכזי (Mercado Central). מומלץ לטייל בגן שבגבעת סנטה לוסיה (Cerro Santa Lucia), לעלות עם הרכבל למגבעת סאן קריסטובל (Cerro San Cristobal) לתצפית יפה על העיר. 
אפשר לבקר בעיר הנמל הגדולה ואלפאראיסו (Valparaíso) שנמצאת ממערב לסנטיאגו. מומלץ לטייל בעיר העתיקה (Barrio Puerto), לעלות לתצפית על אחד הגבעות עם מעלית. כדאי להגיע לעיירה נופש ויניה דל מאר (Viña del Mar) שמצפון לואלפאראיסו ולבקר בגנים הבוטנים (Jardín Botánico). אפשר להמשיך לסיור בפארק הלאומי לה קמפנה (Parque Nacional la Campana), לעשות טיול רגלי ביער ולעלות לתצפית מגבעת (Primera Aguada).
 


 

צפון פטגוניה (North Patagonia)
פוארטו מונט (Puerto Montt) הוא מרכז תחבורתי אזורי בו כדאי לבקר בשווקים המצוינים ובשוק הדגים הססגוני. אפשר להגיע לעיירת הנמל פוארטו ווארס (Puerto Varas) הסמוכה. הערים הללו הם מקום מעבר אם מגיעים לצ'ילה מברילוצ'ה (Bariloche) שבארגנטינה. מצפון לפוארטו מונט על חוף אגם יפהפה נמצאת עיר הנופש פוקון (Pucón) באזור האגמים הצ 'יליאני. בפוקון אפשר לעשות טיולים קצרים ברגל למפלים, לעלות לנקודת תצפית, לרכב על סוסים, לעשות רפטינג או לבלות במעיינות החמים. מפוקון מומלץ לטפס על הר הגעש הפעיל ויאריקה (Volcán Villarrica)  מושלג. טיול זה הוא טרק יום פופולארי, מפרך ומרשים המלווה בריח חזק של גופרית.
קארטרה אוסטראל (Carretera Austral) היא דרך עפר ארוכה וקשה העוברת בנוף מקסים, של אגמים, קרחונים, יערות עד והרים מושלגים. מקובל לנסעוה דרומה מפוקון או פוארטו מונט, הדרך עוברת בארגנטינה ומבקרים: בקרחון התלוי (Ventisquero Colgante) הנמצא בפארק קוולאט (Queulat), בעיר קויאיקה (Coyhaique), שטים למערות השיש (Capilla De Marmol). אפשר לטייל בקארטרה בעונה שבין נובמבר למרץ.

 

דרום פטגוניה (South Patagonia)

פורטו נטלס (Puerto Natales) עיירה שקטה ולבבית על שפת תעלת "התקווה האחרונה" (Ultima Esperanza). מומלץ לבקר במערה הפרהיסטורית מילודון (Milodon Cave) בדרך לשמורת הטבע הגדולה והמרשימה טורס דל פיינה (Torres del Paine) שהיא אחת מהפארקים הלאומיים היפים ביותר בעולם. כדאי לנסוע ברחבי הפארק, לראות את שלושת עמודי הגרניט העצומים "הטורס", אגמים יפים, צוקי "הקרניים" (Cuernos del Paine), מפלים מרשימים, אגם גריי (Lago Grey) בו צפים גושי קרח שנותקו מקרחון גריי (Gray glacier). במקום אפשר לעשות טרקים של יום אחד או של ארבע ימים במסלול W.
אפשר להגיע לפורטו נטלס מאל קלפטה (El Calafate) שבארגנטינה. פונטה ארנאס (Punta Arenas) העיר הדרומית ביותר בצ'ילה שוכנת על חוף מיצרי מגלן. מומלץ לבקר במושבת הפינגווינים מסוג מגלן באי מגדלנה (Isla Magdalena) שמגיעים עליה בשייט מפונטה ארנאס, בעונה בין דצמבר לפברואר.

 
אזור הצפון (El Norte Grande)
אזור רחב הכולל את מדבר אטאקאמה (Atacama Desert) היבש ביותר בעולם. כדאי להגיע לכפר התיירותי סן פדרו דה אטאקמה (San Pedro de Atacama) ממנו מומלץ לטייל בשדה הגייזרים "אל טאטיו" (El Tatio) הנמצא בגובה רב. אפשר לעשות טיול יום למדבר המלח "סאלאר דה אטאקאמה" (Salar de Atacama) עם האגמים המלוחים שמדרום לסן פדרו או לעמק הירח (Valle de la Luna) עם הנוף המוזר. סן פדרו דה אטאקמה משמשת גם כתחנת מעבר בדרך לפרו. אפשר לנסוע צפונה לעיר הגבול אריקה (Arica).

 
אי פסחא (Easter Island)
אי קטן ויפה הנמצא כ- 3,700 ק"מ מערבית מחופה של צ'ילה במרחבים הכחולים של האוקיינוס השקט והוא אחד מהמקומות המבודדים ביותר בעולם. אפשר להגיע לאי פסחא, הידוע גם בשם ראפה נוי (Rapa Nui) רק בטיסה לעיירה האנגה רואה (Hanga Roa) מסנטיאגו (Santiago). מומלץ לנסוע לאורך החוף הדרומי של האי, לבקר באתרים עם פסלי המואי (Moai): וואיהו (Ahu Vaihu), אקאחאנגה (Ahu Akahanga), חאנגה טטנגה (Ahu Hanga Tetenga). כדאי לעלות להר הגעש ראנו ראראקו (Rano Raraku) ידוע כמקום בו נחצבו הפסלים, לבקר בחלק האחורי של ההר בו יש פסלים ציוריים ואגם קטן. מומלץ לטייל באתר טונגאריקי (Ahu Tongariki) בו יש שורה של 15 פסלים על החוף. כדאי להמשיך לאורך החוף לאתרים פיטו קורה (Ahu te Pito Kura) ואוחבה (Ovahe) ולהגיעה לחוף אנאקנה (Anakena) בו אפשר לשחות בים ולראות את שורת הפסלים נאו נאו (Ahu Nau Nau). מומלץ לנסוע לפארק הלאומי אורונגו (Orongo) בדרום מערב האי, לעלות להר הגעש ראנו קאו (Rano Kau), לראות את המבנים המשוחזרים, האגם הקדוש והצוקים התלולים על החוף. כדאי לבקר באתר וינאפו (Vinapu) שמאחורי שדה התעופה. מומלץ לטייל במסלול הצפוני לבקר באתרי הפסלים: אקיבי (Ahu Akivi) וטה פאו (Ahu Te Peu) על החוף. 
בעיירה הנגה רואה (Hanga Roa) מומלץ לבקר במוזיאון האנתרופולוגי (Museo Antopológico Sebastián Englert) ולהגיע בערב לאזור טאחאי (Tahai), לראות את השקיעה היפה והפסל קוטה ריקו (Ahu Kote Riku) היחיד עם העיניים המשוחזרות.

 

הטיול המומלץ בצ'ילה (שילוב של תחבורה ציבורית, טיסות פנים, רכב שכור וטיולים מאורגנים מקומיים ומעבר דרך ארגנטינה)
יום 1 -  טיסה לסנטיאגו Santiago.
יום 2 -  טיול בסנטיאגו Santiago במרכז העיר, בכיכר המרכזית, הליכה לאורך הרחובות מרסד בו נמצא הבית הצבעוני, בנדרה עם הארמון הנשיאותי ושדרת או היגינס. ביקור בכנסיית סן פרנסיסקו, בשוק המרכזי ועליה לתצפית מגבעת סאן קריסטובל.
יום 3 -  נסיעה מסנטיאגו Santiago לואלפאראיסו Valparaíso וטיול בואלפאראיסו בעיר העתיקה, עליה לתצפית עם מעלית על אחת הגבעות.
יום 4 -  נסיעה מואלפאראיסו Valparaíso לויניה דל מאר Viña del Mar וטיול בויניה דל מאר עיירת נופש חמודה וביקור בגנים הבוטנים. חזרה לואלפאראיסו.
יום 5 -  נסיעה מואלפאראיסו Valparaíso לפוארטו מונט Puerto Montt.
יום 6 -  טיול בפוארטו מונט Puerto Montt ופוארטו ווארס Puerto Varas הסמוכה. סיור בין השווקים, ביקור בשוק הדגים בפוארטו מונט וטיול על שפת האגם בפוארטו ווארס.
יום 7 -  נסיעה מפוארטו מונט Puerto Montt לפוקון Pucón וטיול בפוקון ליד האגם.
יום 8 -  טיול בפוקון Pucón למפלים, עליה לנקודת תצפית ופעילות אתגר כמו רכיבה על סוסים, בילוי במעיינות החמים.
יום 9 -  טיפוס על הר הגעש ויאריקה Volcán Villarrica טרק מפרך ומרשים המלווה בריח חזק של גופרית. חזרה לפוקון.
יום 10 - נסיעה מפוקון Pucón לברילוצ'ה Bariloche בארגנטינה דרך העיר אוסורנו Osorno. אפשר להישאר באזור ברילוצ'ה לטיול של כמה ימים.
יום 11 - נסיעה מברילוצ'ה Bariloche לויה סנטה לוסיה Villa Santa Lucia דרך אסקל Esquel, מעבר הגבול חזרה לצ'ילה בפוטאלופו Futaleufu. התחלת טיול בקארטרה אוסטראל, דרך עפר ארוכה וקשה עם נוף מקסים של אגמים, קרחונים, יערות עד והרים מושלגים.
יום 12 - נסיעה מויה סנטה לוסיה Villa Santa Lucia לפוארטו פויוואפי Puerto Puyuhuapi דרך העיירה לה חונטה La Junta וביקור בקרחון התלוי שנמצא בפארק קוולאט.
יום 13 - נסיעה מפוארטו פויוואפי Puerto Puyuhuapi לקויאיקה Coyhaique "בירת הקראטרה" וטיול ברגל בשמורת קויאיקה או בשמורת סרו קסטיו Cerro Castillo.
יום 14 - נסיעה מקויאיקה Coyhaique לפריטו מורנו Perito Moreno  שבארגנטינה, בדרך עוברים ליד אגם חנרל קררה Lago General Carrera ,שיט למערות השיש מכפר פוארטו ריו טרנקילו Puerto Rio Tranquilo, נסיעה על שפת האגם עד לעיירת צ'ילה צ'יקו Chile Chico ומעבר הגבול לפריטו מורנו בארגנטינה.
יום 15 - נסיעה מפריטו מורנו Perito Moreno לאל קלאפאטה El Calafate.
יום 16 - טיול באל קלאפאטה El Calafate ביקור בקרחון פריטו מורנו.
יום 17 - נסיעה מאל קלאפאטה El Calafate לפורטו נטלס Puerto Natales וטיול בפורטו נטלס ברחובות העיירה הנחמדה וליד תעלת "התקווה האחרונה" עם הברבורים השחורים.
יום 18 - טיול בשמורת טורס דל פיינה Torres del Paine ביקור במערת מילודון, נסיעה ברחבי הפארק, עצירה למבט על תצורות ההרים המרשימים, טיולים קצרים למפלים, על שפת אגם גריי עם גושי הקרח הצפים. חזרה לפורטו נטלס.
יום 19 - נסיעה מפורטו נטלס Puerto Natales לפונטה ארנאס Punta Arenas העיר הדרומית ביותר בצ'ילה השוכנת לחוף מיצרי מגלן.
יום 20 - שייט לאי מגדלנה Isla Magdalena ביקור במושבת הפינגווינים וחזרה לפונטה ארנאס.
יום 21 - טיסה מפונטה ארנאס Punta Arenas לסנטיאגו Santiago וטיסת המשך לאי פסחא Easter Island לעיירה האנגה רואה.
יום 22 - טיול באי פסחא Easter Island בחלק הדרומי של האי, נסיעה לאורך החוף וביקור באתרים עם פסלי מואי: וואיהו, אקאחאנגה, חאנגה טטנגה, הר הגעש ראנו ראראקו גם בצד האחורי שלו, אתר טונגאריקי. נסיעה לאתרים: פיטו קורה, אוחבה, חוף אנאקנה ונאו נאו. חזרה להאנגה רואה.
יום 23 - טיול באי פסחא Easter Island נסיעה לפארק לאומי אורונגו, עליה להר הגעש ראנו קאו. ביקור באתר וינאפו, נסיעה לצפון וביקור באתרים: אקיבי, טה פאו. חזרה להנגה רואה וטיול בערב באזור טאחאי.
יום 24 - טיסת מאי פסחא Easter Island לסנטיאגו Santiago בבוקר ביקור בהנגה רואה במוזיאון האנתרופולוגי.
יום 25 - טיסה חזרה מסנטיאגו Santiago. מסנטיאגו אפשר לנסוע מזרחה למנדוסה שבארגנטינה או צפונה לסן פדרו דה אטאקמה ממנה אפשר להמשיך לפרו.

 

 
המלצות לטיולים קצרים בצ'ילה:
3-4 ימים: אזור המרכז - סנטיאגו, ואלפאראיסו (ירוק)
3-4 ימים: צפון פטגוניה - אגמים, הר געש (לבן)
4-6 ימים: קארטרה אוסטראל - נוף (סגול)
2-5 ימים: דרום פטגוניה - טבע, נוף, קרחונים (אדום)
2-3 ימים: אזור הצפון - מדבר, גייזרים (חום)
2-3 ימים: אי פסחא - פסלי מואי (כחול)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: סנטיאגו, אזור האגמים, טורס דל פיינה, אי פסחא.
אפשר לשלב טיול בצ 'ילה עם ביקור במדינות שכנות: אזור האגמים וקרחונים בצד ארגנטינה של פטגוניה במזרח פרטים על ארגנטינה», אתרים היסטוריים בפרו בצפון פרטים על פרו», מדבר המלח בבוליביה בצפון מזרח פרטים על בוליביה». 
מפת צ'ילה
 

 

1. אפשר לטייל בצ'ילה בכל עונות השנה. העונה המומלצת: בחודשים מנובמבר עד מרץ שבה מזג האוויר נוח בדרום ובצפון.
2. מקובל להגיע לצ'ילה בטיסה דרך אחת מבירות אירופה, כמו מדריד בספרד, רומה באיטליה.
3. קל לטייל בצ'ילה בתחבורה ציבורית: טיסות, אוטובוסים המקשרים בין האתרים המרכזים. כדאי לארגן במקום טיולים לאתרים מיוחדים או טרקים.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. צ'ילה אינה מסוכנת, הן מבחינת הביטחון אישי ולא מבחינת גניבות, אך בחלק מהערים התיירותיים בדרום מסתובבים כיסים.
5. צ'ילה נחשבת למקום יקר יחסית והוא יעד פופולארי בקרב המטיילים הישראלים המשלבים ביקור בה אם טיול בארגנטינה השכנה.
6. המטבע המקומי הוא פסו צ'יליאני. הדרך המקובלת היא לקחת דולרים מזומנים שאפשר להמירם במקום. אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי ולהוציא כסף מקומי בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות שנמצאים בערים.
8. צ'ילה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא ספרדית. באתרי התיירות ובמלונות הגדולים מדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל ויזה במעברי הגבול בכניסה לצ'ילה.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150$
30-150$
פחות מ- 30$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  פורטו נטלס Puerto Natales    
B - Weskar Patagonian Lodge
אתר המלון

Km. 05, Ruta 9
המלצות מטיילים

56-61-410839
56-61-414168

C - Hostal Lili Patagonicos
אתר המלון 

Arturo Prat 479
המלצות מטיילים

56-61-414063

.


  האנגה רואה Hanga Roa    
B - Hotel Gomero
אתר המלון

Tuukoiho
המלצות מטיילים

56-32-2100313

.


  

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
רוב המסעדות בצ'ילה הם בין סבירות לטובות, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים. ברוב המקומות אפשר לאכול במלונות המצוינות באתר זה.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
טיסות פנים
LAN
אתר החברה
אוטובוסים בין עירוניים
Tur Bus
אתר החברה
אוטובוסים בין עירוניים

Pullman
אתר החברה
אוטובוסים בין עירוניים

Pachamama by Bus
אתר החברה

 

  תמונות מצ'ילה  
טורס דל פיינה אתר טונגאריקי באי פסחא הר ויאריקה מפוקון
     
  סנטיאגו דה צ'ילה אגם גריי בטורס דל פיינה   פסטיבל בסן פדרו דה אטאקמה
     
פסל קוטה ריקו בהאנגה רואה מערת מילודון   הגייזרים באל טאטיו   סנטיאגו דה צ'ילה

 

שדה הגייזרים באל טאטיו דרום פטגוניה בסתיו פסלי המואי בראנו ראראקו
     
  מבט על פורטו נטלס   רקדניות פולינזיות באי פסחא   צוקי הקרניים בטורס דל פיינה
     
        
  שוק בפורטו מונט   ברבורים בפורטו נטלס   על פסגת הר הגעש ויאריקה